Тема: Текст-опис (з елементами
опису) «Калина під моїм вікном»
Мета: формувати вміння складати тексти-розповіді (з
елементами опису) за планом і словником, закріплювати знання про будову тексту,
розвивати зв’язне мовлення, вміти аналізувати, виховувати спостережливість,
прищеплювати любов до природи.
Обладнання: таблиця № 11, робочі зошити, картки для індивідуальної
роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Давайте усмішки усім дарувати:
і друзям, і сестричці, і мамі, і
тату.
Хай радість злітає у небо, як птах,
і добрі слова у нас всіх на устах.
ІІ. Оголошення теми уроку.
Загадка
У вінку зеленолистім ,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
Отже, сьогодні ми будемо складати
текст-опис «Калина під моїм вікном».
ІІІ. Актуалізація опорних знань,
життєвого досвіду.
Розгляд схеми побудови тексту-опису.
Опис
|
Частина в якій передається
загальне враження про предмет.
|
Частина в якій розкриваються
ознаки предмета.
|
|
Висновок. (Його може й не бути).
|
Розгляд малюнка з кущем калини,
розповідь учнів про калину.
ІV. Робота за таблицею №
11 «Калина під моїм вікном».
План.
Де росте калина?
Яка калина на вигляд?
Кого приваблює кущ калини повесні,
восени?
Яку користь приносить калина людям?
Як народ величає калину?
Словник: тонке, гнучке гілля; темно-зелені листки,
смарагдові шати; білий запашний, духмяний цвіт; важкі кетяги, червоні, соковиті
ягоди; палахкотять мов ліхтарики; лікувальна рослина, символ України.
Ознайомлення з планом та опорними
словами.
Складання учнями усної розповіді за
планом та опорними словами, її аналіз. (Учитель звертає увагу учнів на можливі
помилки у побудові тексту, вживанні слів, конструюванні речень).
Орфографічна підготовка.
Гілля, темно-зелені,
смарагдові, духмяний, важкі, Україна.
Фізкультхвилинка
Навколо дерев
весело підемо.
Різні
листочки дружно підберемо.
Відразу
вгору піднімемо,
А потім їх
підкинемо,
Нехай собі
летять.
V. Самостійна робота.
Диференційована допомога.
Слабким учням можна запропонувати
картки з деформованими реченнями:
Невисокий, калина, але, кущ, пишний.
Не, любить, рости, у, місцях,
вологих.
Зацвітає, вона, цвітом, повесні,
білим, запашним.
Червоніють, восени, важкі, грона,
калини.
Шанують, здавна,і, красу, її
лікувальні, властивості, за, люди.
Учням з середнім рівнем досягнень
можна запропонувати картки з початком речень.
Калина – це…
Росте…
Навесні…
Восени…
Калину здавна…
Сильні учні пишуть за планом і
робочим матеріалом (табл. № 11).
VІ. Підсумок уроку.
Перевірка складених творів.
Редагування.
Немає коментарів:
Дописати коментар