Тема.
Перехід проїжджої частини дороги під час ремонту дороги. Групи дорожніх знаків
Мета: поглибити знання
учнів про дорожні знаки; вчити називати групи дорожніх знаків; розкрити значення
дорожніх знаків; виховувати бажання дотримуватися правил дорожнього руху.
На
уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема
плакат «Безпека на дорозі».
ХІД
УРОКУ
1.
Повідомлення вчителя
Учитель.
Особливої уваги потребує рух в місцях, де ремонтують дорогу.
Тут,
як правило, спостерігається більша скупченість автомобілів, зменшується
швидкість їхнього руху, можуть утворюватись транспортні «пробки».
Ремонтні
роботи проводяться з використанням різноманітної спеціальної техніки: котків,
бульдозерів, скреперів тощо. Ці машини великі за розмірами і створюють
багато шуму. Такі особливості спеціальної техніки заважають пішоходам
правильно сприймати дорожню обстановку.
Наявність
у місцях, де ремонтують дорогу, глибоких ям, траншей створює додаткову
небезпеку для пішоходів. З метою виключення травмувань такі місця позначаються
спеціальними засобами: попереджувальними знаками, огорожею.
Таким
чином, у місцях, де ремонтують дорогу, слід бути особливо уважним та обережним.
2.
Робота за підручником (С. 108-115)
—
Який дорожній знак зображено на малюнку на с. 108?
—
Про що він розповідає?
—
Чому ремонтні роботи на дорозі створюють незручності як для водіїв, так і для
пішоходів?
—
Якщо ремонтують, наприклад, тротуар, то, обходячи цю ділянку, де ви маєте
рухатися?
—
Перш ніж вийти на дорогу, у чому треба переконатися?
—
Розгляньте малюнок на с. 109. Чи правильно чинить хлопчик, зображений на ньому?
Обґрунтуйте
свою думку.
Учитель.
Неприємності з вуличним рухом почалися з тих пір, як люди стали селитися в
містах. Автомобілів тоді, звичайно, ще не було — по вулицях повільно їздили візки,
запряжені конями і волами. Але пішоходи і транспорт вже в той час заважали одне
одному.
Майже
п’ятсот років тому великий італійський художник і вчений Леонардо да Вінчі навіть
придумав двоповерхову вулицю, щоб відокремити транспортні засоби від пішоходів.
Зрештою,
пішоходи і водії все-таки поділили вулицю. Середину віддали машинам, краї —
пішоходам. А щоб на дорозі був порядок, щоб ніхто не їздив і не ходив, як
заманеться, розробили дорожні правила,
обов’язкові для всіх. На вулицях установили численні дорожні знаки, щразом з
дорожньою розміткою показують водіям, куди можна і куди не можна їхати, де
треба повернути і де зупинитися. Пішоходу теж кориснзнати найважливіші знаки.
Тоді небезпечна ситуація на дорозі не стане для ньогнесподіванкою.
Дорожні
знаки повинні бути помітні здалеку, тому вони пофарбовані в яскраві кольори.
—
Чому дорожні знаки називають помічниками пішоходів і водіїв?
—
Які функції дорожніх знаків?
—
Які дорожні знаки вам відомі?
—
Про що вони розповідають?
—
Як їх зображують?
—
Чому дорожні знаки фарбують у яскраві кольори?
—
Які знаки позначено білими трикутниками з чорними та червоними символами в
червоній облямівці?
—
Про що вони попереджують?
—
Розгляньте малюнки на с. 109.
—
Назвіть попереджувальні знаки.
—
Які знаки позначено білими або синіми кругами з чорними, червоними символами в
червоній облямівці?
—
Що вони можуть забороняти?
—
Розгляньте малюнки на с. 110. Назвіть заборонні знаки.
—
Які знаки позначено голубими кругами з білими символами?
—
Про що вони повідомляють?
—
Що вони дозволяють?
—
Розгляньте малюнки на с. 111.
—
Назвіть наказові знаки.
—
Які знаки позначено голубими, зеленими, жовтими, білими прямокутниками і
квадратами із символами та написами?
—
Що вони підказують?
—
Який з цих знаків пішоходу обов’язково треба запам’ятати?
—
Як повинні рухатися машини там, де є такий знак? (Тільки в одному напрямі.)
—
Розгляньте малюнки на с. 112.
—
Назвіть інформаційно-вказівні знаки.
—
Які знаки позначено білими прямокутниками з чорними символами на тлі голубих
прямокутників?
—
Які важливі відомості вони сповіщають водіям, пішоходам?
—
Розгляньте малюнки на рис. 113.
—
Назвіть знаки сервісу.
—
Що означають білі прямокутники з чорними символами або написами?
—
Які додаткові відомості на них вказуються?
—
Поміркуйте, чому водієві важливо знати про це.
—
Розгляньте малюнки на с. 114.
—
Назвіть таблички до дорожніх знаків.
—
Розгляньте малюнки на с. 115.
—
Що означають ці знаки? До якої групи дорожніх знаків вони належать?
3.
Фізкультхвилинка
ЯБЛУЧКА
Ой,
хороші яблучка у саду,
Та
високо виросли на біду!
У
зеленім листячку миготять,
А
упасти з гілочки не хотять.
Не
відірве яблучка і вітрець,
Хоч
нагнув нам гілочку, молодець!
Нижче,
вітре, гілочку нахили,
Щоб
дістати яблучко ми змогли!
4.
Робота в зошиті (С. 40-42)
1)
№ 1. Поміркуйте, напишіть, чим небезпечний рух у місцях, де ремонтують дорогу.
Довідничок:
скупченість автомобілів, «пробки», шум ремонтної техніки, глибокі ями, траншеї.
2)
№ 2. Дайте відповіді на запитання.
•
Для чого призначені дорожні знаки?
•
Які знаки зображені у крузі, обведеному червоною лінією? Яке їхнє призначення?
•
Які знаки зображені у трикутниках, обведених червоною лінією? Про що вони
попереджають?
•
Які знаки зображені у кругах синього кольору? Про що вони говорять?
•
Які знаки зображені у прямокутниках синього кольору? Про що вони повідомляють?
3)
№ 3. Практична робота. Проведення конкурсу «Хто краще знає дорожні знаки?»
1.Розгляньте
дорожні знаки. Який з них установлюється біля пішохідного переходу?
2.
Розгляньте дорожні знаки. Підпишіть їх.
5)
№ 4. Робота у групах.
Укладіть
казку «Зниклі знаки».
6)
№ 5. Вивчення вірша.
І
дівчаткам і хлоп’ятам
Треба знаки пам’ятати.
Все
вони тобі підкажуть,
Вірний
напрямок покажуть,
Допомогу
де знайти,
Де
дорогу перейти...
Не
прості це знаки, діти!
Знаки
можуть говорити!
(О.
Чеботарьов)
5.
Підсумок уроку
—
Для чого призначені дорожні знаки?
—
На які групи поділяються дорожні знаки?
—
Які знаки зображені у крузі, обведеному червоною лінією?
—
Яке їхнє призначення?
—
Які знаки зображені у трикутниках, обведених червоною лінією?
—
Про що вони попереджають?
—
Які знаки зображені в кругах синього кольору?
—
Про що вони говорять?
—
Які знаки зображені в прямокутниках синього кольору?
—
Про що вони повідомляють?
Немає коментарів:
Дописати коментар