пʼятниця, 31 травня 2013 р.

Етика 3 клас Тема. Секрети ввічливої людини. Бал ввічливості

Етика 3 клас

Тема. Секрети ввічливої людини. Бал ввічливості
Мета: узагальнити знання учнів про секрети вихованої людини, про правила поведінки вдома, у школі, в громадських місцях; спонукати до піклування про рідних, близьких, оточуючих; виховувати любов та пошану до оточуючих.
Обладнання: макет автобуса, малюнки із зображеннями музею, шко­ли, церкви, вірші, диск сонця, стрічки-промінці з відповідями, ворота, малюнок Міста Чемності, сонечка-талісмани, лист.
ХІД УРОКУ
I.   Організаційний момент
Учитель
Чи цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну, то всядьтеся зручніше,
И попрацюємо скоріше.
II.    Оголошення теми і мети уроку
  Дорогі діти! Подивіться один одному у вічі, посміхніться, передайте часточку свого хорошого настрою іншому. От бачите, від ваших усмішок затишніше і світліше стало в класі.
Ми сьогодні вирушаємо у цікаву подорож до Міста Чемності. У цьо­му місті ви дізнаєтесь про секрети вихованої людини, узагальнимо ваші знання про правила поведінки вдома, у школі, в громадських місцях, дізнаємось багато нового.
III.    Робота над темою уроку
Бесіда з елементами розповіді.
  Що означає бути чемним, ввічливим, уважним?
   Чемна людина — це людина, яка дотримується гарних манер, вихована, люб’язна у поводженні з іншими людьми.
На попередніх уроках багато було сказано про секрети вихованості, тому спробуємо сьогодні узагальнити наші знання, розглядаючи життєві ситуації.
Ситуація 1
Уявімо, що ми їдемо в автобусі або будь-якому іншому громадському транспорті. Як необхідно поводитися в ньому?
   Якщо ви сидите і немає більше вільних місць, а біля вас стоїть до­росла людина або людина похилого віку, то що вам робити?
   Кого необхідно пропустити в автобус першим?
   Чи можна голосно розмовляти з другом і при цьому розмахувати
руками?
   Так, завжди пам’ятайте, що ваш обов’язок — поступатися місцем старшим людям.
Гра «Заборонено — дозволено».
Як заходиш до трамваю,
Краще уперед пройди,
Не крутись — це заважає,
Стій спокійно, чи сиди.
їхати «зайцем» — знають всі... (заборонено)!
А бабусі дати місце — це ... (дозволено).
Ситуація 2
Крім того, що ви їздите в громадському транспорті, всі ще й бувають у громадських місцях: у музеях, храмах, школі, кінотеатрі тощо. Спробуємо викласти правила поведінки в храмі.
   Храм — це місце для молитви. До церкви ми приходимо на зустріч з Богом. Тому завжди необхідно пам’ятати:
   У храмі не можна розмовляти — це місце для молитви.
   На вході чоловіки (хлопчики) знімають головний убір, а жінки (дів­чатка) заходять із покритою головою.
   У храмі не їдять морозиво, цукерок тощо.
   Під час сповіді від тієї людини, що сповідається, необхідно стояти на такій відстані, щоб не чути сповіді.
   Слухайте уважно розповідь священика і моліться разом із усіма.
   У церкві не стійте біля дверей, а підходьте ближче до вівтаря — Бог нас любить і чекає.
Ситуація З
Ви усім класом їдете до музею. Всі заходять до виставної зали, в якій є експонати (картини, скульптури, старовинні речі, вишиванки тощо).
Людина, яка розповідатиме вам про експонати, зветься екскурсо­водом.
Отже, екскурсовод розпочав свою розповідь. Як ми будемо поводи­тися в музеї?
   Будемо уважними, намагатимемося почути кожне слово екскурсово­да.
   Не будемо торкатися руками експонатів.
   Коли захочемо щось запитати, не забудемо додати будь ласка.
   Під час екскурсії не можна їсти солодощі і смітити в музеї.
   Не забудемо подякувати за екскурсію.
IV.  Фізкультхвилинка
Вчитель читає вірш С. Маршака «Правила для учнів», а діти вико­нують відповідні рухи.
Заходить вчитель — треба встати, (Встають)
Коли дозволить — тихо сядь. (Сідають)
Спитати хочеш — не гукай, (Сваряться пальчиком)
А тільки руку піднімай. (Піднімають руку)
У школі парту бережи (Витирають кришку)
І на парті не лежи (Схиляються над партами)
Щоб урок минув не марно, (Випрямляють спинку, кладуть руки на парту)
Треба сісти рівно, гарно.
Не скрекотати на уроках, (Скрекочуть язиком)
Як папуга чи сорока! (Махають «крильцями»)
V.   Продовження роботи над темою.
Бал ввічливості.
  Ой, що це? Це — лист? Цікаво, від кого він. (Вчитель читає листа.)
Мої маленькі друзі!
Мені дуже сподобалася ваша робота на уроці. Я щиро вірю в те, що ви станете справжніми ввічливими людьми. І тому запрошую вас на бал ввіч­ливості. Приїздіть, будь ласка!
За чисте поле, за зелений гай, за далеку дорогу, за цукрову гору в Міс­то Чемності.
Фея Чемність
  Ну що, поїдемо на бал? (Поїдемо])
(Діти заплющують очі.)
Виходить мушкетер (підготовлений учень).
   Добрий день, мої дорогі друзі! Ось ви біля воріт містечка, але щоб вони відімкнулися, ви повинні знайти чарівний ключик, який складається з промінчиків сонця (роздає стрічки). Я буду ставити питання, а той, у кого буде стрічка з правильною відповіддю, прикладе її до сонечка.
   Ви прийшли до школи, яке перше слово ви повинні сказати?
   Ви йдете коридором і випадково когось штовхаєте. Що необхідно сказати?
   Вам допомогли повісити одяг. Що ви скажете?
   Щоб вам із задоволенням допомогла людина, не забудьте чарівне слово.
   Людина зробила добре діло, їй потрібно віддячити. Які слова ви скажете?
Мушкетер. Я дуже задоволений тим, як ви впоралися із завданням. Заходьте, будь ласка, на бал.
Виходить Фея Чемність.
(Діти вітаються.)
   Добрий день! Я дуже рада, що ви до нас приїхали, але пам’ятайте, що у нашому місті необхідно поводитися чемно.
Червона Шапочка. Добрий день! Які чудові діти, як гарно вони вітаються! А вдома ви не забуваєте ввічливі слова? Поважаєте своїх рід­них? Чи, може, знаєте людей, яких важко назвати чемними?
Учень. Так. І хочу розповісти про них. (Читає вірш.)
Для людства він готовий Багато що зробить.
Для чого ж поспішати? —
Він тільки починає жити.
Піднести до ліжка ліки Просить хворий дід,
Але ж він — не людство,
А лише інвалід.
Та вчинку він для слави Ніяк ще не знаходить,
А вдома, що поробиш, —
Нічого так і не робить.
Коли в житті призначено Всесвіт рятувати,
Навіщо це потрібно —
Рідним помагати?
  Мами, тата, дідусі, бабусі, братики і сестрички — це всі ваші най- рідніші люди. Пам’ятайте завжди про них, зігрійте їх теплом, піклуйтеся про них. Про це розповість вам Фея Чемність.
ПРОКИДАЙСЯ!
И тільки сонце встане,
Тихенько до віконця Ти підстав свою долоньку Під промінчик ніжний сонця.
Прибери мерщій в кімнаті И чистим, вмитим за сніданком Привітайся до матусі:
Рідна! З добрим ранком!
Потім радісним, привітним Поспішай до трав і квітів.
А щоб день минув не марно —
З усіма поводься гарно!
Вбігає Баба Яга.
  Я теж хочу дати поради нашим гостям!
(Розповідає вірш Григорія Остера «Шкідливі поради».)
Не вмивайтеся ніколи,
І не мийте навіть рук —
Не потрібне це заняття,
Не вартує стільки мук.
Стригтися також не варто,
Та й резону в тім нема,
Бо однаково не старість Облисіє голова!
Знов замурзалися руки,
Шия, вуха, все у вас...
То навіщо сили тратить І даремно гаять час?
Без запрошення йдіть в гості,
Не вітайтеся там ні з ким І нізащо слів «будь ласка» не кажіть...
Фея Чемність. То як, діти, до вподоби вам ці поради? (Пі!)
  Ви навчилися, як необхідно вітатися, поводитися у школі, вдома, в громадських місцях, як поводитися зі своїми рідними. Не про все ми сьогодні сказали, але це й не можливо. Найголовніше ви повинні пам’ятати, що потрібно вітатися з дорослими першими, дякувати за допомогу, виявляти доброзичливе ставлення і турботу до малюків та старших за себе. Допомагайте їм, не чекаючи, поки вони звернуться за допомогою. Будьте привітними, чемними, скромними і турботливими людьми. На згадку ми вручаємо вам символічні сонечка, щоб їх промін­чики нагадували вам про сьогоднішню подорож у Місто Чемності, де ви були нашими помічниками. До побачення!
VI.   Підсумок уроку
  Ось і добіг кінця наш урок. Сподіваюсь, ви будете пам’ятати про те, чого навчилися сьогодні.
Присягайтесь ввічливими бути!
Завжди спасибі говорити,
І добрий день і до побачення —
Немає кращого призначення!
Присягайтесь чемними бути!
І лінь, і грубощі забути.
Етикету навчатись,
І з вихованістю знатись,
Присягайтесь благородними бути!
В боротьбі зі злом добро здобути.

Всі (хором). Клянемося ввічливими бути!

Немає коментарів:

Дописати коментар