вівторок, 25 листопада 2014 р.

Розвиток звязного мовлення 3 клас урок "Стислий переказ тексту. «Де зимує коник - стрибунець»"

Тема: Стислий переказ тексту. «Де зимує коник - стрибунець»
Мета:  вчити стисло переказувати почуте; письмово оформляти переказ; розвивати мовлення; збагачувати лексичний словник; вчити бути спостережливими; з повагою ставитись до природи.
Обладнання: таблиця № 19, робочі зошити, малюнок мурах та коника-стрибунця.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Добрий день!
В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними і хлоп’ята.


ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
«Де зимує коник-стрибунець» саме так називається текст, який ми будемо переказувати.
Сьогодні ми будемо вчитися стисло передавати події, стисло переказувати.
Які слова можна пропустити в стислому переказі.
Стислий переказ – це усний або письмовий переказ, у якому потрібно коротко розповісти про найголовніше, а пропускаючи другорядні епізоди. (таблиця № 19)
ІІІ. Підготовка до переказу.
Прочитайте речення. Стисло передайте їх зміст.
Дзвінкім стукотом проголошує прихід весни дятел. (стисло)
Прихід весни дятел проголошує стуком.
Високо піднімаються жайворонки - невеличкі сіренькі пташки – у прозоре блакитне небо і заливаються там чудовим співом.
(Стисло)
Високо в небі співають жайворонки.
Як ви міркували під час скорочення речень?
ІV. Робота над переказом.
Читання тексту вчителем.
«Де зимує коник-стрибунець».
Пізньої осені старі мурахи вкладають малих мура шат у ліжка. Але мурашата пустують, граються, вередують.
Тоді старі мурахи кличуть коника-стрибунця:
Заграй нашим діткам колискову! Коник бере скрипочку і грає малим мура шатам тиху, лагідну мелодію. І малі мурашата одразу засинають. За ними поринають у сон і мурахи. Ну, а останнім засипає сам коник.
Він теж спатиме цілу зиму. Та навесні прокинеться першим, вибіжить з мурашника назустріч сонечку й заграє веселу закличну мелодію.
За  Всеволодом Поталахою.
Бесіда за запитаннями.
Коли мурахи вкладають своїх мура шат спати?
Чому вони кличуть на допомогу коника?
Яку мелодію грає коник малятам?
Яку мелодію заграє коник навесні?
Читання тексту учнями (мовчки).
Стислий переказ тексту «Де зимує коник-стрибунець» за словником (2 – 3 учні).
Словник: коник-стрибунець, мурашник, мурашата, пізня осінь, вкладають, малеча, пустує, вередує, старі мурахи, колискова, скрипочка, лагідна мелодія.
Фізкультхвилинка
Гуси – лебеді  летіли,
На лужку зеленім сіли.
Посиділи, поклювали,
Піднялися, полетіли,
А діти за парти сіли.
V. Самостійна робота.
Стислий переказ.
Зразок.
Пізньої осені мурахи вкладають малих мура шат спати. Але малеча пустує, грається, вередує. Тоді старі мурахи кличуть коника-стрибунця, щоб він заграв колискову. Під лагідну мелодію засинають малі мурашата, старі мурахи і сам коник.
VІ.  Зачитування учнями переказу, його обговорення, виправлення помилок (2 – 3 учні).
VІІ.  Підсумок уроку.

Які словосполучення головні при стислому переказі: прикметники з  іменниками чи дієслова з іменниками?

Немає коментарів:

Дописати коментар