Тема.
Загартовування. Способи загартовування
Мета: розширити
уявлення учнів про загартовування як одну з умов фізичного розвитку; розвивати
вміння практично використовувати природні чинники для загартовування; вчити
учнів виконувати комплекс процедур для загартовування; виховувати бажання вести
здоровий спосіб життя.
ХІД
УРОКУ
1.
Вступне слово вчителя
Учитель.
Кожен з вас — частина природи. Тому ви відчуваєте її вплив, щоразу
пристосовуєтесь до змін у природному середовищі. Щоб легше і швидше переносити
зміни погоди, слід загартовуватися.
2.
Робота за підручником (С. 28-31)
—
Розгляньте малюнок на с. 28.
—
Які природні чинники використовуються для зміцнення здоров’я?
—
Відгадайте загадку.
Гріє,
гріє, припікає,
Всіх
у воду заганяє. (Сонце)
—
Що дає людині сонце?
—
Який вітамін утворюється у шкірі людини під дією сонячного проміння?
—
Від чого він захищає людину?
—
Чому він сприяє? (Росту й розвитку дітей)
—
Що поліпшується й покращується завдяки дії сонячних променів?
—
Розкажіть, як ви загартовуєтесь.
—
Пригадайте правила загартовування за допомогою сонячних променів.
Правило 1.
Не перегрівайся!
Правило 2.
У перші дні засмагай на сонці не більше 10 хвилин.
Правило 3.
Найкраще засмагати д11 години ранку й після 17 години дня.
Правило 4.
Захищай голову від сонячних променів.
—
Розкажіть правила перебування на сонці.
—
Пригадайте, що треба робити у разі сонячного удару.
—
Розгляньте малюнок на с. 29.
—
Як загартовуватися за допомогою повітря?
—
Чому повітря — один із природних чинників здоров’я, який потрібен людині
щомиті?
—
Скільки людина може прожити без їжі?
—
Скільки людина може прожити без води?
—
Скільки людина може прожити без повітря?
—
Яким має бути корисне для здоров’я повітря?
—
Що потрапляє у повітря, коли люди чхають і кашляють?
—
Що у ньому накопичується?
—
Чому кімнату слід регулярно провітрювати?
—
Яке повітря допомагає зберігати здоров’я?
—
Де можна приймати повітряні ванни?
—
Якою для цього найкращою є температура?
—
Чого не повинно бути у кімнаті?
—
Чому в теплу погоду кватирка має бути постійно відчинена?
—
Чому спати бажано лише у добре провітреній кімнаті?
—
Чому надворі краще ходити легко одягненим, зважаючи, звичайно, на пору року?
—
Розгляньте малюнок на с. 30.
—
Пригадайте основні правила загартовування за допомогою повітря.
—
Чому вода — унікальна речовина?
—
Чому без неї не обійтися?
—
Яку воду необхідно вживати, щоб вона була корисною для здоров’я?
—
Як дізнатися, чи вода безпечна для вживання?
—
Чому часом радять пити кип’ячену воду?
—
Розгляньте верхній малюнок на с. 31.
—
Як можна очищувати воду?
—
Чому під час відпочинку на природі або туристичного походу воду з озера чи річки
необхідно обов’язково кип’ятити?
—
Пригадайте, як загартовуватися водою за допомогою обтирання, обливання,
купання.
—
Розгляньте нижній малюнок на с. 31.
—
Чим корисне ходіння босоніж?
Цікаво знати.
Давньогрецький філософ Сократ (469-399 рр. дн. е.) ходив босоніж для
«загострення мислення».
Лікар
Антоній Муза вилікував від тяжкої хвороби поета Горація, примусивши його ходити
босоніж. А римський філософ Сенека зовсім не носив взуття.
За
свідченням старогрецьких істориків, у спартанських та афінських школах
протягом всього року ходили босоніж. Учасники давніх олімпіад теж змагались
босоніж.
Наші
давні предки скіфи з ранньої весни до пізньої осені ходили босоніж,
легко переносили зміни температури і не хворіли.
Навіть
існує така притча.
Зніжений,
звиклий до тепла римлянин приїхав у гості до скіфа.
—
Чому не мерзнеш? — запитав загорнутий з ніг до голови в теплу тогу, тремтячи від
холоду, римлянин.
На
це напівголий скіф відповів:
—
А хіба мерзне твоє обличчя?
—
Ні, — похитав головою гість.
—
А я увесь як твоє обличчя, — посміхнувся скіф.
Тога
— верхній одяг давніх римлян — довгий білий плащ без рукавів. У давні часи в
Україні через нестачу взуття, особливо в сільській місцевості, з настанням
весняного тепла, а потім протягом всього літа до пізньої осені діти ходили босоніж.
Це давало добрий заряд здоров’я і тому вони, як правило, не хворіли на застудні
захворювання.
Відомо,
що видатний російський письменник Лев Толстой любив ходити по парку босоніж. А
філософ Григорій Сковорода мандрував Україною босоніж. Великий російський поет
Олександр Пушкін відзначався міцним здоров’ям і любив взимку робити зарядку
босоніж на снігу.
У
чому ж полягає таємничий вплив ходіння босоніж?
—
Згадайте, що вам відомо про загартовування за допомогою сонця, води, повітря і
ходіння босоніж.
—
Згадайте, як часто ви хворіли, коли почали загартовуватися.
Обговоріть
з батьками правила загартовування за допомогою сонця, води, повітря й ходіння
босоніж.
3.
Фізкультхвилинка
ВІТЕР
Налетів
з-за лісу вітер —(Помахати руками до себе.)
Він
сердитий і рвучкий,(Кругові рухи кулачками.)
Покрутив
в садку нам квіти,(Руки вгору, похитати із сторони
Розгойдав
усі гілки.в сторону.)
У
вікно, у двері грюкнув,(Поплескати в долоні.)
Розстелив
по хаті дим,(Показати пальчиками.)
Впав
на шлях і мчить на луки, (Руки долонями вниз.)
Я
— наввипередки з ним.(Постукати пальчиками по парті.)
4.Робота
в зошиті (С. 10-11)
1)№
1. Тест «Так чи ні?»
Гуляй
у будь-яку погоду.
Ходи
босоніж.
Краще
почати загартовування взимку.
Побільше
загоряй.
Починай
загартовування холодною водою.
Купайся
у водоймах під наглядом дорослих.
Загартовуватись
краще вранці, після зарядки.
Організм
кожної людини потребує загартовування.
2)№
2. Розгляньте малюнки. Підпишіть поради щодо нормального фізичного розвитку.
1._______________________________________________
2._______________________________________________
3
.______________________________________________
4
.______________________________________________
5
.______________________________________________
3)№
3. Відгадайте загадку.
Чого хочеш
— не купиш,
А
що хочеш продати — не продаси. (Здоров’я)
4)
№ 4. Розгадайте кросворд.
1.
Комплекс фізичних вправ, що виконують вранці після сну. (Зарядка)
2.
Прозора рідина для вмивання і пиття. (Вода)
3.
Звичайне положення тіла людини у стані спокою та під час руху. (Постава)
4.
Розпорядок добової діяльності школяра (людини). (Режим)
5.
Городні плоди та зелень, що вживаються в їжу та містять багато вітамінів. (Овочі)
6.
Заходи щодо підвищення опору організму шкідливим впливам за допомогою
використання сил природи: сонця, повітря і води. (Загартовування)
7.
Здоровий колір шкіри, щік (особливо на морозі та після фізичних вправ).
(Рум’янець)
8.
Процес вживання їжі. (Харчування)
5.
Підсумок уроку
—
Що таке загартовування?
—
Для чого потрібно загартовуватися?
—
Які види загартовування вам відомі?
—
Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою повітря кожної пори року.
—
Визначте у своїй кімнаті місця, де збирається найбільше пилу. Під час
вологого прибирання ретельно витирайте пилюку.
—
Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою води кожної пори року.
—
Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою сонця.
—
Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою ходіння босоніж.
—
Де ви загартовуєтесь улітку?
—
Скільки часу у вашому розпорядку дня відведено для загартовування вдома?
Немає коментарів:
Дописати коментар