1880 – вперше вжите слово «бойкот»
Якщо у класі хтось провинився перед іншими – з ним ніхто не спілкується, не розмовляє, взагалі не звертає на нього уваги; тобто йому оголошують бойкот. Перший у світі бойкот був застосований проти англійця Чарльза Бойкота, якому і завдячує назвою. Капітан Бойкот був крупним землевласником, мав власний маєток в Ірландії, що тоді перебувала в залежності від Британії. Свої землі Бойкот здавав в оренду фермерам за грубі гроші. Аж ось землеробів спіткало лихо – 1880 рік виявився неврожайним. Фермери не мали змоги вносити орендну плату і благали
Бойкота дати відстрочку, але капітан був глухий до їхніх прохань. Тих, хто
не міг заплатити, він почав просто зганяти з землі. Тоді фермери змовилися між собою і вирішили – віднині ніхто не повинен мати ніяким зносин із жадібним англійцем. Від нього мають піти всі слуги, йому та його родині ніхто з крамарів не повинен нічого продавати, на вулиці всі мають просто не помічати його. Так Чарльз Бойкот опинився в мовчазній облозі – він став першою людиною, якій оголосили бойкот. Мовчазна неприязнь ірландців справила на капітана настільки гнітючий вплив, що він довго не витримав та втік до Англії, де згодом розорився. А метод «мовчазної боротьби» поширився на весь світ і широко використовується і досі. Особливої популярності він зажив серед громадських активістів, оскільки є мирним і ненасильницьким. Та й взагалі бойкот не змушує чогось робити – лише дечого не робити.
1940 – випущено перший автомобіль «джип»
Спритні колісні всюдиходи – джипи – сьогодні асоціюються із саванами, пустелями, крутими гірськими стежками. Є, звісно, й «міські» джипи, але їхня кількість незначна, бо коштують вони дорого. Природно, що авто типу «джип» було розроблене саме для потреб армії. З початком Другої світової війни американській армії знадобився автомобіль підвищеної прохідності, що міг би долати піски, видиратися на узвишшя, перевозити одразу кількох солдатів та їхнє спорядження, а за потреби навіть перетягувати маленьку гармату. 1940 року невеличка автомобільна фірма «Бентам» презентувала перший «джип», що гідно пройшов усі випробування. Зраділі військові одразу взяли його «на озброєння» та надіслали фірмі замовлення на виготовлення великої партії автомобілів. Однак маленька фірма «Бентам» була не змозі виконати ці замовлення – вона могла випускати не більше 30-и машин на добу, що не вдовольняло армійське командування. Тоді до випуску джипів долучилися такі гіганти американського автомобілебудування, як фірми «Форд» і «Вілліс». Завдяки цим фірмам було забезпечено джипами всю армію США. Сама назва джип походить від скорочення його технічної характеристики «General Purpose» («Загального користування» або ж «багатоцільовий»). На презентації 1941 року авто ще не мало офіційної назви, і на питання журналіста: «Як зветься ваш автомобіль?» – пролунала відповідь: «Називайте його “джип” (GP)».
Якщо у класі хтось провинився перед іншими – з ним ніхто не спілкується, не розмовляє, взагалі не звертає на нього уваги; тобто йому оголошують бойкот. Перший у світі бойкот був застосований проти англійця Чарльза Бойкота, якому і завдячує назвою. Капітан Бойкот був крупним землевласником, мав власний маєток в Ірландії, що тоді перебувала в залежності від Британії. Свої землі Бойкот здавав в оренду фермерам за грубі гроші. Аж ось землеробів спіткало лихо – 1880 рік виявився неврожайним. Фермери не мали змоги вносити орендну плату і благали
Бойкота дати відстрочку, але капітан був глухий до їхніх прохань. Тих, хто
не міг заплатити, він почав просто зганяти з землі. Тоді фермери змовилися між собою і вирішили – віднині ніхто не повинен мати ніяким зносин із жадібним англійцем. Від нього мають піти всі слуги, йому та його родині ніхто з крамарів не повинен нічого продавати, на вулиці всі мають просто не помічати його. Так Чарльз Бойкот опинився в мовчазній облозі – він став першою людиною, якій оголосили бойкот. Мовчазна неприязнь ірландців справила на капітана настільки гнітючий вплив, що він довго не витримав та втік до Англії, де згодом розорився. А метод «мовчазної боротьби» поширився на весь світ і широко використовується і досі. Особливої популярності він зажив серед громадських активістів, оскільки є мирним і ненасильницьким. Та й взагалі бойкот не змушує чогось робити – лише дечого не робити.
1940 – випущено перший автомобіль «джип»
Спритні колісні всюдиходи – джипи – сьогодні асоціюються із саванами, пустелями, крутими гірськими стежками. Є, звісно, й «міські» джипи, але їхня кількість незначна, бо коштують вони дорого. Природно, що авто типу «джип» було розроблене саме для потреб армії. З початком Другої світової війни американській армії знадобився автомобіль підвищеної прохідності, що міг би долати піски, видиратися на узвишшя, перевозити одразу кількох солдатів та їхнє спорядження, а за потреби навіть перетягувати маленьку гармату. 1940 року невеличка автомобільна фірма «Бентам» презентувала перший «джип», що гідно пройшов усі випробування. Зраділі військові одразу взяли його «на озброєння» та надіслали фірмі замовлення на виготовлення великої партії автомобілів. Однак маленька фірма «Бентам» була не змозі виконати ці замовлення – вона могла випускати не більше 30-и машин на добу, що не вдовольняло армійське командування. Тоді до випуску джипів долучилися такі гіганти американського автомобілебудування, як фірми «Форд» і «Вілліс». Завдяки цим фірмам було забезпечено джипами всю армію США. Сама назва джип походить від скорочення його технічної характеристики «General Purpose» («Загального користування» або ж «багатоцільовий»). На презентації 1941 року авто ще не мало офіційної назви, і на питання журналіста: «Як зветься ваш автомобіль?» – пролунала відповідь: «Називайте його “джип” (GP)».
11 листопада свої іменини святкують Анна та Марія
Не забудьте привітати!
Немає коментарів:
Дописати коментар