вівторок, 25 листопада 2014 р.

Розвиток звязного мовлення 3 клас урок "Творчі види робіт над текстами. Складання текстів"

Тема: Творчі види робіт над текстами. Складання текстів
Мета: вчити складати тексти за поданими зачином, за основною частиною, за кінцівкою; розвивати творчу уяву, спостережливість, усне і писемне мовлення, увагу; виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: таблиця № 31, робочі зошити, малюнки про весну, малюнки черепахи, ведмедя.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Всі сідайте тихо, діти,
домовляймось не шуміти,
на уроці не дрімати,
а старанно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Поділ учнів на групи. (Учні вибирають кружечки різних кольорів і утворюють групи за кольором)
Гра «Аукціон».
Що ви знаєте про текст?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Ми сьогодні працюємо над темою «Текст» і будемо вчитися складати текст за зачином, основною частиною та кінцівкою.
ІV. Основна частина уроку.
Ознайомлення зі змістом навчального матеріалу (таблиця № 31).
І група
За зачином
          У прекрасної царівни Весни було троє братів: Березень, Квітень, Травень. Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із Сонечком дружить, Відлигу до себе в гості запрошує. А то раптом -  насупиться та із Завірюхою заприятелює. 
ІІ група
За основною частиною.
Визирнуло сонце з-за хмаринки, скоса кинуло промінці на землю. Заглянув один із них у нірку до старої черепахи, розбудив її. Виповзає вона на луг і неквапливо почала шукати собі сніданок.
ІІІ група
За кінцівкою.
Ведмедя так почастували бджоли, що він далеко обходив це місце.
Робота у групах.
Складання текстів, добір заголовків за картинками-підказками (усно).
Зразки творів.
Брати прекрасної царівни Весни
                
А квітень – найласкавіший із братів. До нього в гості прилітають бджоли і гудуть над першими квітами. Одягає Квітень у святкове вбрання Вишні, Черешні, Груші. Найвеселіший місяць – Травень. Під  його віконцем чути щебетання пташок та чарівні трелі Солов’я. а товаришує він з Громом та Блискавкою.
Так і хазяйнує царівна Весна зі своїми братами.

Чудовий ранок

Настав ранок.  Знайшла черепашка соковиту травичку. Поласувала нею і поповзла задоволена початком дня на своє улюблене місце грітися під першими променями сонця.


Провчили

Одного сонячного дня ведмідь вирішив поласувати смачненьким. Ходив він по лісі і раптом відчув приємний аромат. Поспішив ведмедик на запах. Неподалік стояло дерево з великим дуплом. Ласун заліз на нього і тільки він засунув лапу у дупло, як одразу з’явилися господарі.


Фізкультхвилинка.
    Навколо дерев весело підемо.
     Різні листочки дружно підберемо.
     Відразу вгору піднімемо,
     А потім їх підкинемо,
     Нехай собі летять.
Слухання складених текстів. Редагування.
Самостійна робота.
Запис складених учнями текстів.
Перевірка виконання самостійної роботи.
V. Підсумок уроку.
- Чого ви навчились сьогодні на уроці?
- Чий твір вам найбільше сподобався?
Картка – підказка
Чудовий ранок
Слова для довідок: настав, знайшла, соковиту, поласувала, поповзла, приємним, улюблене, грітися, променями.
Картка – підказка
Брати прекрасної царівни Весни
А Квітень – найласкавіший із … до нього в гості прилітають … і гудуть над … одягає Квітень … Найвеселіший місяць - … під його віконцем чути … А товаришує Він з громом та … Так і хазяйнує царівна …
Картка – підказка

Одного сонячного дня ведмідь вирішив ... Ходив він по лісі і раптом відчув... Поспішив ведмедик на ... Неподалік стояло дерево з... Ласун заліз на … і тільки він засунув…, як одразу з’явилися ...

Немає коментарів:

Дописати коментар