Тема:
Складання казки «Краплинки-сестрички»
Мета: вчити
складати тексти-розповіді, а саме казку дотримуючись особливостей цього жанру;
повторити види казок; розвивати творчу уяву учнів, уміння фантазувати,
передбачати свої почуття до героїв тексту.
Обладнання: таблиця №
16, робочі зошити, казки різних типів.
Хід
уроку
І.
Організаційний момент.
Сьогодні
у нас незвичайний урок:
У
казку сьогодні ми зробимо крок.
Із
казкою ми зустрічались не раз,
І
знову вона завітає у клас.
В
казках є завжди перешкоди, та знаю:
Для
творчих дітей їх ніколи немає.
ІІ.
Формування задуму уроку.
Вступна
бесіда
Діти,
чи любите ви літо?
Що
найбільше привертає увагу, вражає в ньому?
Що
найперше виникає у вашій уяві, коли ви згадаєте про літо?
Може,
літнє небо? Воно справді особливе: високе, прозоре, з чудовими пухнастими
хмарками, яких не побачиш взимку.
А
тепер поміркуймо, чи бажані гості – літні хмаринки. Що вони нам приносять? Так
дощик.
А
що таке дощик? (відгадування загадки)
Впадуть
з неба – не розіб’ються,
Впадуть
в воду – розпливуться!
А
чи всі хмарки приносять дощ? (тільки теплі)
А
які ще бувають хмарки?
А
ще хмарки бувають казкові і краплинки в них теж казкові.
ІІІ.
Оголошення теми і мети уроку.
На
сьогоднішньому уроці ми будемо складати казку «Про краплинки-сестрички».
ІV.
Актуалізація опорних знань.
Які
типи казок ви знаєте?
Яким
текстом є казка?
Чим
казка відрізняється від оповідання?
Фізкультхвилинка.
Із-за
парт ми вийшли всі.
Вгору
добре потяглись,
На
носочки піднялись.
Опустились
легко вниз —
І
подув в обличчя бриз.
Як
дерева покачало!
Вправо-вліво,
вліво-вправо!
Біля
парти всі присіли,
Потім
встали — й полетіли.
Руки
в боки узяли,
На
всі боки повели.
Руки
вниз всі опустили
І
за парти тихо сіли.
V.
Етап творення.
Йшов
рясний дощ. Краплинки весело кружляли у таночку. Раділи, співали пісню дощову.
Сіла одна Крапелька на листок калини. Заіскрилася, запишалася та раптом
побачила маленьку тендітну Липку з прив’ялим листям…
Пофантазуйте,
яка розмова могла відбутися у казці між героями.
Чому
наша казка буде називатися «Краплинки-сестрички»? (Якщо хтось захоче, може
змінити назву казки).
Назвіть
головних персонажів казки за назвою, за малюнком (робота за таблицею № 16).
Зразок
продовження казки.
Чому
ти Липко, зажурилася?
Чому
листочки свої опустила?
Мене
давно не поливав дощик!
Липко,
я можу тобі допомогти.
А
як?
Зачекай,
я полечу до хмаринки, покличу своїх сестричок і ми тобі допоможемо!
Налетіла
хмаринка. Пішов теплий дощик. Впали Краплинки-сестрички на Липку. Зраділа
липка, підняла своє прив’яле листя.
З
того часу товаришують Краплинки-сестрички з Липкою.
VІ.
Самостійна робота.
Запис
діалогу між Липкою і Краплинками. Робота в парах.
Придумати
кінцівку до казки
Зачитування
записаних діалогів та слухання кінцівок казки. Редагування.
Можливо
хтось змінив заголовок?
VІІ.
Рефлексія результатів уроку.
Ось
і закінчився наш урок.
Розгляньмо,
чого ми навчились на уроці.
Немає коментарів:
Дописати коментар