середа, 6 березня 2013 р.

Прийом роботи на уроці. Перевірка домашнього завдання. "Знайди помилку"


Етап проведення  уроку                      Перевірка домашнього завдання
Назва прийому                                      Знайди помилку

Опис прийому

Варіант 1. Матеріал, який необхідно перевірити учителю, дуже добре знайомий учням, тоді даний методичний прийом зумовлює виникнення ситуації успіху на уроці. Та в ситуації коли матеріал новий для учнів, тоді успіх у  пошуках помилки, відзначаються учителем щирою похвалою і захопленням, даний методичний прийом дозволяє дітям під час його застосування відчути себе експертами та дослідниками.
Учитель у своєму повідомленні свідомо робить помилки, які повинні знайти учні, або лунають тексти, в яких явно викривлена інформація або визначення заплутані, маршрути, послідовність викладання, героям можливо приписати  вчинки і думки інших героїв, також можливо дати невірні тлумачення процесів і  подій.
Учитель просить учнів  знайти у наданому тексті (завданні, задачі) помилки, які ним зроблені. Можна вказати кількість помилок. Філологи рекомендують у таких текстах дві-три явні помилки, дві-три типові, одну малопомітну. Виявлення такої помилки свідчить про глибоке знання предмета і розвиває критичне мислення учнів.

Приклад 1.
Філологія
Учитель дає декілька граматичних (синтаксичних або інших) правил. Одне або декілька з них невірні. Знайти і довести помилковість.

Приклад 2.
Література. Історія
Учні одержують серію цитат з посиланням на авторів. Визначають, в якому випадку цитата не могла належати певному автору.

Приклад 3.
Математика. Фізика. Хімія. Біологія
Учитель дає серію формул або формулювань, серед яких є як правильні, так і неправильні. Завдання групи - знайти неправильні, довести їх неправильність і замінити. Наприклад. Невірне визначення: «Прилад, що дозволяє встановити поверхню горизонтально, називають рівнем». У результаті роботи учні замінюють на інше: «Прилад, що дозволяє встановити горизонтальність поверхні, називають рівнем».

Варіант 2. Цей же методичний прийом можна застосувати як командну гру. Кожна команда готує вдома (або на уроці) текст з помилками з певної теми і пропонує його іншій команді. Для економії часу можна обмінятися текстами, які були заготовлені наперед. Користь подвійна й обопільна - чия команда краще заховає свої помилки і хто більше і швидше знайде.

Немає коментарів:

Дописати коментар