Тема.
Охорона здоров’я дітей у медичних закладах. Практична робота: моделювання
ситуації «У шкільному медичному кабінеті»
Мета: вчити учнів
називати медичні установи свого населеного пункту, мікрорайону, медичних
працівників, до яких за потреби можна звернутися по допомогу; формувати бажання
піклуватися про власне здоров’я.
ХІД
УРОКУ
1.
Вступне слово вчителя
Учитель.
Добре, коли людина здорова. Та щойно хтось захворіє, одразу згадує, що є медичні
працівники, які допоможуть удень і вночі.
Щоб
медична допомога була вчасною та якісною, слід знати, куди звернутися. Про це ми
сьогодні й поговоримо.
2.
Робота за підручником (С. 50-51)
Читання
тексту.
—
Хто в школі може допомогти учням?
—
Хто такий педіатр?
—
Розгляньте малюнок на с. 50.
—
Що роблять учням у шкільному медичному кабінеті?
—
Які фахівці працюють у дитячій поліклініці?
—
Що вони роблять?
—
Хто ваш друг і порадник на шляху до здоров’я?
—
Як називається лікар, що лікує зуби? (Стоматолог)
—
Хто лікує горло, вухо, ніс? (Лор, отоларинголог)
—
Хто робить операцію? (Хірург)
—
Хто лікує очі? (Окуліст)
—
Хто лікує простудні захворювання у дітей? (Педіатр)
—
Хто вправляє кістки після перелому? (Ортопед)
—
Хто виправляє мовленнєві вади дітей? (Логопед)
3.
Фізкультхвилинка
Хто вже,
хто вже там стомився
І наліво нахилився?
Треба
дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу
почати!
(Учні
піднімають руки, прогинають спину назад, присідають, сплескують у долоні.)
4.
Продовження роботи за підручником
—
Розгляньте верхній малюнок на с. 51.
—
Які ще кабінети є в деяких дитячих поліклініках?
—
Чому кожна людина має стежити за своїм здоров’ям, регулярно перевіряти його стан?
—
Що робити, якщо ви відчули раптове нездужання?
—
Згадайте, за яким номером телефону викликають швидку допомогу.
—
Чому під час деяких захворювань лікування вдома не допомагає?
—
Куди тоді везуть хворого?
—
Яке лікування проводять у лікарні?
—
Чому не можна пустувати із номером телефону «103»?
—
Що таке санаторій?
—
Що там роблять?
—
Що люди роблять на курортах?
—
Чому санаторії та курорти розташовані в мальовничих місцях?
—
Де в Україні їх багато? Чому в Карпатах і Криму багато санаторіїв?
—
Занотуйте в записниках прізвища, імена та по батькові дільничного педіатра,
стоматолога та інших фахівців, які допомагають вам рости здоровими.
—
Коли ви востаннє були на прийомі у дільничного педіатра? А в інших фахівців?
—
Поміркуйте. Дайте відповіді на запитання.
•
Про що я думаю напередодні відвідування лікаря, коли я хворію?
•
Коли виникла проблема з моїм здоров’ям?
•
Чи було це в мене раніше?
•
Що я відчуваю?
•
Чи пропустив я заняття у школі, коли я хворів?
•
Чи вживаю я зараз ліки?
•
Про що я думаю після відвідування лікаря?
•
Хто говорив під час відвідування більше за всіх?
Я;
лікар;
той,
хто був зі мною (мама або тато).
•
Чи ставив я всі свої питання, які мене турбували, лікарю?
•
Чи все я зрозумів з того, що говорив лікар?
•
Чи допомогло це мені краще турбуватися про себе? Як?
•
Чи зможу я поводитись інакше іншого разу, коли я буду у лікаря?
Висновок:
ніхто краще за тебе не може піклуватися про твоє здоров’я, ніж ти сам.
—
Продовжте речення.
•
Щоб бути здоровим, я буду...
•
Коли я захворію, я буду.
5.Робота
в зошиті (С. 20)
1)№
1. Заповніть таблицю. Запишіть назви медичних закладів і лікарів. Зафарбуйте
назви медичних закладів і лікарів, до яких ви зверталися.
2)
№ 2. Уявіть, якого кольору... гострий біль.
Опишіть
або намалюйте колір гострого болю.
3)
№ 3. Поясніть вислів.
Здоров’я
так переважає усі блага життя, що воістину здоровий злидар щасливіший від
хворого короля. (А. Шопенгауер)
6.Підсумок
уроку
—
Що таке поліклініка?
—
Лікарі яких спеціальностей працюють у поліклініці?
—
Що таке лікарня?
—
Чому не можна пустувати із номером телефону «103»?
—
Що роблять медичні працівники в лікарні?
—
Чим відрізняється поліклініка від лікарні?
—
Чи були ви коли-небудь у санаторії?
—
Поділіться своїми враженнями.
—
Чи є в нашій місцевості санаторії?
—
Яку медичну допомогу отримують у санаторіях?
Немає коментарів:
Дописати коментар