1861 – на залізничний вокзал у Львові прибув перший в Україні потяг
Із відкриттям енергії пари та створенням парових машин з’явився перший транспорт, що рухався без кінної тяги – паровоз. Цього «залізного коня» винайшов англієць Джордж Стефенсон, тому природно, що Англія стала батьківщиною залізниць – перша у світі залізниця між Ліверпулем і Манчестером запрацювала 1830 року. З британського острова паровози перебралися до Європи, яка поволі почала вкриватися мережею залізниць. Станом на 1851 рік залізниці вже існували у 18-и країнах. Україні довелося зачекати ще 10 років, аби до неї дістався цей винахід цивілізації – шумний та веселий паровоз, що залишав за собою довгі шлейфи диму і снопи іскор. З Відня, столиці Австрійської імперії, до складу якої тоді входили західні українські землі, протягнули до Львова залізничну колію. У жовтні 1861 року завершилося будівництво приміщення вокзалу у Львові, а вже 4 листопада того ж року львів’яни зустріли на пероні перший в Україні потяг, що називався «Ярослав». Цей потяг подолав майже 100-кілометрову відстань од Відня до Львова, і всюди, на усіх станціях, повз які він проходив, його вітали сотні селян, вражені й заворожені виглядом «залізного коня», а місцеві музиканти грали урочисті марші. 1869 року залізничне полотно «докотилося» до російського кордону, а за кілька років була побудована перша колія, що поєднала Галичину із Наддніпрянською Україною. В пам’ять про ці події українські залізничники 4 листопада відзначають своє професійне свято – День залізничника.
1879 – запатентовано перший у світі касовий апарат
Пальці касира спритно забігали по клавіатурі касового апарату, з тихим шипінням з отвору з’явився чек… Вся операція займає кілька секунд. А уявіть собі, як воно було працювати продавцем до винайдення касового апарату! Все треба рахувати самому, та ще дуже ретельно, щоби, крий Боже, не запідозрили в обмані. Несолодко велося й торговцям, що мали найманих робітників – ці жевжики нерідко надавали господарю неправдиві свідчення, замилювали очі неточними звітами й складали грошики не в загальну касу, а у власну кишеню. Так було і в мешканця американського штату Огайо Джеймса Рітті – він тримав кафе, де щодня бувало багато відвідувачів, проте майже не отримував прибутків. Рітті підозрював, що працівники кафе потроху крадуть, але довести цього не міг. Якось під час подорожі на пароплаві Рітті потрапив до машинного відділення і побачив там пристрій, який відраховував кожен оберт валу двигуна. А що, якщо сконструювати машину, яка б рахувала вартість кожної покупки? Рітті загорівся цією ідеєю, і, повернувшись до Огайо, разом зі своїм братом сконструював перший касовий апарат. Цей апарат являв собою коробку зі спеціальним диском, на якому вибивалася кожна покупка. Таким чином працівники кафе були позбавлені можливості приховати якусь суму з виручки, і доходи містера Рітті почали швидко зростати. Зраділий бізнесмен вдосконалив свій винахід, оснастивши його спеціальним паперовим рулоном, на якому вибивалася сума покупки. Так з’явилися перші касові чеки. З цими чеками обмани чи приховування грошей стали просто неможливими. Тепер в кафе до Рітті люди почали заходити не лише попоїсти, а й подивитися на дивовижний апарат, який прозвали «Непідкупний касир Рітті». Чи варто говорити, що згодом кожен магазин та кав’ярня зажадали мати такого «непідкупного касира»?
Із відкриттям енергії пари та створенням парових машин з’явився перший транспорт, що рухався без кінної тяги – паровоз. Цього «залізного коня» винайшов англієць Джордж Стефенсон, тому природно, що Англія стала батьківщиною залізниць – перша у світі залізниця між Ліверпулем і Манчестером запрацювала 1830 року. З британського острова паровози перебралися до Європи, яка поволі почала вкриватися мережею залізниць. Станом на 1851 рік залізниці вже існували у 18-и країнах. Україні довелося зачекати ще 10 років, аби до неї дістався цей винахід цивілізації – шумний та веселий паровоз, що залишав за собою довгі шлейфи диму і снопи іскор. З Відня, столиці Австрійської імперії, до складу якої тоді входили західні українські землі, протягнули до Львова залізничну колію. У жовтні 1861 року завершилося будівництво приміщення вокзалу у Львові, а вже 4 листопада того ж року львів’яни зустріли на пероні перший в Україні потяг, що називався «Ярослав». Цей потяг подолав майже 100-кілометрову відстань од Відня до Львова, і всюди, на усіх станціях, повз які він проходив, його вітали сотні селян, вражені й заворожені виглядом «залізного коня», а місцеві музиканти грали урочисті марші. 1869 року залізничне полотно «докотилося» до російського кордону, а за кілька років була побудована перша колія, що поєднала Галичину із Наддніпрянською Україною. В пам’ять про ці події українські залізничники 4 листопада відзначають своє професійне свято – День залізничника.
1879 – запатентовано перший у світі касовий апарат
Пальці касира спритно забігали по клавіатурі касового апарату, з тихим шипінням з отвору з’явився чек… Вся операція займає кілька секунд. А уявіть собі, як воно було працювати продавцем до винайдення касового апарату! Все треба рахувати самому, та ще дуже ретельно, щоби, крий Боже, не запідозрили в обмані. Несолодко велося й торговцям, що мали найманих робітників – ці жевжики нерідко надавали господарю неправдиві свідчення, замилювали очі неточними звітами й складали грошики не в загальну касу, а у власну кишеню. Так було і в мешканця американського штату Огайо Джеймса Рітті – він тримав кафе, де щодня бувало багато відвідувачів, проте майже не отримував прибутків. Рітті підозрював, що працівники кафе потроху крадуть, але довести цього не міг. Якось під час подорожі на пароплаві Рітті потрапив до машинного відділення і побачив там пристрій, який відраховував кожен оберт валу двигуна. А що, якщо сконструювати машину, яка б рахувала вартість кожної покупки? Рітті загорівся цією ідеєю, і, повернувшись до Огайо, разом зі своїм братом сконструював перший касовий апарат. Цей апарат являв собою коробку зі спеціальним диском, на якому вибивалася кожна покупка. Таким чином працівники кафе були позбавлені можливості приховати якусь суму з виручки, і доходи містера Рітті почали швидко зростати. Зраділий бізнесмен вдосконалив свій винахід, оснастивши його спеціальним паперовим рулоном, на якому вибивалася сума покупки. Так з’явилися перші касові чеки. З цими чеками обмани чи приховування грошей стали просто неможливими. Тепер в кафе до Рітті люди почали заходити не лише попоїсти, а й подивитися на дивовижний апарат, який прозвали «Непідкупний касир Рітті». Чи варто говорити, що згодом кожен магазин та кав’ярня зажадали мати такого «непідкупного касира»?
4 листопада свої іменини святкують Олександр, Ганна та Єлизавета
Не забудьте привітати!
Немає коментарів:
Дописати коментар