Тема.
Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки: пожежа в іншій квартирі, іншому
будинку тощо
Мета: розширити
уявлення учнів про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити
відтворювати порядок дій у разі опосередкованої небезпеки, викликати рятувальні
служби; виховувати обережність, увагу.
На
уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема
плакати «Дітям про вогонь», «Поведінка під час виникнення пожеж».
ХІД
УРОКУ
1.
Відгадування загадок
•
Бажаний гість замість цукерок дрова їсть. (Вогонь)
•
Шкварчить і злиться, води боїться. (Вогонь)
•
Лежать у порядку дерев’яні малятка,
Білі,
здорові, всі чорноголові. (Сірники)
Учитель.
Ви вже знаєте, що треба робити, якщо пожежа виникла у вашому помешканні. А що робити,
коли пожежа сталася у сусідів або в під’їзді?
2.
Робота за підручником (С. 86-88)
Читання
тексту.
—
Що робити, якщо на сходовому майданчику багато диму?
—
Як захистити від диму помешкання?
—
Чому не варто вибігати на сходову площадку?
—
Чому треба спокійно чекати на допомогу в тій кімнаті, де є балкон?
—
Розгляньте верхній малюнок на с. 87.
—
Що робити, якщо кімната наповнилася димом?
—
Розгляньте нижній малюнок.
—
Чому діти вирішили саме так чекати на допомогу?
—
Розгляньте верхній малюнок на с. 88.
—
Що робити, якщо кімната наповнилася димом?
Аналіз
ситуації
Ти
живеш у сільській місцевості. У твоїх сусідів виникла пожежа. І ти знаєш, що в
них нікого вдома немає. Якими будуть твої дії? Вибери правильну відповідь:
•
Повідомлю сусідів про пожежу в їхньому будинку.
•
Викличу пожежників, повідомлю їм про пожежу й адресу сусідів.
•
Буду намагатися самотужки погасити пожежу.
•
Кликатиму на допомогу людей з інших будинків.
—
Який предмет може допомогти людині при пожежі?
—
Чи є у вас вдома вогнегасник?
—
Чи вмієте ви ним користуватися?
Висновок:
усіх випадків безпечної поведінки під час пожежі передбачити не можна, тому
дуже важливо завчасно разом з дорослими обміркувати, якими будуть ваші дії.
3.
Фізкультхвилинка
ДЕРЕВЦЕ
Віє
вітер нам в лице,
Захиталось
деревце.
Вітерець
все тихше, тихше,
Деревце
все вище, вище.
(Діти
імітують рухи за змістом вірша.)
4.
Робота в зошиті (С. 26-27)
1)
№ 1. Що належить до горючих матеріалів? Підкресліть. Сталь, папір, вата, пісок,
вугілля, бензин, скло, дерево, вода,
пластмаса,
гума, тканина, гас, фарба, лак, вовна.
2)
№ 2. Поясніть прислів’я.
•
Криком вогню не згасиш.
•
Сірник маленький, а біда від нього велика.
•
Не грайся з вогнем, бо попечеш собі руки.
3)№
3. Розгляньте малюнок. Це — протипожежний щит. На ньому прикріплені:
•
вогнегасник;
•
відро;
•
лопата;
•
під щитом — ящик з піском.
Дайте
відповіді на запитання.
—
Чому протипожежний щит червоного кольору?
—
Яке призначення предметів на ньому?
—
Для чого потрібний ящик з піском?
4)
№ 4. Виберіть правильну відповідь.
За
яким телефоном викликають пожежників?
а)
101; б) 102; в) 103; г) 104.
5)
№ 6. Як будете «діяти», якщо:
•
у приміщенні багато диму;
•
загорівся одяг;
•
приміщення заповнилося чадним газом?
Укладіть
з товаришем по парті діалог між «потерпілим» та «оператором» служби «101».
6)
№ 7. Розгляньте малюнки. Що станеться, якщо залишити без нагляду ці речі?
Розкажіть,
як це може статися.
5.Підсумок
уроку
—
Розкажіть, як ви чи хтось з ваших рідних, знайомих ледь не постраждали під час
пожежі.
—
Якими будуть ваші дії під час пожежі у вашому будинку?
—
Якими будуть ваші дії, якщо у під’їзді виявили дим?
Немає коментарів:
Дописати коментар