Тема. Гігієна порожнини рота
Мета: розширити уявлення учнів про групи зубів; пояснити
негативний вплив шкідливих звичок на стан зубів і прикус; вчити учнів
виконувати правила догляду за зубами; виховувати відповідальне ставлення
до власного здоров’я.
ХІД
УРОКУ
1.
Проблемні запитання
Учитель.
Який вигляд мають зуби здорової людини?
—
Що слід робити задля здоров’я зубів?
—
Як ви вважаєте, чи потрібно взагалі стежити за станом ротової порожнини?
2.
Робота за підручником (С. 19-20)
—
Розгляньте малюнки на с. 19.
—
Що означає словосполучення нормальний прикус?
—
Який вигляд мають ясна здорової дитини?
—
Який вигляд має язик здорової людини?
—
Що треба робити, щоб не виникли порушення прикусу?
—
Чому не можна гризти ручки й олівці?
—
Чому не можна смоктати пальці?
—
Чому не можна закушувати губи?
—
Чому не можна дихати ротом?
—
Чому не можна спиратися щокою на руку?
—
Чому не можна спати на одному боці з рукою під щокою?
—
Чому не можна горбитися під час сидіння й ходьби?
—
Чому дуже важливо для збереження здоров’я стежити за своїми зубами?
—
Хто такий стоматолог?
—
Скільки разів на рік необхідно відвідувати стоматолога?
—
Які правила догляду за ротовою порожниною вам відомі?
—
Як потрібно чистити зуби?
—
Як потрібно чистити щічну поверхню зубів на верхній щелепі? на нижній щелепі?
—
Як потрібно чистити піднебінну та язикову поверхні зубів?
—
Як потрібно чистити жувальну поверхню верхніх і нижніх зубів?
—
Що треба робити наприкінці чищення? (Робити «підмітальні» рухи по всіх зубах,
захоплюючи ясна, спочатку на верхній, потім на нижній щелепі зліва направо.)
—
Скільки разів на день треба чистити зуби?
—
Коли треба чистити зуби?
—
Як дбати про зубну щітку?
—
Що використовують для звільнення міжзубних проміжків від залишків їжі?
—
Чому треба споліскувати рот після кожного прийому їжі?
—
Чим можна скористатися, якщо немає можливості почистити зуби?
3.
Фізкультхвилинка
Вправа
на зняття агресивності «Два барани»
Діти
по двоє стають один навпроти одного, тулуб нахилено вперед, долонями й лобами
упираються один в одного. Задача — протистояти натиску і, не зрушуючи з місця,
тиснути на іншого. Хто зрушив — програв.
4.
Робота в зошиті (С. 8, № 2)
Тест
«Так чи ні?»
Вибери
правильну відповідь.
1.
Найпоширеніша хвороба зубів називається:
а)
карієс;
б)
кір.
2.
Зуби потрібно чистити:
а)
уранці;
б)
уранці і ввечері;
в)
один раз на тиждень.
3.
Зубну щітку після чищення зубів потрібно:
а)
промити водою з милом для дезінфекції;
б)
нічого з нею не робити.
4.
Чи потрібно прополоскати рот після вживання їжі?
а)
Ні;о
б)
так.
5.
Підсумок уроку
—
Коли у вас виріс перший постійний зуб?
—
Скільки у вас постійних зубів?
—
Чи нормальний у вас прикус?
—
Які шкідливі звички негативно впливають на стан зубів і прикус?
—
Які правила догляду за зубами ви виконуєте?
—
Хто лікує зуби?
—
Що ви знаєте про зубну щітку та зубні пасти?
Немає коментарів:
Дописати коментар