Тема. Складові здоров’я: фізична, соціальна, психічна, духовна. Чинники здоров’я
Мета: дати учням уявлення про складові здоров’я, вікові зміни організму, чинники, які впливають на здоров’я; вчити встановлювати взаємозв’язки між складовими здоров’я, виконувати навчальні та фізичні навантаження відповідно до своїх можливостей; виховувати дисциплінованість, відповідальність.
ХІД УРОКУ
1. Проблемне запитання
Учитель. Чи погоджуєтеся ви із думкою, що всі діти швидко ростуть і розвиваються?
— Які ж зміни відбуваються з дитиною від її народження?
2. Робота за підручником (С. 3-7).
1)Читання тексту (С. 4).
— Доведіть, що у 9-10 років дівчатка і хлопчики стають самостійними людьми.
— Яку відповідальну роботу вони виконують?
— Як називається дитина, поки їй не виповнився 1 рік?
— Що робить немовля?
— Чому воно потребує особливо дбайливого догляду та піклування з боку батьків, бабусь, дідусів, старших братиків і сестричок?
— Щможе робити у цьому віці дитина?
— Скільки років триває ясельний вік?
— Що може робити дитина ясельного віку?
— Розгляньте малюнки в підручнику. Порівняйте немовлят і дітей ясельного віку.
— Хто такі дошкільнята? Які вони?
— У якому віці починається формування характеру?
— Скільки років триває молодший шкільний вік?
— Опишіть дітей цього віку.
— Що можуть робити діти у цьому віці?
— Розгляньте малюнки на с. 5. Порівняйте дошкільника і молодшого школяра.
— Полічіть, скільки дітей з’явиться на світ за 1 годину, якщо щохвилини на планеті Земля народжується близько 120 дітей. (7200 дітей)
2)Читання вірша Тетяни Бойченко «Усього вчаться» (С. 3).
— Чи треба вчити, як здоровим вік прожити?
— Що таке здоров’я?
— Що означає мати добрий фізичний стан?
— Як це можна визначити?
— Розгляньте малюнки на с. 5. Порівняйте фізичний стан хлопчика і дівчинки.
— Як гарний фізичний розвиток впливає на організм?
— Що становить фізичну складову здоров’я?
— Розгляньте нижній малюнок. Як діти поліпшують свій фізичний розвиток?
— Які ознаки характеризують психічну складову здоров’я людини?
— Що означає психо у перекладі з грецької мови?
— Що означає емоція у перекладі з французької мови?
— Чому сприяє бадьоре самопочуття, відсутність захворювань?
— Що може бути причиною хвороби?
— Розгляньте малюнки на с. 7. Які емоції вони передають?
— Назвіть емоції, які, на вашу думку, сприяють здоров’ю або погіршують його.
— Згадайте, чи часто ви гніваєтесь. Через що і на кого?
— Що ви робите для поліпшення свого настрою?
— Що у домівці вас найбільше втішає?
— Поясніть прислів’я: «Сміх — половина здоров’я».
3. Фізкультхвилинка
Вправа «Тренуємо емоції»
— Насупитись, як:
• осіння хмара;
• сердита людина;
• зла чарівниця.
— Посміхнутись, як:
• кіт на сонці;
• саме сонце;
• Буратіно;
• хитра лисиця;
• весела дитина;
• побачивши диво.
4. Продовження роботи за підручником (С. 8-11)
— З ким ви маєте узгоджувати свої дії, вчинки, потреби?
— Де ви навчаєтеся бути такими, якими хочете стати?
— Де вас розуміють, співчувають вам, вибачають ваші недоліки й помилки, радіють здобуткам і перемогам?
— Як ви повинні вчитися поводитися з людьми?
— Як ви намагаєтесь вчиняти?
— Розгляньте верхній малюнок на с. 8.
— Якими є ознаки соціальної складової здоров’я?
— Що означає соціум у перекладі з латини?
— Що таке духовна складова здоров’я?
— Розгляньте нижній малюнок на с. 8.
— Що кожному з вас дає можливість стати особливим — особистістю?
— Закінчіть речення.
• Фізично здорова людина — ...
• Соціально здорова людина поводиться так...
• Психічне здоров’я проявляється у...
• Про духовне здоров’я людини можна дізнатися із...
— Чи завжди у вас однаковий стан здоров’я?
— Що впливає на здоров’я?
— Розгляньте діаграму на с. 9.
— За діаграмою розкажіть, що саме впливає на здоров’я людини.
— Що ви отримали (успадкували) від батьків?
— Як медична служба опікується вашим здоров’ям?
— Розгляньте верхній малюнок на с. 9.
— Як медичні працівники допомагають вам одужати й відновити здоров’я?
— Розгляньте малюнки на с. 10-11.
— Що найбільше впливає на зміцнення й збереження здоров’я?
— Що виснажує здоров’я?
— Які люди часто хворіють?
— Що потрібно робити, якщо хочеш бути здоровим?
— Що таке здоровий спосіб життя?
5.Робота в зошиті (С. 2-4)
1) № 1. Допишіть речення. З’єднайте їх стрілками зі складовими здоров’я (фізична, соціальна, психічна, духовна складова здоров’я).
а) Моя сім’я — це... Ми любимо одне одного.
б) Щоб не хворіти, ми.
в) Нам весело, коли.
г) Мене батьки вчать бути.
2) № 2. Вивчення вірша.
Знає воїн і лікар,
Столяр і хлібороб —
Краще одне здоров’я,
Ніж багато хвороб.
Краще хай посмішка сяє,
Ніж з болячками бій.
Краще хай пісня лунає,
Аніж розмови про біль.
Людина має радіти
Тому, що природа дає.
Розумному треба вміти
Слухати тіло своє.
Дурня усяка хвороба
Завжди підстереже.
Тож бережи здоров’я,
Й воно тебе збереже.
(О. Чеботарьов)
— Яка головна думка вірша?
3) № 7. Розгляньте таблицю і малюнки на с. 4 та розкажіть про періоди життя людини.
Дитинство хлопчики: до 12 років
дівчата: до 11 років
Підлітковий юнаки: від 13 до 21 року
дівчата: від 12 до 20 років
Зрілість чоловіки: від 22 до 60 років
жінки: від 21 до 55 років
Старість чоловіки: від 61 до 90 років
жінки: від 56 до 90 років
6. Підсумок уроку
— Назвіть складові здоров’я.
— Які вікові зміни сталися у вашому організмі за 9-10 років?
— Розпитайте у батьків, які слова ви вимовляли в 1 рік, у 2 роки. Який віршик чи пісню виконали уперше? Коли зробили перший крок? Хто допоміг вам це зробити?
— Виберіть разом з батьками свої фотографії та розкладіть їх за роками. Які зміни відбулися з вами? Якими ви бачите себе в майбутньому?
— Які взаємозв’язки між складовими здоров’я існують?
— Як ви розвиваєте складові свого здоров’я?
— З яким навчальним навантаженням ви можете впоратися відповідно до свого віку?
— З яким фізичним навантаженням ви можете впоратися відповідно до свого віку?
— Що найбільше впливає на зміцнення й збереження здоров’я людини?
— Що вам потрібно, аби ви могли займатися улюбленою справою вдома?
Мета: дати учням уявлення про складові здоров’я, вікові зміни організму, чинники, які впливають на здоров’я; вчити встановлювати взаємозв’язки між складовими здоров’я, виконувати навчальні та фізичні навантаження відповідно до своїх можливостей; виховувати дисциплінованість, відповідальність.
ХІД УРОКУ
1. Проблемне запитання
Учитель. Чи погоджуєтеся ви із думкою, що всі діти швидко ростуть і розвиваються?
— Які ж зміни відбуваються з дитиною від її народження?
2. Робота за підручником (С. 3-7).
1)Читання тексту (С. 4).
— Доведіть, що у 9-10 років дівчатка і хлопчики стають самостійними людьми.
— Яку відповідальну роботу вони виконують?
— Як називається дитина, поки їй не виповнився 1 рік?
— Що робить немовля?
— Чому воно потребує особливо дбайливого догляду та піклування з боку батьків, бабусь, дідусів, старших братиків і сестричок?
— Щможе робити у цьому віці дитина?
— Скільки років триває ясельний вік?
— Що може робити дитина ясельного віку?
— Розгляньте малюнки в підручнику. Порівняйте немовлят і дітей ясельного віку.
— Хто такі дошкільнята? Які вони?
— У якому віці починається формування характеру?
— Скільки років триває молодший шкільний вік?
— Опишіть дітей цього віку.
— Що можуть робити діти у цьому віці?
— Розгляньте малюнки на с. 5. Порівняйте дошкільника і молодшого школяра.
— Полічіть, скільки дітей з’явиться на світ за 1 годину, якщо щохвилини на планеті Земля народжується близько 120 дітей. (7200 дітей)
2)Читання вірша Тетяни Бойченко «Усього вчаться» (С. 3).
— Чи треба вчити, як здоровим вік прожити?
— Що таке здоров’я?
— Що означає мати добрий фізичний стан?
— Як це можна визначити?
— Розгляньте малюнки на с. 5. Порівняйте фізичний стан хлопчика і дівчинки.
— Як гарний фізичний розвиток впливає на організм?
— Що становить фізичну складову здоров’я?
— Розгляньте нижній малюнок. Як діти поліпшують свій фізичний розвиток?
— Які ознаки характеризують психічну складову здоров’я людини?
— Що означає психо у перекладі з грецької мови?
— Що означає емоція у перекладі з французької мови?
— Чому сприяє бадьоре самопочуття, відсутність захворювань?
— Що може бути причиною хвороби?
— Розгляньте малюнки на с. 7. Які емоції вони передають?
— Назвіть емоції, які, на вашу думку, сприяють здоров’ю або погіршують його.
— Згадайте, чи часто ви гніваєтесь. Через що і на кого?
— Що ви робите для поліпшення свого настрою?
— Що у домівці вас найбільше втішає?
— Поясніть прислів’я: «Сміх — половина здоров’я».
3. Фізкультхвилинка
Вправа «Тренуємо емоції»
— Насупитись, як:
• осіння хмара;
• сердита людина;
• зла чарівниця.
— Посміхнутись, як:
• кіт на сонці;
• саме сонце;
• Буратіно;
• хитра лисиця;
• весела дитина;
• побачивши диво.
4. Продовження роботи за підручником (С. 8-11)
— З ким ви маєте узгоджувати свої дії, вчинки, потреби?
— Де ви навчаєтеся бути такими, якими хочете стати?
— Де вас розуміють, співчувають вам, вибачають ваші недоліки й помилки, радіють здобуткам і перемогам?
— Як ви повинні вчитися поводитися з людьми?
— Як ви намагаєтесь вчиняти?
— Розгляньте верхній малюнок на с. 8.
— Якими є ознаки соціальної складової здоров’я?
— Що означає соціум у перекладі з латини?
— Що таке духовна складова здоров’я?
— Розгляньте нижній малюнок на с. 8.
— Що кожному з вас дає можливість стати особливим — особистістю?
— Закінчіть речення.
• Фізично здорова людина — ...
• Соціально здорова людина поводиться так...
• Психічне здоров’я проявляється у...
• Про духовне здоров’я людини можна дізнатися із...
— Чи завжди у вас однаковий стан здоров’я?
— Що впливає на здоров’я?
— Розгляньте діаграму на с. 9.
— За діаграмою розкажіть, що саме впливає на здоров’я людини.
— Що ви отримали (успадкували) від батьків?
— Як медична служба опікується вашим здоров’ям?
— Розгляньте верхній малюнок на с. 9.
— Як медичні працівники допомагають вам одужати й відновити здоров’я?
— Розгляньте малюнки на с. 10-11.
— Що найбільше впливає на зміцнення й збереження здоров’я?
— Що виснажує здоров’я?
— Які люди часто хворіють?
— Що потрібно робити, якщо хочеш бути здоровим?
— Що таке здоровий спосіб життя?
5.Робота в зошиті (С. 2-4)
1) № 1. Допишіть речення. З’єднайте їх стрілками зі складовими здоров’я (фізична, соціальна, психічна, духовна складова здоров’я).
а) Моя сім’я — це... Ми любимо одне одного.
б) Щоб не хворіти, ми.
в) Нам весело, коли.
г) Мене батьки вчать бути.
2) № 2. Вивчення вірша.
Знає воїн і лікар,
Столяр і хлібороб —
Краще одне здоров’я,
Ніж багато хвороб.
Краще хай посмішка сяє,
Ніж з болячками бій.
Краще хай пісня лунає,
Аніж розмови про біль.
Людина має радіти
Тому, що природа дає.
Розумному треба вміти
Слухати тіло своє.
Дурня усяка хвороба
Завжди підстереже.
Тож бережи здоров’я,
Й воно тебе збереже.
(О. Чеботарьов)
— Яка головна думка вірша?
3) № 7. Розгляньте таблицю і малюнки на с. 4 та розкажіть про періоди життя людини.
Дитинство хлопчики: до 12 років
дівчата: до 11 років
Підлітковий юнаки: від 13 до 21 року
дівчата: від 12 до 20 років
Зрілість чоловіки: від 22 до 60 років
жінки: від 21 до 55 років
Старість чоловіки: від 61 до 90 років
жінки: від 56 до 90 років
6. Підсумок уроку
— Назвіть складові здоров’я.
— Які вікові зміни сталися у вашому організмі за 9-10 років?
— Розпитайте у батьків, які слова ви вимовляли в 1 рік, у 2 роки. Який віршик чи пісню виконали уперше? Коли зробили перший крок? Хто допоміг вам це зробити?
— Виберіть разом з батьками свої фотографії та розкладіть їх за роками. Які зміни відбулися з вами? Якими ви бачите себе в майбутньому?
— Які взаємозв’язки між складовими здоров’я існують?
— Як ви розвиваєте складові свого здоров’я?
— З яким навчальним навантаженням ви можете впоратися відповідно до свого віку?
— З яким фізичним навантаженням ви можете впоратися відповідно до свого віку?
— Що найбільше впливає на зміцнення й збереження здоров’я людини?
— Що вам потрібно, аби ви могли займатися улюбленою справою вдома?
Немає коментарів:
Дописати коментар