пʼятниця, 10 травня 2013 р.

Етика 1 клас Тема. Будьмо знайомі. Що будемо вивчати на уроках етики? Чим цікавий цей предмет? Як познайомитися? Правила співжиття


Етика 1 клас

Тема. Будьмо знайомі. Що будемо вивчати на уроках етики? Чим цікавий цей предмет? Як познайомитися? Правила співжиття
Мета: ознайомити учнів зі світом етики; створити атмосферу зацікав­леності до вивчення предмета; вчити правилам знайомства; знайомити з елементарними нормами співжиття; розвивати інтерес до вивчення предмета; виховувати почуття поваги один до одного.
Обладнання: ілюстрації до казки «Рукавичка», сюжетні малюнки, запис пісні «Усмішка».
ХІД УРОКУ
I.   Організація класу
Ось лунає вже дзвінок — починається урок.
II.   Мотивація навчальної діяльності
Весь навчальний рік ми будемо вчитися осмислювати світ, який нас оточує, своє місце в ньому; будемо вчитися розуміти власну належність до сім’ї, родини, як нам жити і підтримувати зв’язки та стосунки між друзями, товаришами, знайомими, сусідами тощо.
Про все це ми дізнаватимемось на уроках етики.
III.    Повідомлення теми і мети
Сьогодні ми поговоримо про нас. Познайомимося. Дізнаємося, хто ми є.
IV.  Вивчення нового матеріалу
1.  Вступне слово вчителя.
   Першого вересня ми з вами прийшли до школи і тепер ми — не просто малюки, а школярі. Ми об’єднались і стали називатись ... {кла­сом). А як ще нас можна назвати? Доберіть слова, близькі до слова клас. (Колектив, гурт, група)
2.  Аналіз проблемної ситуації.
   У перші дні перебування в школі ви розмовляєте один з одним, спілкуєтесь, усміхаєтесь тому, що ви вже знайомі.
А уявіть, що кожний із вас один на всій землі, немає навколо вас нікого з людей, а лише природа. Ви — зовсім самотні. Немає кому висловити ні радості, ні захоплення, ні суму. Чи добре бути одному? Скучно? Але, якщо з’явиться хоча б одна людина, тоді кожен захоче поспілкуватися з нею.
Отже, як ви будете звертатися до неї?
(Учні висловлюють свою думку.)
3.  Правила знайомства.
              Звичайно, всі люди звертаються один до одного, називаючи слово. А здогадатися, що це за слово, допоможе загадка:
Є в кожної людини, але сама вона не користується ним. (Ім’я) Так, це — ім’я. Воно потрібне кожній людині, без нього вона не може обійтися. Існують такі правила:
   під час зустрічі необхідно назвати своє ім’я;
   запитати ім’я співрозмовника;
   поцікавитися інтересами друга;
   поспілкуватися з новим другом.
4.  Фізкультхвилинка.
5.  Гра «Імена».
Гравці стають в коло. Ведучий кидає м’яч, називаючи імена. Якщо ім’я дитини назване правильно, то гравець ловить м’яч, якщо ні — не ловить. Ведучий змінюється.
V.   Визначення результатів навчання
1.  На дошці — різні сюжетні малюнки, за якими необхідно скласти речен­ня, звернувшись до людини.
2.  Екскурсія в казку
             Діти, всі ви любите казки і знаєте їх чимало. Пригадайте, які герої були в казці «Рукавичка» і як вони знайомились. (Вчитель демонструє ілюстрації до казки «Рукавичка».)
3.  Правила співжиття.
  А як жили звірі в рукавичці? (Дружно)
             У народі говорять, що колектив — велика сила. Спробуйте поясни­ти, чому? Нас багато і всі ми різні, але живемо поруч, працюємо разом. Тому колективні стосунки між людьми повинні починатися з доброзич­ливості, поваги, дружби. Нам доведеться ще багато попрацювати для того, щоб назвати колективом. Ми маємо навчатися вболівати один за одного, допомагати один одному Можна придумати безліч гарних справ, але виконати їх неможливо, якщо поруч із тобою немає друзів.
Цінуйте справжню дружбу Будьте тактовні, ввічливі. Стримуйте свій гнів у будь-яких ситуаціях. А бути тактовним — це означає не галасувати в громадських місцях, не підслуховувати чужі розмови, не нав’язувати свої думки, не втручатися в чужі справи.
Вірність шануйте,
Дружбу шануйте,
Не ображайте їх словом лихим.
Радість даруйте,
В ногу крокуйте
З другом щирим, вірним, палким.
Прислухайтеся до цих порад і вам буде цікаво жити.
4.  Прослуховування пісні «Усмішка».
VI.   Підсумок уроку
   Чого навчилися під час уроку?
   Що запам’ятали?
  Якого висновку дійшли?

Немає коментарів:

Дописати коментар