Тема: Лист.
Мета: 1. Вчити писати листи, слідкувати за послідовністю розповіді
та культурою мовлення. добирати переконливі докази. Аналізувати. Робити
висновки.
2.Виховувати бажання робити приємне близьким людям.
3.Розвивати
зв’язне мовлення.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Заспіваємо пісню-гру
«Хто сьогодні народився?» ( хоровод)
Хто сьогодні народився?
В школу хто не запізнився?
Приспів
Знаєм, знаєм, знаєм
Й того привітаєм,
Й
того привітаєм.
А кому веселі діти
Принесли ці ніжні квіти?
Приспів
Й тому, кого знаєм,
Пісню заспіваєм.
Приспів
Й тому , кого знаєм,
Щастя побажаєм.
Приспів
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Про яке свято ця пісня?
У житті кожної людини бувають
пам’ятні дати: загальнодержавні, особисті, релігійні. До яких свят відноситься
день народження? ( Особисте)
Чим відрізняється особисте свято від
державного? Релігійного?
Назвіть особисті свята родини.
Як вітають рідних?
Як привітати людину, коли її немає
поруч?
Чи можна якось, не використовуючи
телефон повідомити людину про події вашого життя? ( Поштовий лист, лист через
Інтернет)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Словникова робота. Робота в групах.
Знайдіть у словниках тлумачення слів
« лист, листоноша, поштова скринька, Інтернет)
Аналіз будови листа за таблицею.
Лист – це текст, і писати його треба
за певними правилами. Розглянемо таблицю і запам’ятаємо, з яких частин
складається лист.
ЧАСТИНИ ТЕКСТУ ЛИСТА
|
ПРИКЛАДИ
|
Звертання
|
Шановний Іване Петровичу!
Дорога сестричко!
Любий друже!
|
Початкова форма про стан
листування
|
Отримав Ваш лист … Давно не було
листа … Отримала твій лист, але відразу не відповіла, оскільки …
|
Основний зміст листа, повідомлення
про новини
|
Напишу тобі, що у мене нового в
школі(вдома) … Я хочу розповісти Вам …
|
Запитання адресату
|
Як ваше здоров'я? Які у Вас
новини? Що цікавого у тебе?
|
Подяка
|
Дякую за те, що …
|
Прохання написати лист
|
Я прошу вас написати мені … Прошу тебе
відповісти на лист …
|
Передача вітань
|
Передайте вітання …
|
Прощання
|
До побачення … Міцно цілую і
обнімаю …
|
Кінцівка і підпис
|
Ваш онук (ваша внучка) …
Твій друг ( твоя подруга) …
|
Дата і місце написання
|
18 липня 2009 р.
Івано-франківськ
|
Правила звертання.
Якщо звертаються до дорослої
людини, Ви пишуть з великої букви.
Привітання записують на окремому
рядку.
До прощання можна додати ще
слова « з щирим вітанням, з повагою до Вас».
Гра «Звертання»
Як звернутися до кожної людини,
зображеної на малюнках?
Любі мої, рідні мої тату, мамо,
сестричко, братику! Здрастуйте!
Дорогий друже, привіт!
Шановна Ганно Петрівно, добрий
день!
Робота в групах. Складання листа до
однокласника з відпочинку.
V. Руханка.
Хоровод-вітання.
Візьмемося за руки, підемо на луки,
Сплетемо з ромашок віночок,
Станем у таночок.
Ой, котився віночок по лугу –
Здоров’я бажаємо другу.
Ой, котився віночок по полю –
Бажаємо щасливої долі.
VІ. Підсумок уроку.
Послухайте вірш.
Лист
Знов листа мені прислала мати,
Невеликий лист - на кілька
слів.
Пише рідна, що навколо хати
Наш садок вишневий забілів.
Наче вчора бігав я до школи
І садив ті вишеньки малі.
А тепер гудуть над ними бджоли
І поважні пустуни-джмелі. ( В. Симоненко )
Що прислали мати?
Про які новини дізнався поет?
Який лист написала мати? (
Невеликий)
Можна написати зовсім короткий лист.
Однак, важливо, щоб він був щирим і жаданим.
VІІ. Домашнє завдання.
Напишіть лист бабусі і розкажіть їй
про урок.
Немає коментарів:
Дописати коментар