середа, 26 листопада 2014 р.

Розвиток звязного мовлення 3 клас урок "Складання усної розповіді за малюнком і опорними словами «У бібліотеці»"

Тема: Складання усної розповіді за малюнком і опорними словами   «У бібліотеці»
Мета: 1. Ознайомити з історією виникнення паперу, книгодрукуванням, познайомити з цікавинками про бібліотеку, вчити складати розповідь за малюнком і опорними словами.
            2.Виховувати потребу систематично читати книжки, берегти їх.
            3. Розвивати кругозір, усне мовлення.
Хід уроку
І.Організація класу.
- Відгадайте загадку.
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
І не завжди на терезах
Їм ціну ти підбереш. ( Знання)
Без чого немає знань? (Без книжки. )
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Книги – морська глибина:
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить.
Дивнії перли виносить. ( І. Франко)
Пр які «двнії перли» говорить автор?
Як ще у вірші сказано про книги? ( Морська глибина )
Сьогодні поговоримо про книги, бібліотеки, навчимося складати розповідь.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Читання і аналіз висловлення Сервантеса ( іспанський письменник).
« Ні корабель, ні коляска, ні верховий кінь, ні твої власні ноги на дадуть тобі так глибоко і так далеко проникнути в чужі країни, як це робить добра книжка»
Як за допомогою книжки «проникнути в чужі краї»?
Робота з прислів’ями в групах.
Людина здавна шанобливо ставиться до книг. Народ склав багато прислів’їв і приказок про їх значення в житті людини.Декілька з них прочитайте, об’єднавши словосполучення двох колонок.
Книга вчить
Глибина у морі
Золото добувають із землі
а знання з книг.
як на світі жить.
мудрість – у книзі.
- Як ви розумієте зміст прислів’їв?
3. Хвилинка-цікавинка.
- « Книга вчить, як на світі жить» - каже народна мудрість.
      Перш ніж набути сучасного вигляду, книга пройшла тривалий шлях свого розвитку.
      У людини виникла потреба фіксувати свої думки, але не було в той час ані олівців, ні паперу. Тому люди писали на каменях, на стінах печер, письмо ж було малюнкове (піктографічне).
     Пізніше писали на глині гострими паличками. Цеглинки з глини були важкі і незручні. Тому стали використовувати папірус. Книги з папірусу до сьогодні зберігаються у музеях світу ( найбільше у Британському музеї в Лондоні). Така книжка могла бути досить довгою ( до 40 метрів). Писати було зручно, але папірус швидко пересихав і ламався. Тому у Пергамському царстві почали використовувати для письма вичинені телячі шкіри. Оскільки першу таку книгу зробили в стародавньому місті Пергамі, то й назвали матеріал пергаменом, або пергаментом.
   Слов’яни ж писали на дешевому матеріалі – на бересті. Виготовляли його з верхнього шару березової кори.
    Папір, подібний до того, на якому ми пишемо, винайшов китаєць Чай Лунь у  ІІ столітті нашої ери.
    Спочатку книжки були рукописними і дуже розкішними. Сторінки прикрашали вишуканими малюнками, палітурки оздоблювали дорогоцінними каменями, виготовляли золоті або срібні закладки.
     Початок книгодрукування в Україні пов'язаний з іменем Івана Федорова. У 1574 році у Львові вийшла перша друкована   на Україні книжка» Апостол». Пізніше він надрукував і перший «Буквар».
4. Впр. 193 – в парах.
5. Творча робота. Впр. 194.
* Розгляд малюнка. Аналіз.
* Хвилинка-цікавинка.
-    Де ж зберігають книги? Звичайно, у бібліотеках. Бібліотека – слово грецьке. У перекладі воно означає – книгосховище.
     Перша бібліотека в нашій країні виникла в часи Київської Русі. Їїї створив Ярослав Мудрий.
     Одна з найбільших бібліотек світу – Національна бібліотека конгресу США. Заснована вона у 1800 році. Її книжковий фонд налічує 40 мільйонів примірників.
     Найменша у світі бібліотека розташована в індійському місті Амрістаре. У ній   одна книжка.
     Найбільша бібліотека на Україні – Національна бібліотека України ім.. В. І. Вернадського. Заснована у 1714 році.
* Читання слів і виразів вправи. Складання з ними речень.
*  Бесіда про будову тексту.
* Складання розповіді «У бібліотеці» - в групах.
ІV. Руханка.
V. Підсумок уроку.
1. Гра « Склади вірш»
Мав Сашко гарну книжку,
Кинув раз її … ( під ліжко).
Де лежала бідна книжка,
Пробігала сіра … ( мишка).
Стала мишка книжку гризти,
Стала мишка книжку … ( їсти).
Звідкись взявся їжачок,
Він був весь із … ( колючок).
Він прогнав зубасту … ( мишку) –
Врятував нещасну … ( книжку ).
Слава, слава … ( їжачкові),
Сором же кому? ( Сашкові).
2. Читання і аналіз вірша.
            Два дружки
Вели розмову два дружки:
- Я хочу лікувать книжки!
Візьму я клей, візьму папір
І стану лікарем, повір.
- Я лікар теж – тобі скажу,
Та все роблю без клею,
Я просто книжку бережу,
Дружити вмію з нею. ( І. Гребенюк)
VІ. Домашнє завдання.

Впр. 195.

Немає коментарів:

Дописати коментар