четвер, 9 травня 2013 р.

Трудове навчання 1 клас Тема. Робота з пластиліном. Ліплення грибів


Трудове навчання 1 клас

Тема. Робота з пластиліном. Ліплення грибів

Мета: удосконалювати навички роботи з пластиліном; розвивати уяву, просторове мислення, дрібну моторику рук; формувати вміння планувати роботу з реалізації за­думу, передбачати результат і досягати його; розвивати пізнавальну активність, само­стійність, інтерес до предмета; виховувати бажання працювати в парі.

Обладнання: пластилін, дощечка для роботи, стеки, серветки для рук, ілюстрації із зображенням грибів.
ХІД УРОКУ
I.       Організаційний момент
1        Привітання
Лісовик всім дав наказ —
До роботи швидше в клас.
Попрацюєм всі старанно,
Щоб пройшов урок цей гарно.
2        Перевірка готовності до уроку
3       Упорядкування робочих місць
II.     Робота над новим матеріалом
1       Оголошення теми та мети уроку
    Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном, закріпимо прийоми роботи з пластиліном.
     Сьогодні на наш урок завітав Лісовичок. Він запрошує нас відвідати лісову галявину. Але спочатку, щоб вирушити у подорож, необхідно відгадати загадку, яку пропонує Лісовичок, щоб дізна­тися, про що піде розмова на нашому уроці.
       В теплий дощик народився,
Парасолькою накрився.
Може б, з лісу пострибав,
Якби другу ногу мав. (Гриб)
  Так, це гриб. І ліпити ми будемо гриби у лісі.
2        Вступна бесіда
    Отже, діти, Лісовичок запросив нас на гостину до грибного царства.
  Хто з вас уже збирав гриби в лісі?
   Як ви знаєте, гриби є їстівні й отруйні. Але слід пам’ятати, що коли ми в лісі зустрічаємо отруйного гриба, то не слід його зри­вати чи збивати ногою, тому що для людей він отруйний, а для лісо­вих звірів він — як ліки від хвороби.
  Які гриби ви знаєте?
   Які гриби називаються їстівними, а які — отруйними? Роз­гадайте кросворд!

1
Л








2

І







3


С








4

0






5




в










и








к



1.     Біля кущика сидять І у кошик не хотять.
Жовті братики й сестрички Називаються... (лисички).
2.     У зеленому гаю Під березою стою,
Через те і маю
Назву я свою. (Підберезник)
3.     їх масляні голівки Заховались в сосняки, Руденькі, симпатичні Грибочки... (маслюки).
4.     Він товстенький,
Глянуть любо,
У траві росте
Під дубом. (Боровик)
5.     В нього шапочка така,
Як у друга — маслюка.
До вологи й моху звик,
Має назву... (моховик).
6.     Ми гриби дрібненькі,
Ніжні і тоненькі,
Шиї, мов цівки,
Круглі голівки.
Коли підростаємо —
Парасольки розкриваємо. (Опеньки)
7.     І червоні, і зелені
В кошик просяться до мене.
Симпатичні білоніжки їх назвали... (сироїжки).
III.   Демонстрація та аналіз зразка ►► Інструктаж
На дошці — малюнки із зображенням грибів.
   Придивимось, як виглядають гриби. Одні з них стрункі, ма­ють досить тендітні ніжки та розлогі, наче парасольки чи тарілочки, капелюшки. У деяких — на ніжках наче оборочки. Інші — як, на­приклад, білий гриб — виглядають міцними. Ніжки в них товсті, шапочки круті, схожі на половинку кулі. У третіх — капелюшки мають дещо хвилясті риси. І, певна річ, у всіх капелюшки різного кольору. Тому ліпитимемо з кольорового пластиліну.
   Отже, почнемо. Для кожного гриба, який ви схочете зліпити, підготуйте два шматочки пластиліну певного кольору. Щоб відді­лити шматок пластиліну, користуємось стекою. Перед роботою за­вжди зігрівайте шматочок пластиліну в долонях та розминайте його, тоді він стане дійсно м’яким та податливим.
Білий гриб
   Візьміть більший шматочок коричневого пластиліну для ви­готовлення шапочки та менший — білий — для ніжки;
  коловими рухами рук утворіть коричневу кульку;
  розплющте кульку, надаючи їй форму шапочки;
     прямими рухами рук зробіть білий стовпчик, заокругліть його у формі ніжки;
   «одягніть» шапочку на ніжку;
  можете зробити зелену травичку.
(Якщо вистачить часу, можна на картоні виліпити лісок, соне­чко, хмаринки, пташок.)
IV.   Фізкультхвилинка
Раз, два — усі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П’ять, шість — на воді
Кріпнуть крильця молоді.
Сім, вісім — що є сили
Всі до берега поплили.
Дев’ять, десять — розгорнулись,
Обсушились, потягнулись.
V.   Практична робота учнів
Правила роботи з пластиліном
       Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;
       розрізати пластилін стекою;
       невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;
       після завершення роботи з пластиліном руки витирати сервет­кою;
       не можна брати пластилін до рота, торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу, брати до брудних рук зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями, по яких жодна ручка не пише.
VI.  Виставка та оцінювання робіт
  А тепер покажіть свої роботи Лісовичкові.
    Він дуже задоволений вашою роботою і дякує вам за те, що ви так гарно працювали! Всі грибочки ми складемо у кошики — окремо їстівні, окремо — отруйні.
  Яка робота сподобалася найбільше?
  Хто з дітей додав щось своє?
  Як називаються гриби, які ви зліпили?
     Давайте ще раз згадаємо назви грибів! Знайдіть в ланцюжку їх назви.
ОПЕНЬКИРОШМАСЛЮКИДГКПЕЧЕРИЦІХАВЛИСИЧКИ
БАКСИРОЇЖКИ



МАСЛЮЧОК
За ріку в соснячок завітав маслючок. Соснячок — молодий, маслючок — золотий! І з тих пір маслючок не кида соснячок — там росте наш грибок, дожидає діток.
Й. Струцюк
ГРИБ ДІТКАМ КУПИВ ШАПКИ
Гриб діткам купив шапки.
Повдягалися грибки І стають аж на носочки,
Щоб їх бачили в лісочку.
Гриб говорить їм: — Дітки,
Не спинайтесь на носки,
Не показуйте шапки;
Ходить баба за дубами —
Попадете в борщ з грибами.
М. Стельмах
ЛІСОВА СІМЕЙКА
Лісом дощик поблукав та й подавсь до міста, загубивши поміж трав голубе намисто.
За намистом голубим вибігли із хати молоді й старі гриби: тато-гриб, мама-гриб, діти-грибенята...
Г. Усач
►► Інсценізація вірша 0. Підсухи «Сперечалися гриби»
Діти в масках грибів розігрують сценку.
Я — гриб боровик,
Маскуватись звик.
Мусиш ліс обійти,
Щоб мене знайти.
А кому знайти удасться,
Знай, тому всміхнулось щастя.
Бо смачнішого нема Між грибами усіма.
Хто не вміє нас шукати,
Тим адресу можу дати.
Ми і в лісі, й на галяві,
Корінь білий, верх смаглявий.


По-нашому я — печериця,
А по-французьки — шампіньйон. Хоч куцохвоста, блідолиця,
Але витримую фасон.
Засмажте мене в сметані,
Й куди тому боровику.
Мене шукайте на світанні У лісі, в полі, у садку.
Я — сироїжка, біла ніжка.
У різний колір чепурюсь.
Така тендітна, така я ніжна. Хоча кришусь, хоча тендітна,
А кажуть дуже апетитна.
Хто куштував хоч раз мене, Забачить в лісі й не мине.
Ми — лисички, жовті личка, Ростом зовсім невеличкі.
Не червиві, дуже чисті.
Не ховаємося в листі.
Хто на слід наш натрапляє,
Повен кошик назбирає.
Ростемо ж не поодинці,
Нас шукайте у низинці.
Я — рижик, сурмлю в ріжок, Корінець дірчастий.
На мені капелюшок Червоно-смугастий.
Не боюся я дощу,
Кожну крапелиночку Через себе пропущу,
Ніби через лієчку.
Обійдіть все царство грибне,
Хто ще здатний на подібне?
Ми опеньки, ніжки тоненькі, Шиї, мов цівки, круглі голівки.
А як більші підростаємо, Парасольки розкриваємо.
Я — мухомор, я людомор, Червоний, наче помідор.
Кашкет цяцькований, розлогий, А сам стрункий і довгоногий. Серед урочища грибного Не знайдеш красеня такого.
Та я отруйний, пам’ятай,
Мене побачиш — обминай!


VII.   Підсумок уроку
  Над чим ви працювали сьогодні?
  Що нового дізналися про гриби?

Немає коментарів:

Дописати коментар