1885 – Готліб Даймлер і Вільгельм Майбах винайшли мотоцикл
«Не треба вигадувати велосипед» – кажуть тому, хто намагається відкрити уже відкрите. Німецький інженер Готліб Даймлер цю істину добре засвоїв, і велосипед вигадувати не став. Він вигадав мотоцикл. Але про все докладно. Німеччина відома як країна, де винайшли двигун внутрішнього згоряння, яким зараз оснащені всі автомобілі. Готліб Даймлер працював на заводі винахідника двигуна внутрішнього згоряння Ніколауса Отто. Там же, на заводі, він познайомився з головним конструктором Вільгельмом Майбахом. Однак двигуни Отто були занадто громіздкими для того, щоб використовувати їх на транспорті. На заводі панувала напружена атмосфера – Отто, який заздрив університетській освіті Даймлера, не упускав нагоди підпустити шпильку «розумнику». Врешті-решт інженеру це набридло. Він та його друг Майбах звільнилися з заводу і почали спільну роботу. Вони прагнули налагодити виробництво невеликих компактних двигунів, зручних для наземного транспорту. З цією метою друзі придбали невеличкий будинок і облаштували в ньому лабораторію. Однак нерідко буває: шукаєш золото – знаходиш нафту. От і Даймлер з Майбахом в ході експериментів з двигунами випадково винайшли мотоцикл. І що найсмішніше – винайшли його на основі велосипеду. Експериментуючи з двигунами, вони встановили двигун на дерев’яний велосипед і запустили його. І велосипед, без допомоги людини, без крутіння педалей вирушив у самостійну подорож. Так з’явився мотоцикл. Через рік друзі повторили експеримент уже з кінним екіпажем – відпрягли коней і встановили на ньому двигун. Екіпаж рушив – і так було покладено початок новій технічній ері: ері електрики, автомобілів та двигунів внутрішнього згоряння.
1939 – поява першого авто з кондиціонером
Приємна прохолода за кермом, оаза у власному авто – що може бути краще і комфортніше? Сьогодні кондиціонерами у машині нікого не здивуєш. А от 1939 року машина з охолодженням викликала справжній фурор серед автолюбителів. Сталося це на автомобільній виставці в Чикаго. Порівняно із сучасними компактними пристроями цей кондиціонер був незручним і незграбним. Він займав майже половину багажника, не рахуючи агрегатів під капотом, і мав ручне керування. Тобто для того, аби його увімкнути, водій мав заглушити двигун і власноручно встановити ремінь на шків компресу. Зрозуміло, що такий кондиціонер був малоефективним, однак він користувався попитом. Цей пристрій для створення прохолоди в салоні коштував 274 долари – третину від ціни самого авто! Однак безумовно такий кондиціонер був дуже корисним винаходом – він мав охолоджувати гарячі голови за кермом.
«Не треба вигадувати велосипед» – кажуть тому, хто намагається відкрити уже відкрите. Німецький інженер Готліб Даймлер цю істину добре засвоїв, і велосипед вигадувати не став. Він вигадав мотоцикл. Але про все докладно. Німеччина відома як країна, де винайшли двигун внутрішнього згоряння, яким зараз оснащені всі автомобілі. Готліб Даймлер працював на заводі винахідника двигуна внутрішнього згоряння Ніколауса Отто. Там же, на заводі, він познайомився з головним конструктором Вільгельмом Майбахом. Однак двигуни Отто були занадто громіздкими для того, щоб використовувати їх на транспорті. На заводі панувала напружена атмосфера – Отто, який заздрив університетській освіті Даймлера, не упускав нагоди підпустити шпильку «розумнику». Врешті-решт інженеру це набридло. Він та його друг Майбах звільнилися з заводу і почали спільну роботу. Вони прагнули налагодити виробництво невеликих компактних двигунів, зручних для наземного транспорту. З цією метою друзі придбали невеличкий будинок і облаштували в ньому лабораторію. Однак нерідко буває: шукаєш золото – знаходиш нафту. От і Даймлер з Майбахом в ході експериментів з двигунами випадково винайшли мотоцикл. І що найсмішніше – винайшли його на основі велосипеду. Експериментуючи з двигунами, вони встановили двигун на дерев’яний велосипед і запустили його. І велосипед, без допомоги людини, без крутіння педалей вирушив у самостійну подорож. Так з’явився мотоцикл. Через рік друзі повторили експеримент уже з кінним екіпажем – відпрягли коней і встановили на ньому двигун. Екіпаж рушив – і так було покладено початок новій технічній ері: ері електрики, автомобілів та двигунів внутрішнього згоряння.
1939 – поява першого авто з кондиціонером
Приємна прохолода за кермом, оаза у власному авто – що може бути краще і комфортніше? Сьогодні кондиціонерами у машині нікого не здивуєш. А от 1939 року машина з охолодженням викликала справжній фурор серед автолюбителів. Сталося це на автомобільній виставці в Чикаго. Порівняно із сучасними компактними пристроями цей кондиціонер був незручним і незграбним. Він займав майже половину багажника, не рахуючи агрегатів під капотом, і мав ручне керування. Тобто для того, аби його увімкнути, водій мав заглушити двигун і власноручно встановити ремінь на шків компресу. Зрозуміло, що такий кондиціонер був малоефективним, однак він користувався попитом. Цей пристрій для створення прохолоди в салоні коштував 274 долари – третину від ціни самого авто! Однак безумовно такий кондиціонер був дуже корисним винаходом – він мав охолоджувати гарячі голови за кермом.
10 листопада свої іменини святкують Дмитро, Арсен та Максим
Не забудьте привітати!
Немає коментарів:
Дописати коментар