вівторок, 28 травня 2013 р.

Етика 3 клас Тема. Що таке етика? Чому важливо знати правила поведінки і ви­конувати їх?

Етика 3 клас

Тема. Що таке етика? Чому важливо знати правила поведінки і ви­конувати їх?
Мета: ознайомити дітей із новим поняттями етика, етичні норми; збагачувати словниковий запас; розвивати вміння доводити свою дум­ку, ілюструвати її прикладами; виховувати бажання виконувати правила поведінки.
Обладнання: символічний ключ , світлофори ввічливості (картинки з червоними та зеленим вічками), плакат.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
1.   Учитель
Стали, дітки, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли,
И працювати почали.
2.  Вступне слово вчителя. Повідомлення теми і мети уроку.
  Любі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо з ва­ми у чарівну країну Етики (показує плакат і кріпить його на дошці).
   А ось і чарівний ключик (показує), який відкриває нам шлях до цієї чудової країни. (Діти розглядають плакат.)
  Дорогі діти! Від самого народження ми перебуваємо серед людей. Вони всі дуже різні. У кожної людини є свій неповторний духовний світ.
Поступово, впродовж століть, суспільство виробило норми і закони, які допомагають кожній людині співіснувати з іншими людьми.
Наука про правила поведінки в суспільстві та в особистому житті називається етикою.
Вона допомагає людям бути разом, не зачіпати інших ні словом. Ні вчинком.
Ну, а зараз трішки пограємо з вами. (Клас розподіляється на дві команди.)
3.  Запитання до учнів.
    З якими словами вранці необхідно звертатися до своїх рідних, друзів, вчительки, сусідів?
  Як необхідно звертатися до старших з проханням?
  Як просити вибачення?
   Як поводять себе ввічливі люди на вулиці, у транспорті, в гос­тях?
4.  Підбиття підсумків.
  Молодці, дітки, гарно усі відповідали на мої запитання.
Бути людиною означає виховувати в собі такі чесноти, як мудрість, шляхетність, справедливість, ввічливість. Хочеш, щоб тебе поважали інші, — прагни бути завжди ввічливим, доброзичливим.
Чесноти та доброзичливість — позитивна риса в характері людини.
Давайте з вами розглянемо прислів’я. (Вчитель розвішує плакати з прислів’ями.)
    Коли до тебе людина ставиться добре, будь до неї ще кращим.
   Хочеш собі добра, не роби нікому зла.
    Брехнею світ пройдеш та назад вернешся.
II.    Складання словника ввічливої людини
     Продовжуємо змагання між командами. (Вчитель роздає аркуші паперу.)
    Ваше завдання — записати, хто більше знає ввічливих слів. (Діти записують варіанти відповідей. Вчитель визначає переможців.)
     Вихована людина обов’язково знайде спільну мову з іншою лю­диною. Але трапляються випадки, коли навіть дуже порядна людина не справляється зі своїми емоціями. Вчинки під їх впливом призводять до виникнення напружених ситуацій і конфліктів. Принижувати гідність, ображати честь — то є велике зло. Особиста честь і гідність кожного виявляється насамперед у вчинках.
III.    Розігрування життєвих ситуацій
    Ви — покупець у магазині.
    Вам потрібно звернутися до бібліотекаря за книгою.
   Як необхідно поводитися за столом?
   Яких правил необхідно дотримуватися під час розмови?
(Діти спільно з учителем підбивають підсумки розіграних ситуа­цій.)
  Ну, а тепер, діти, відпочинемо!
IV.   Фізкультхвилинка (під музичний супровід)
Руки за голову ставимо сміло І повертаємось вправо, вліво:
Двічі наліво, двічі направо —
Зробимо чітко, діти, цю вправу.
Двічі наліво, двічі направо —
Будемо мати гарну поставу.
V.   Робота над новим матеріалом
1.  Бесіда.
   Отже, справжня культурна людина виявляється насамперед у побуті, в домашньому спілкуванні, у колі друзів. Ми, як правило, навчаємося бути вихованими. Ми вже вміємо вітатися, дякувати, вибачатися, уважно слухати і не перебивати старших.
А от удома, в колі близьких і рідних ми часто забуваємо про це. Отже, діти, запам’ятайте, що вихована людина є вихованою не тільки з чужими людьми, а й у власній родині.
Любов і повага до батьків, пошана до бабусі і дідуся як одна з най­більших доброчинностей глибоко вкоренилася у побут українців.
2.  Доберіть пестливі слова.
Баба — ...
Брат — ...
Дід - - Тітка — ...
Сестра — ...
Дядько — ...
(Діти самостійно працюють над завданням, а потім зачитують свої варіанти.)
3.  Декламування вчителем вірша А. Костецького «Чемний герой».
Вітько-третьокласник Крокує додому,
Героєм таким,
Що не снилось нікому.
Аж раптом Вітькові Назустріч першак.
Всміхнувся Вітько І промовив: — Так-так! —
І, випнувши груди, підходить до нього:
Треба старшим давати дорогу! —
І хлопця малого портфелем як лясне!
Аж всівся на землю Малий першокласник...
Вітько реготав:
Так і треба, щоб знав! —
І далі по вулиці покрокував.
  Чи можна Вітька назвати чемним героєм“! Чому?
4.  Гра «Світлофор ввічливості»,
1)  Хлопчик звертається до бібліотекаря: «Дайте мені дитячий журнал». (Червоний колір світлофора)
2)   — Вибачте, будь ласка, я ненароком запізнився, — сказав хлопчик. (Зе­лений колір світлофора)
VI.   Підсумок уроку
  Чи сподобалася вам подорож до країни Етика?
      Шановні третьокласники! Зараз ми сформулюємо правила куль­турної поведінки —«Моральний кодекс класу».
1.  Кожний у класі має почувати себе у безпеці, тому ніхто не повинен би­тися або кривдити кого-небудь.
2.  Усі в класі рівні незалежно від матеріального становища, національ­ності, статі, раси або переконань.
3.  Кожний має право на ім’я, і звертатися один до одного необхідно тіль­ки по імені.
4.  Усі повинні поважати право на власність і без дозволу не брати чужі речі, відбирати, ламати або кидати їх. Такої саме поваги заслуговує і власність школи.
5.  Ніхто не повинен почувати себе приниженим або ображеним. Нікому не можна вигадувати клички або образливі прізвиська.
6.  Ніхто не повинен боятися висловити свою думку з будь-якого питання і бути осміяним.
7.  Будьте особистостями, які відповідають за свої права і вчинки. Не об­манюйте, завжди говоріть правду. Не хваліться, особливо тим, що не є вашою власного заслугою.
8.  Не говоріть поза очі про людину. Скажіть однокласникові прямо про все, а не на вухо подрузі або другові.
9.  Дорожіть честю класу, школи, намагайтеся її відстояти.
10.  Поважайте думку старших, вмійте її вислухати і зрозуміти.
УІІ.  Домашнє завдання

Скласти розповідь на тему «Чи завжди той, хто знає етичні правила, є вихованим?»

Немає коментарів:

Дописати коментар