Тема.
Показники фізичного розвитку дитини. Вплив рухової активності на розвиток
організму. Вплив постави, форми стопи на здоров’я. Практична робота: вивчення
комплексу вправ для формування постави та профілактики плоскостопості
Мета: розширити
уявлення учнів про складові фізичного здоров’я; пояснити вплив постави, форми стопи
на здоров’я; вчити учнів виконувати комплекс вправ для формування правильної
постави та профілактики плоскостопості; виховувати відповідальність за власне
здоров’я.
ХІД
УРОКУ
1.
Вступне слово вчителя
Учитель.
Ви ростете. Щороку стаєте вищими і важчими, тимчасові зуби змінюються
постійними. Стаєте витривалішими, тому можете довше працювати, швидше бігати.
Це означає, що ви зростаєте і розвиваєтесь. А що ж потрібно для того, щоб добре
розвиватися? Про це й поговоримо на сьогоднішньому уроці.
2.
Робота за підручником (С. 17-21)
Читання
тексту на с. 17.
—
Що означає фраза «фізичний розвиток відбувається гармонійно»?
—
Що означає гармонія у перекладі з грецької мови?
—
Як можна визначити гармонійність фізичного розвитку?
—
Розгляньте малюнки на с. 18.
—
Як перевірити правильність постави?
—
Вдома разом з батьками перевірте свою поставу.
—
Чому у дітей шкільного віку можуть розвиватися різні порушення постави?
—
Яких неприємностей завдає плоска стопа?
—
Вдома зробіть відбитки своїх стоп на папері. (Плоска стопа залишає на аркуші
паперу повний відбиток.)
—
Разом з батьками порадьтеся з лікарем щодо необхідності виправлення постави та
стоп.
Щоб
запобігти розвитку плоскої стопи, зробіть 2 дерев’яних ящички розміром 50 х 40
х 20 см, заповніть їх промитим та висушеним піском та гравієм. Тренуйте свої
стопи щодня, переступаючи по піску та гравію в ящичках протягом 2-3 хв.
—
Який вигляд має шкіра здорової людини?
—
Який вигляд мають нігті здорової людини?
—
Який вигляд має волосся здорової людини?
—
Що ми бачимо на щоках здорової людини?
—
Розгляньте малюнок на с. 21. Знайдіть у себе місце, де можна визначити пульс.
Перевірте частоту свого пульсу у спокої та після 10 присідань. Запишіть одержані
дані у зошит.
—
Як у здорової людини повинні працювати внутрішні органи?
—
Як про це можна дізнатися?
3.
Фізкультхвилинка
Вправа
«Тренуємо емоції»
—
Утомитись, як:
•
тато після роботи;
•
людина, яка піднімає щось важке;
•
мураха, яка притягнула велику муху.
—
Відпочити, як:
•
турист, який зняв важкий рюкзак;
•
дитина, яка багато працювала й допомагала мамі;
•
як воїн, який втомився після перемоги.
4.
Продовження роботи за підручником (С. 21)
—
Розгляньте нижній малюнок на с. 21.
—
Як треба дихати?
—
Чому необхідно дихати носом?
—
Подивіться на себе у дзеркало, закрийте рот і посидьте так 1-2 хв.
—
Як ви дихаєте — носом чи ротом? Якщо ротом, зверніться за порадою до лікаря.
5.
Робота в зошиті (С. 6-7)
1)
№ 1. За допомогою старших виміряйте свій зріст та масу. Перевірте відповідність
своєї маси тіла і зросту за допомогою таблиць на с. 17 підручника.
2)
№ 2. Тест «Так чи ні?»
Ти
часто застуджуєшся.
Щоденно робиш
зарядку.
Багато гуляєш.
Твоя
вага відповідає зросту і віку.
Ти
легко виконуєш фізичні вправи.
Швидко втомлюєшся.
Можеш
забігти на п’ятий поверх по сходинках.
Займаєшся
у спортивній секції або танцювальному гуртку.
3)
№ 3. Закінчіть речення.
•
Якщо хочеш бути здоровим, то...
•
Якщо хочеш бути красивим, то...
•
Якщо хочеш бути розумним, то...
Довідничок:
дотримуйся режиму дня, займайся спортом, стеж за своїм зовнішнім виглядом,
старанно навчайся.
4)
№ 4. Поясніть прислів’я.
Багато ходити
— довго жити.
5)
№ 5. Допишіть поради королеви Постави.
•
Сиди..., злегка нахиливши голову вперед.
•
Стеж за собою: не..., голову тримай..., а плечі трохи відводь.
•
Правильно сиди за партою. Не... грудьми на край стола чи парти.
•
Коли ти сидиш, то відстань між тобою і столом має дорівнювати ширині...
•
Обидві... став всією ступнею на...
•
Відчувши втому, відкинься на спинку..., заклади... за спину.
6)
№ 6. Визначте, гарна чи негарна у вас хода. Допишіть слова.
Якщо ти
йдеш легко; не човгаєш ногами; не розмахуєш руками; не згинаєшся, тримаєш спину
прямо, непомітно дивишся собі під ноги; не нахиляєш голову до низу, ніби шукаєш
золотого ключика, то тоді твоя хода...
Якщо хода
клишонога, як у ведмедя; перевальцем, як у качки; підтюпцем, як у зайчика, то така
хода...
7)
№ 7. Тест «Так чи ні?»
На
фізичний розвиток впливає:
ранкова
гімнастика;
спадковість
(здоров’я від батьків);
знання
про свій організм;
ігри
і розваги на свіжому повітрі;
рух;
тривалий
сон;
фізична
праця.
6.
Підсумок уроку
—
Що означає гармонійний фізичний розвиток?
—
Чи відповідають ваш зріст та маса віковій нормі?
—
Які вправи ви виконуєте задля нормального фізичного розвитку?
—
Що таке постава?
—
Що ви робите, щоб мати гарну поставу?
—
Як ви запобігаєте плоскостопості?
Немає коментарів:
Дописати коментар