вівторок, 25 листопада 2014 р.

Розвиток звязного мовлення 3 клас урок "Вибірковий переказ уривку з книги Кріса Рідена і Пола Стюарта «У нетрях Темнолісу»"

Тема: Вибірковий переказ уривку з книги Кріса Рідена і Пола Стюарта  «У нетрях Темнолісу»
Мета: вчити дітей виражати свої думки чітко та логічно; вчитись вибирати уривок на вказану тему; переказувати його за опорними словами; підкреслюючи його цілісність; розвивати вміння правильно будувати речення; точно добирати слова; виховувати прагнення читати додаткову літературу.
Обладнання:  таблиця № 20, робочі зошити, серія «Легенди Світокраю» - навчальна книга – Богдан, 2004
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Які види переказів ви вже писали?
Чим відрізняється детальний переказ від стислого?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні ви будете вчитись писати вибірковий переказ.
Який переказ називається вибірковим?
! Вибірковий переказ – це переказ частини основного тексту на задану тему.
ІV. Робота над переказом.
Читання тексту вчителем
...Торохбол Живчикові подобався. Грали у торохбол на великому вигоні між околицею та лісом. Ігрове поле вздовж і впоперек перетинали ґрунтові доріжки, між якими росла густа висока трава.
Правила гри були прості. Зустрічалися дві команди, в кожній з яких набиралося стільки учасників, скільки зголошувалося охочих пограти.
Мета гри полягала в тому, щоб зловити м'яч — волорогів міхур, натоптаний висушеними бобами-торохтунами — і пробігти дванадцять кроків, рахуючи кроки вголос. Якщо це вдавалось, ти діставав право на кидок у центральний кошик і в разі влучання подвоював свої очки. Однак це нелегко було зробити — через слизький ґрунт, через незмінно порский м'яч, через те, що вся команда суперників намагалася видерти його у тебе з рук. За вісім років, які Живчик грав у торохбол, йому так і не пощастило закинути м'яча...
Кріс Рідел, Пол Стюарт.
"Унетрях Темнолісу"
(Серія "Легенди Світокраю",— Навчальна книга-Богдан, 2004)
Бесіда за запитаннями.
Як називається гра, що подобалась головному герою повісті Живчику?
Як виглядало ігрове поле?
Скільки команд грало у торохбол?
Скільки учасників було в кожній команді?
В чому полягає мета гри?
Як виглядав м’яч? З чого він був зроблений?
Чому влучити м’ячем у центральний кошик було нелегко?
Орфографічна підготовка.
Зверніть увагу на слова, які ви можете використовувати у своєму переказі.
Словник: торохбол, великий вигін, вздовж, впоперек, ґрунтові доріжки, густа, висока трава, охочі пограти, зловити м’яч, волорогів міхур, боби-торохтуни, рахувати кроки вголос, центральний кошик, влучання, подвоював, суперники.
Фізкультхвилинка.
Сів метелик на травичку
І рахує рахівничку:
1, 2, 3, - ти, метелику лети.
Крильця вже за головою,
То ж дивись перед собою.
Випрямляємо хребет,
Крильце зводимо вперед.
Мов метелики, літаєш,
Крильця зводиш, розправляєш. 
Повторне читання тексту вчителем.
Вибірковий переказ (усно) 2 – 3 учні.
V. Самостійна робота.
Запис вибіркового переказу за запитаннями с. 7-8 (методичні вказівки).
VІ.  Зачитування переказу учнями, їх аналіз, поради щодо їх удосконалення.
VІІ.  Підсумок уроку.
Який вид переказу ви писали на уроці?

Чим відрізняється вибірковий переказ від стислого?

Немає коментарів:

Дописати коментар