четвер, 20 листопада 2014 р.

Основи здоров'я 3 клас "Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП)"

Тема. Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП)
Мета: вчити учнів називати причини виникнення ДТП; встановлювати взаємозв’язок між ДТП і порушенням правил дорожнього руху; виховувати дисциплінованість пішохода.
На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Безпека на дорозі».
ХІД УРОКУ
1. Вступне слово вчителя
Учитель. Кількість нещасних випадків на дорогах, на жаль, не зменшується, а зростає. Сумним є те, що найчастіше під колеса автомобілів потрапляють діти.
Тобі, напевно, не раз доводилося бачити, як спритно вивертаються від машин герої кінофільмів. Вони легко встрибують на капот, перекочуються, роблять неймовірні акробатичні вправи. Але в реальному житті навряд чи вдасться повторити трюки, що роблять каскадери в кіно. Це й не потрібно.
Є інший спосіб уникнути зіткнення з автомобілем. Цей спосіб надійний і доступний кожному — необхідно дотримуватись правил безпечного поводження на вулицях.
Через свою неуважність і недисциплінованість діти отримують важкі травми (поранення черепа, таза, хребта, нижніх кінцівок, розриви внутрішніх органів тощо) чи навіть гинуть під колесами автомобілів.
За дотриманням правил дорожнього руху стежать працівники одного з підрозділів міліції — Державної автомобільної інспекції (ДАІ). Команди інспектора ДАІ повинні виконувати всі водії і пішоходи.
Деякі пішоходи вважають, що забезпечення безпеки дорожнього руху повністю залежить від водія і що тільки він повинен застосовувати усі засоби, які виключають можливість виникнення дорожньо-транспортних пригод. Такі міркування помилкові.
Правила дорожнього руху визначають конкретні обов’язки пішоходів.
Щоб уникнути дорожньо-транспортних пригод, пам’ятайте і виконуйте такі правила:
1)Якщо зібрався переходити вулицю (дорогу), обов’язково зупинися на краю тротуару (узбіччя) біля проїжджої частини. Переконайся, що транспорту поблизу немає, і тільки тоді спокійно переходь дорогу. У жодному разі не біжи!
2) Переходь вулицю тільки на зелений сигнал світлофора. Перш ніж зійти з тротуару, переконайся, що транспорт зупинився.
3) Не переходь дорогу відразу після виходу з транспорту. Тротуаром дійди до пішохідного переходу або перехрестя і тільки там переходь проїжджу частину. Якщо вони відсутні, дочекайся від’їзду транспорту від зупинки, переконайся у безпеці та переходь дорогу.
4) Користуйся підземними і надземними пішохідними переходами. Там, де вони відсутні, переходь вулицю в місцях, позначених дорожньою розміткою типу «зебра» або знаком «Пішохідний перехід».
— Безперечно, ви не застраховані від непередбачених складних ситуацій, але якщо виконуватимете всі названі умови, то вони гарантуватимуть вам безпечне та спокійне пересування у надзвичайно насиченому транспортом сучасному світі.
2. Робота за підручником (С. 122-124)
— Що таке ДТП?
— Хто травмується під час ДТП?
— Уважно розгляньте малюнки на с. 122-123. Подумайте і скажіть, що може статися у зображених на них випадках.
— Розгляньте малюнок на с. 124. Уявіть себе автоінспектором. Які правила дорожнього руху порушують діти на майданчику?
— Про які правила дорожнього руху ви нагадаєте пішоходам?
— З яких причин найчастіше трапляються нещасні випадки на дорогах?
3. Фізкультхвилинка
Сірий котик міцно спав,
Навіть пісню не співав.
Та нарешті стрепенувся 
І довкола озирнувся.
Став смачненько потягатись 
І чистенько умиватись.
Порозчісував він вуса 
Довгі-довгі, русі-русі.
Зуби й кігті нагострив 
Й до комірчини побрів,
Буде мишку полювати 
І добро оберігати.
Й ми, як котик, відпочили,
Щоб зміцніли наші сили.
(Л. Кондрацька)
 4. Робота в зошиті (С. 45-46)
 1) № 2. Розгляньте малюнки і дайте оцінку діям дітей.
2)№ 4. Допоможіть дітям знайти безпечний спуск з гори на санчатах.
3) № 1. Знайдіть правильні відповіді та обґрунтуйте їх (С. 46).
Назвіть причини травматизму дітей.
а) Ігри на проїжджій частині;
б) перехід проїжджої частини у встановленому місці;
в) порушення правил дорожнього руху водіями;
г) порушення правил обходу транспортних засобів.
4) № 5. Прочитайте випадки ДТП. Дайте оцінку діям дітей.
Випадок 1
Сталося це вранці, якраз у годину «пік», коли багато людей вирушають у своїх справах: діти — до школи, дорослі — на роботу. Хлопчик, учень 4-го класу дуже поспішав, щоб не запізнитися на урок. Вистрибнув із автобуса, глянув ліворуч — і мерщій через дорогу. Але він не помітив, що з-за рогу будинку виїхав легковий автомобіль. Водій побачив хлопчика, коли зупинити машину вчасно вже було неможливо. Заскрипіли гальма, та машина продовжувала рух. Водій спробував взяти ліворуч, але там — зустрічний потік транспорту. Із важкими травмами хлопчика забрала «швидка». Над ним довго «чаклували» лікарі. А от водія врятувати не вдалося.
Випадок 2
Петрик добре знав правила поведінки на вулиці, але не завжди їх дотримувався. Дорогою їхала вантажна машина. Петрик вирішив покататися на ній. Причепився до заднього борту і поїхав. Раптом машина різко зупинилася. Петрик не втримався і впав. Сталося нещастя. Лише через три місяці Петрика виписали з лікарні. Усе літо він ходив на милицях. Його друзі купалися, їздили на велосипедах, гралися на подвір’ї, весело сміялися, а Петрик сидів удома. Він сам себе покарав.
5. Підсумок уроку
— Що таке ДАІ і ДТП?
— Які причини дорожньо-транспортних пригод вам відомі?
— Якими є наслідки дорожньо-транспортних пригод?
— Які правила слід виконувати, щоб уникнути ДТП?
— Чи перебігаєте ви дорогу перед машинами, що рухаються?
— Чи переходите ви дорогу у недозволених місцях та на червоне світло світлофора?

— Чи виходите ви несподівано на дорогу із-за машин, що стоять?

Немає коментарів:

Дописати коментар