Тема.
Пізнаю себе. Практична робота: дослідницький проект «Я — неповторний»
Мета: формувати вміння
пізнавати себе, свій стан, вчинки за допомогою тестів; виховувати бажання
зміцнювати здоров’я, охороняти і берегти його.
ХІД
УРОКУ
1.
Вступне слово вчителя
Учитель.
Кожна людина розгадує різні загадки. Найцікавіша загадка, яку ти розгадуватимеш
усе життя, — ти сам. А ти весь час змінюватимешся зовні, пізнаватимеш довкілля.
Щоразу тобі потрібно буде зрозуміти, яким ти став, чого досяг. Ти будеш здоровішим,
більш вольовим, краще розумітимеш близьких і друзів, будеш розрізняти добрі і
погані вчинки.
життя
ставатиме кращим, а ти будеш сильнішим, якщо вестимеш здоровий спосіб життя.
2.
Робота з підручником
1)
Виконання тесту (с. 71-72). Обговорення результатів.
2)
Робота з приказками (С. 73).
3.
Фізкультхвилинка
Хмаринка
Хмаринка
сонечко закрила, (Закрити обличчя руками.)
Слізки
срібні зронила.
Ми
ті слізки пошукаєм,(Присідання.)
У
травичці позбираєм,
Пострибаєм,
як зайчата,(Стрибки.)
Потанцюємо ще
трішки,(Танцювальні рухи.)
Щоб
спочили ручки, ніжки.
Всі
веселі? От чудово!
А
тепер до праці знову.
4.
Робота в зошиті (С. 63 № 4)
Дослідницький
проект «Я — неповторний»
Підготуйте
розповідь про себе (твої захоплення, інтереси, досягнення, про що мрієте...).
Доведіть, що кожен з вас — неповторний. Поміркуйте, допишіть.
Якщо хочеш,
щоб життя тобі усміхнулось, спочатку. Поміркуйте!
•
У що може вірити людина, щоб життя стало кращим?
•
У чому для країни полягає цінність життя кожної людини?
Вправа
«Мікрофон»
—
Які риси характеру слід виробляти в собі, щоб бути успішною людиною?
Висновок:
людина не просто проживає своє життя, вона його будує, створює.
5.
Гра «Ворота долі»
Двоє
дітей встають обличчям одне до одного, беруться за руки і піднімають їх — це
«ворота долі». Решта дітей береться за руки так, щоб вийшов ланцюжок.
«Ворота
долі» промовляють лічилку, а ланцюжок поволі проходить під ними.
Тра-та-та,
тра-та-та —
Відчиняємо ворота.
Пропускаємо раз,
Пропускаємо два,
А
на третій раз —
Не
пропустимо вас.
Із
цими словами руки опускаються, ворота закриваються і пропонують тому, кого вони
зловили, яку-небудь ситуацію. Спіймана дитина повинна відповісти, як вчинить у
цій ситуації. «Ворота долі» оцінюють відповідь від 1 до 10 балів, а потім
пропускають дитину,
і гра триває. Той, хто набрав найвищу кількість балів, зумів гідно пройти через
випробування долі. (Доцільно попередити дітей, що «ворота долі» не повинні ловити
одних і тих самих.)
Приклади
ситуацій можна записати на дошці:
•
Ваші батьки переїхали, і ви опинилися у незнайомій школі.
•
Ви спізнилися на літак і не змогли поїхати з друзями в туристичну поїздку.
•
Ви накопичили гроші на що-небудь, про що мріяли, і втратили їх.
•
Хто, на вашу думку, дає людині його долю?
•
Як ви думаєте, людина — господар своєї долі?
•
Чи знаєте ви людей, про яких говорять, що вони народилися у щасливій сорочці?
•
Хотіли б ви наперед дізнатися все про свою долю? Чи можливо це?
•
Як ви думаєте, люди стали б щасливіше, якби могли наперед все про себе дізнатися?
•
Хотіли б ви змінити свою долю?
•
Як характер людини впливає на його долю?
•
Як виховання впливає на долю людини?
•
Хотіли б ви помінятися своєю долею з ким-небудь зі своїх товаришів?
•
Що б ви порадили людині, яка не буває ніколи задоволена своєю долею?
•
Розкажіть про якого-небудь свого знайомого з цікавою долею.
6.
Підсумок уроку
—
Що означає здоровий спосіб життя?
—
Як спосіб життя впливає на здоров’я людини?
—
Назвіть корисні звички здорового способу життя, яких вам ще слід набути.
—
Хто, на вашу думку, дає людині її долю?
—
Доведіть на прикладах, що людина — господар своєї долі.
Немає коментарів:
Дописати коментар