вівторок, 25 листопада 2014 р.

Розвиток звязного мовлення 3 клас урок "Детальний переказ оповідання « Сонце допомогло»"

Тема: Детальний переказ оповідання « Сонце допомогло»
Мета: вчити писати детальний переказ тексту за планом; розвивати увагу, пам’ять; спостережливість, усне і письмове мовлення; виховувати любов до тварин, почуття взаємодопомоги, прагнення бути справжніми друзями.
Обладнання: таблиця № 18, робочі зошити, малюнок, текст.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Учитель посміхається,
урок розпочинається.
Голівки всі схиляються,
школярики стараються.
ІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Бесіда.
Прочитайте тему уроку і подумайте, над текстом якого типу ми будемо працювати. Доведіть свою думку.
Слово вчителя.
Сьогодні ми будемо вчитися писати детальний переказ тексту.
Поясніть значення слова «детальний». (таблиця № 18)
Детальний переказ – це усний або письмовий переказ, що якнайповніше передає зміст прочитаного або прослуханого тексту.
Для чого людині потрібно вміти детально переказувати?


ІІІ. Основна частина уроку.
Слухання тексту (перед читанням тексту вчитель  може запитати учнів, що вони знають про плиску).

Сонце допомогло
На узліссі живе плиска. Рано-вранці підлітає до воді, що напитися і розпочати свій сніданок.
            Перші нічні заморозки побілили інеєм траву, а воду стягнули тонким льодом. Розвиднилось. Пташка прилетіла і сіла на краю калюжі. Спробувала дзьобом.
 Не виходить.
            Невдовзі із-за лісу виглянуло сонце і повільно стало відігрівати охолону за ніч землю. Пропав льодок. Знову з’явилися комах.
            А тепер можна й поснідати. І плиска зайнялася своєю пташиною роботою.
Змістовий аналіз тексту.
Про кого розповідається в тексті?
Що хотіла зробити вранці пташка?
Чому плиска не змогла зразу поснідати?
Чим усе закінчилося?
Мовний аналіз тексту.
Якими словами автор називає плиску?
А чи не краще звучав би текст без цієї заміни?
Скажіть по-іншому: на узліссі (біля лісу) розвиднилось (світає) невдовзі (незабаром) пропав льодок (розтав) плиска (пташка, вона, ласунка).
Структурний аналіз тексту.
Назвіть зачин, кінцівку.
Про що йдеться в основній частині тексту?
Скільки абзаців в тексті?
Фізкультхвилинка
Зайчик сірий умивається.
Певно в гості він збирається.
Вимив носик,
Вимив вухо,
Витер сухо!
Орфографічна підготовка (таблиця № 18)
Пиши правильно!
Повторне читання тексту вчителем. Усний переказ учнями за планом (таблиця № 18) та опорними словами.
План.
Чим займалась вранці плиска?
Чому пташка не змогла розпочати сніданок?
Що допомогло пташці поснідати?
Словник: плиска прилетіла, спробувала дзьобом, почала пити, зайнялася сніданком; плиска, вона, пташка, ласунка; заморозки наступили, побілили інеєм, стягнули льодом; сонце виглянуло, засвітило, стало відігрівати,; комахи з’явились, прокинулись; льодок розтав, пропав.

Запис переказу.
Індивідуальна допомога слабшим учням може бути такою:
Початок абзаців;
Набір опорних слів до кожного абзацу.
Читання переказів, написаних учнями.
ІV. Підсумок уроку.

Чого навчає нас це оповідання?

Немає коментарів:

Дописати коментар