Тема:
Творчі види робіт над текстами. Складання текстів
Мета: вчити
складати тексти за поданими зачином, за основною частиною, за кінцівкою;
розвивати творчу уяву, спостережливість, усне і писемне мовлення, увагу;
виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: таблиця №
31, робочі зошити, малюнки про весну, малюнки черепахи, ведмедя.
Хід
уроку.
І.
Організаційний момент.
Всі
сідайте тихо, діти,
домовляймось
не шуміти,
на
уроці не дрімати,
а
старанно працювати.
ІІ.
Актуалізація опорних знань.
Поділ
учнів на групи. (Учні вибирають кружечки різних кольорів і утворюють групи за
кольором)
Гра
«Аукціон».
Що
ви знаєте про текст?
ІІІ.
Оголошення теми і мети уроку.
Ми
сьогодні працюємо над темою «Текст» і будемо вчитися складати текст за зачином,
основною частиною та кінцівкою.
ІV.
Основна частина уроку.
Ознайомлення
зі змістом навчального матеріалу (таблиця № 31).
І
група
За
зачином
У прекрасної царівни Весни було троє братів: Березень, Квітень, Травень.
Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із Сонечком дружить, Відлигу
до себе в гості запрошує. А то раптом - насупиться та із Завірюхою
заприятелює.
ІІ
група
За
основною частиною.
Визирнуло
сонце з-за хмаринки, скоса кинуло промінці на землю. Заглянув один із них у
нірку до старої черепахи, розбудив її. Виповзає вона на луг і неквапливо почала
шукати собі сніданок.
ІІІ
група
За
кінцівкою.
Ведмедя
так почастували бджоли, що він далеко обходив це місце.
Робота
у групах.
Складання
текстів, добір заголовків за картинками-підказками (усно).
Зразки
творів.
Брати
прекрасної царівни Весни
А
квітень – найласкавіший із братів. До нього в гості прилітають бджоли і гудуть
над першими квітами. Одягає Квітень у святкове вбрання Вишні, Черешні, Груші. Найвеселіший
місяць – Травень. Під його віконцем чути щебетання пташок та чарівні
трелі Солов’я. а товаришує він з Громом та Блискавкою.
Так
і хазяйнує царівна Весна зі своїми братами.
Чудовий
ранок
Настав
ранок. Знайшла черепашка соковиту травичку. Поласувала нею і поповзла
задоволена початком дня на своє улюблене місце грітися під першими променями
сонця.
Провчили
Одного
сонячного дня ведмідь вирішив поласувати смачненьким. Ходив він по лісі і
раптом відчув приємний аромат. Поспішив ведмедик на запах. Неподалік стояло
дерево з великим дуплом. Ласун заліз на нього і тільки він засунув лапу у
дупло, як одразу з’явилися господарі.
Фізкультхвилинка.
Навколо дерев весело підемо.
Різні листочки дружно підберемо.
Відразу вгору піднімемо,
А потім їх підкинемо,
Нехай собі летять.
Слухання
складених текстів. Редагування.
Самостійна
робота.
Запис
складених учнями текстів.
Перевірка
виконання самостійної роботи.
V.
Підсумок уроку.
-
Чого ви навчились сьогодні на уроці?
-
Чий твір вам найбільше сподобався?
Картка
– підказка
Чудовий
ранок
Слова
для довідок: настав, знайшла, соковиту, поласувала, поповзла, приємним,
улюблене, грітися, променями.
Картка
– підказка
Брати
прекрасної царівни Весни
А
Квітень – найласкавіший із … до нього в гості прилітають … і гудуть над …
одягає Квітень … Найвеселіший місяць - … під його віконцем чути … А товаришує
Він з громом та … Так і хазяйнує царівна …
Картка
– підказка
Одного
сонячного дня ведмідь вирішив ... Ходив він по лісі і раптом відчув... Поспішив
ведмедик на ... Неподалік стояло дерево з... Ласун заліз на … і тільки він
засунув…, як одразу з’явилися ...
Немає коментарів:
Дописати коментар