середа, 26 листопада 2014 р.

Розвиток звязного мовлення 3 клас урок "Усний твір з попереднім складанням плану «Зима»."

Тема: Розвиток мовлення. Усний  твір з попереднім складанням плану   « Зима».
Мета: 1. Удосконалювати навички усного мовлення, вчити фантазувати, бачити прекрасне у навколишньому середовищі, складати усний твір на задану тему.
            2.Виховувати естетичні почуття.
            3. Розвивати уяву, спостережливість, вміння передавати побачене художнім словом.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Загадка. ЇЇ аналіз.
Сніг на полях. Лід на річках.
Віхола гуляє. Коли це буває? ( Зимою)
Повідомлення вчителя.
Наше завдання – навчитись за допомогою художнього слова передавати красу рідної природи.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Милування природою.
Зима – чудова пора року. Про неї пишуть поети, складають музику композитори, малюють картини художники. Сьогодні і ми постараємось розказати про красу зими. Але спочатку проаналізуємо твори відомих людей.
Розгляд і аналіз картини Антона Шпільчака « Зима».
Слухання і аналіз музики П. І.Чайковського.
Читання і аналіз вірша Л. Первомайського» Срібні дерева»  
Срібні дерева,срібне гілля,
Сріблом пухнастим вкрита земля.
Срібні у синьому небі хмарки,
В срібних наметах срібні стежки.
Срібний-пресрібний ліс приберіг
Білочці срібній срібний горіх.
З чим поет порівнює дерева, хмари, сніг, землю?
Робота над образними висловами.
Послухайте загадку.
Ніжна зірка сніжно-біла
На рукав згори злетіла.
Поки ніс її сюди –
Стала краплею води. (Сніжинка)
Яка сніжинка?
Чи завжди сніг білий?
Коли сніг буває: Він ще довго голубів –
                                              Застиг у сонній мрії.
                                              Ось небокрай почервонів –
                                              І він вже рожевіє.  ( Вранці)

Як тільки сутінь настає,
Ліхтарики мигають,
Він фіолетовий стає
І таємничо сяє.(  Ввечері)
                                  Спочатку він міцний і білий,
                                 Та коли сонце припікає,
                                Він враз слабкішає, жовтіє,
                               Чорніє,  тане і тікає. ( У відлигу)
Якого кольору може бути сніг?
Назвіть ознаки снігу. ( Холодний, блискучий, розсипчастий, лапатий, зірчастий, колючий, м’який, сипкий, липкий, дірчастий, пізній, іскристий, свіжий, ранній, несподіваний, глибокий, мокрий, пухнастий … )
Які ознаки головні? Чому?
Чому зиму інколи називають сивою?
Який колір неба взимку?
Отже, зима не безбарвна, вона має багато кольорів. А які звуки ми чуємо взимку?
Який голос у зими – тихий чи голосний? Від чого це залежить?
Безмежна тиша навкруги –
Ні голосу, ні шуму …
На все навіяли сніги
Якусь глибоку думу. ( О. Олесь)
Яка зима О. Олеся?
Але ж зима, як ви сказали, може бути і голосною. Голос її страшить. Чи чули ви, як вітер рвучко піднімає сніг, гонить його по землі? Що це починається?                ( Хурделиця)
Доберіть синоніми. ( Віхола, завія,  завірюха … )
Доберіть слова, які характеризують таку погоду. ( Вітер виє, стогне, плаче, співає, голосить, ридає … )
Якого настрою надає природі хуртовина?  (Тривожного, занепокоєного, схвильованого, погрозливого, бентежного, зловісного, ворожого … )
Ми створюємо образ зимової краси, підкреслюючи її вдачу. Дайте характеристику зимової краси, продовживши ряд: сувора, стримана, застигла … ( запорошена, заціпеніла, велична, казкова, зачарована … )
Пограємось у гру »Додай свої слова»
Закружилися сніжинки,
Як веселі … ( пушинки, комашинки),
Наче зграї білих мух,
Як м’який холодний … (пух).
Все навколо ніби в … ( казці, блискавках, самоцвітах)
Може, то й для мене зокрема,
Білі-білі рушники на вітах
У саду розвішала зима?
Квітка блакитна, як … ( озеро чисте, очі дитини, море безкрає)
Що їй метелиці, що хуртовини?
Вітрів і снігів не боїться вона,
Знає: уже на порозі весна!
Робота над будовою тексту, складання плану.
Згадайте, з яких частин складається текст?
Про що може розповідатись у кожній частині нашого тексту?
Складемо план.
Прийшла зима.
Зимова природа.
Небо взимку.
Люба зимонько!
4. Робота в групах. Складання розповіді «Зима».
Зима
         Білокоса чарівниця-зима прилетіла на білому коні у Карпати.
        Торкнулася подихом верхівок дерев і кущів. І заіскрилися на них кришталеві шати, срібні мережані пишні сукні. Землю вкрила теплою ковдрою дрімають замріяні гори.
       Надворі пахне морозом. У високому холодному небі повільно пливуть хмари, ніби великі білі кораблі. Ясного дня сніжинки іскряться різнобарвною веселкою і стиха кружляють у вальсі.
     Всі люблять зиму. Вона радісна і весела, вітряна і морозна. Іноді срібна і красива, а буває серйозна чи сварлива.
ІV. Руханка.
Діти йшли, йшли, йшли.
Сніжинку знайшли.
Присіли, помилувались
І дальше пішли. ( Повторити кілька разів)
V. Підсумок уроку.
- Що робили на уроці?
- Що сподобалось?

- Що корисного взяли з уроку?

Немає коментарів:

Дописати коментар