Тема.
Традиції збереження здоров’я у сім’ї
Мета: розширити
уявлення учнів про сім’ю як чинник здоров’я; пояснити учням значення сімейних
традицій збереження здоров’я; спонукати дітей до виконання обов’язків щодо старших
і молодших членів своєї родини; виховувати піклування про здоров’я всіх членів
родини, повагу до старших членів родини.
ХІД
УРОКУ
1.
Проблемне запитання
Учитель.
Здоров’я — одне з джерел радості. Чому говорять, що здоров’я починається в
родині?
2.
Робота за підручником (С. 38-42)
Читання
тексту.
—
Розгляньте малюнок на с. 38.
—
Чому ви радієте, коли здорові?
—
Що вам неприємно?
—
Що ви робите, коли важко дихати?
—
Що ви робите, коли хочеться пити?
—
Що ви робите, коли зголоднієте?
—
Що ви робите, коли занедужаєте?
—
Чи погоджуєтесь ви з думкою, що скільки б не витрачав, а здоров’я не зменшується?
—
Чому говорять, що здоров’я — неоціненний скарб?
—
Чому бездумно витрачати його не слід?
—
Чому здоров’я цінніше за будь-які статки і багатства?
—
Які прислів’я про це свідчать?
—
Чи говорите ви в родині про здоров’я?
—
Як почуваються всі члени ваших родин?
—
Хто з ваших рідних мав міцне здоров’я, жив довго й щасливо?
—
Які вітальні слова в день народження тата, мами або друзів ви зазвичай кажете?
Чого їм бажаєте насамперед?
—
Чому упродовж століть люди вважають сім’ю тим місцем, де їм найкраще і
найбезпечніше?
—
Про що дбають батьки?
Читання
вірша Тетяни Бойченко.
—
Чому, коли народжується син, сягає радість до вершин?
—
Чому радіють мама, тато, дід?
—
Чому, коли народжується доня, несе вона з собою втіху, лад, затишок, любов під
стріху?
—
Розгляньте малюнок на с. 39.
—
Що дають діти сім’ї?
—
Що діти отримують від батьків?
—
Що роблять батьки для дітей?
—
Чому мама і тато — найрідніші люди?
—
Як у сім’ї піклуються про вас?
—
Як усі турбуються, коли ви хворієте?
—
Розгляньте малюнок на с. 40.
—
Чого вас навчили батьки?
—
Кому ви розповідаєте про шкільні справи?
—
Хто допомагає вам долати труднощі в навчанні, вчить дружити?
—
Хто показав вам, як пришивати ґудзика?
—
Хто розказав про далекі країни?
—
З ким ви ходили до лісу, дивилися святковий салют, саджали картоплю чи збирали
виноград?
—
Коли ви зрозуміли, що ваші рідні — дуже шановані люди?
—
Розгляньте малюнок. Щроблять діти? Складіть речення за малюнком.
—
Хтдля вас є прикладом?
—
Які приказки і прислів’я різних народів світу прповагу дбатьків вам відомі?
—
Вивчіть українські приказки і прислів’я прповагу дбатьків.
—
Чи згодні ви з цими перлинами народної мудрості? Поясніть їх.
—
Розгляньте малюнок на с. 42.
—
Хто є в родині?
—
Хто що робить? Складіть відповідні речення.
—
Що ви можете розказати про маму й тата?
—
Розкажіть, де працюють ваші батьки.
—
Чого навчили вас дідусь і бабуся?
—
Чому саме в родині ви зростаєте здоровими та щасливими?
—
Як почувається дитина у сім’ї?
—
Чому дитина у сім’ї почувається захищеною?
—
Чому дитина у сім’ї відчуває теплі любов рідних?
—
Чому дитина у сім’ї розвивається як неповторна особистість?
—
Де дитина має зразок для наслідування?
3.Фізкультхвилинка
4.Робота
в зошиті (С. 12-14)
1)
№ 1. Тест «Так чи ні?»
Як
ви вважаєте, чому держава повинна піклуватися прздоров’я своїх дітей?
Тому
щзі здорових дітей виростуть здорові та розумні дорослі громадяни.
Якщбудуть
хворіти й голодувати діти, країні буде соромнперед іншими державами.
Якщо діти
нездорові, народ не має майбутнього.
2)
№ 2. Розгляньте схему на с. 12. Стрілки вказують у напрямку від батька до сина.
Чи
правильними є твердження? Познач « + », «-».
На
спині стоїть вона.
Коли
равлик спочиває, — Ріжки й ніжку в ній ховає.
Онде
равлик повзе,
Свою
хатку везе.
Хатка
в равлика чудна
РАВЛИК
(Руки
вниз. По черзі ліве і праве плече вперед.)
(По черзі
ліве і праве плече назад.) (Руки до плечей. Звести й розвести лікті.)
(Показати.)
(Руки
до плечей, лікті розвести.) (Звести лікті, «сховати» голову.)
Іван
і Микола — рідні брати; Іван — дід Петра;
Антон
і Петр— рідні брати;
Іван
— батько Олега.
Микола
та Андрій — двоюрідні брати;
Антон
і Олег — двоюрідні брати;
3)
№ 3. Оберіть правила, яких ви дотримуєтесь удома.
Враховую
настрій інших.
Пещу
рідних своєю любов’ю, цим захищаю їх від злих сил. Дотримуюсь домашніх
традицій, не виявляю своїх амбіцій.
4)
№ 5. Гра «Куди мені сісти».
Оберіть
собі і всім членам
сім’ї
місце за столом. Підпишіть стільці.
1.________________________
2.________________________
4.------------------------------------
5)
№ 6. Вивчення вірша.
Кожній
людині Слід пам’ятати:
Хто його батько,
Хто його мати.
Тільки
в любові Кріпне родина.
Тільки
свободою Квітне країна.
(О.
Чеботарьов)
6)
№ 7. Практична робота «Допомога меншим і немічним».
—
Як вчинили б ви? Розкажіть.
•
Маленький братик сумує, а ти...
•
У сестрички не виходить задачка, а ти...
•
Великі хлопці тікають від собаки, а ти...
•
Маленька дівчинка стоїть і плаче, а ти...
•
Ти у дверях зіткнувся з першокласником...
•
Ти сидиш в автобусі, а в цей час заходить дідусь...
•
На безлюдному перехресті стоїть бабуся. Старенька розгублена — не знає, як
перейти вулицю. А ти...
7)
Обведіть номери правил (С. 14), яких ви дотримуєтесь.
1.
У ставленні дінших я завжди:
а) чемний;
б) уважний; в) доброзичливий.
2.
Не соромлюся поступитися навіть молодшому.
3.
Ніколи не дозволяю собі насміхатися над недоліками іншої людини.
4.
Не намагаюся бути «кращим» за всіх.
8)
№ 2. А як би ти вчинив?
•
Мама прийшла втомлена з роботи, а ти...
•
Ти зустрів на вулиці дівчинку — однокласницю. Вона йшла з магазину і несла
важку сумку, а ти...
•
Тобі треба терміново звернутися до вчительки, а вона розмовляє з іншим учителем...
•
Тебе образила однокласниця, а ти...
•
Однокласниця захворіла, а ти...
•
Першокласник впав у калюжу, а ти...
•
Ти у дверях зіткнувся з однокласницею...
5.
Підсумок уроку
—
Як у ваших родинах піклуються про кожного з її членів?
—
Як батьки піклуються про дітей?
—
Як діти повинні ставитися до батьків?
—
Про кого з членів родини ви піклуєтесь? Як саме?
—
Чи є у ваших родинах літні чи немічні люди?
—
Якщо є, то як ви піклуєтесь про них?
—
Якими є ваші обов’язки в родині?
Немає коментарів:
Дописати коментар