середа, 26 листопада 2014 р.

Розвиток зв’язного мовлення 3 клас урок "Складання художнього опису."

Тема:  Складання художнього опису. 
Мета: 1. Повторити вивчене про текст, вчити складати текст-опис, формувати вміння послідовно висловлювати думку.
            2.Виховувати почуття прекрасного.
            3.Розвивати спостережливість, пізнавальну активність, мовлення учнів.
Хід уроку
І. Організація класу.
Стали, дітки, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.( І. Острогляд)
ІІ. Перевірка домашнього завдання.Впр.177.
Прочитайте відгадку.
Запишіть слово-відгадку, доберіть до нього  споріднені слова. Розберіть за будовою ( Шпак, шпаківня, шпачиний)
Поставте питання до цих слів. Яка це частина мови?
Зробіть усний морфологічний розбір іменника за планом на с. 52 підр.
Хто склав загадки про інших птахів. Прочитайте.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Відгадування і аналіз загадки.
Хто має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає? (Дятел)
Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним здобуваю. (Дятел)
Повідомлення вчителя про тему і мету уроку.
Інтерактивна вправа «Очікування».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Читання і аналіз «Легенди про дятла».
           Одного разу бідний чоловік пішов на Великдень до лісу зрубати дерево. Тільки він почав рубати, як до нього підійшов старий дід і сказав: « Не рубай дерево. Іди додому. В тебе буде достатньо грошей, щоб купити дров і жити без злиднів». Чоловік так і зробив. Жив він добре, але наступного року він подумав:» Піду до того дерева, попрошу ще грошей». Прийшов чоловік до лісу і почав рубати дерево. Тут і з’явився старий дід, він зрозумів,що чоловіка до лісу привела жадібність. Тоді дідусь мовив: « За твою жадібність перетворю тебе в птаха, стукай все життя по деревах».
       Так з’явився птах дятел.
Словникова робота.
Дятел – слово прийшло з давньої слов’янської мови, означало »той, хто довбає, видовблює», «клюйдерев».
Гра «Вгадай слово за описом»
Працьовитий, енергійний, молодий, спритний, красивий, міцнодзьобий. (Дятел)
Розгляд малюнка на с. 75 підр. (Впр. 179 0
Робота над мовним матеріалом.
Тіло ( яке?)  … (чорне з білими смугами).
Голова (Яка?) … (червона «шапочка» ).
Лоб і «щоки» (які? ) … (білі ).
«Вуса» (які?) … (чорні) .
Боки (які?) … ( жовтуваті).
Хвіст (який? ) … (пружний)
Лапи (які? ) … (сильні).
Язик (який? ) … ( довгий).
Усний опис дятла.
Продовж речення: « Дятел – це невеликий птах, який гніздиться в дуплах дерев…»
Який опис – художній чи науковий – ми склали?
Які особливості художнього тексту? ( Порівняння, вживання прикметників, образних виразів)
Які особливості наукового тексту? ( Вживання наукових термінів, точність, стислість)
Робота над будовою тексту.
Згадайте будову тексту. Чи дотримались ми її?
Доберіть заголовок до тексту.
Який це текст? Чому?
Складемо план опису.
Дятел – лісовий лікар.
Зовнішній вигляд санітара: пір’я, хвіст, дзьоб, лапи, язик.
Бережіть пташок!
Усний опис дятла за планом.
Самостійний запис опису.
( Якщо залишиться час:
Яку частину мови найчастіше використовували в описі? (Прикметники, дієслова)
Складіть текст-розповідь »Як  дятел лікує дерева? «
ІV. Руханка.
Пальчикова  гра » Пташенята у гнізді»
Полетіла пташка-мати
Малюкам жуків шукати.
А малята не літають –
Із гніздечка виглядають. ( С. Лупінович)
( Усі пальці правої руки  обхопити долонею. Утворити «гніздо». Ворушити пальцями правої руки)
V.  Підсумок уроку.
1. Аналіз прислів’я « Де багато пташок, там нема комашок».
2. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
-  Які бувають тексти?
-  Який текст складали ми?
- Який це опис – художній чи науковий?
- Чим відрізняється опис науковий від опису художнього?
- Що вам вдалося?
- Що здалося важким? Чому?
- Що нового ви дізнались?
VІ. Домашнє завдання.

Впр. 179.

Немає коментарів:

Дописати коментар