УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КАЗКИ ГАНСА КРІСТІАНА АНДЕРСЕНА
Мета: розширити й узагальнити знання учнів про творчість відомого казкаря Г. К. Андерсена; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити порівнювати, аналізувати прочитані твори, характеризувати вчинки дійових осіб; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— На честь якого великого казкаря 2 квітня відзначають Усесвітній день дитячої книги?
— Сьогодні ми помандруємо сторінками чудових казок Ганса Крістіана Андерсена.
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Гра «Чи уважний ти читач?»
Тестування
1. Елізу забрали додому, коли їй минуло:
а) 13 років;
б) 17 років;
в) 15 років.
2. Хто розповів Елізі про одинадцять лебедів?
а) Мачуха;
б) бабуся;
в) сестра.
3. З якої трави Еліза наткала ниток для панцирів?
а) З кропиви;
б) з льону;
в) з конопель.
4. Хто відчинив міську браму принцесі?
а) Король;
б) слуга;
в) королева.
5. Скільки матраців поклала королева поверх горошини?
а) 15;
б) 24;
в) 12.
6. Скільки було олов’яних солдатиків?
а) 20;
б) 12;
в) 25.
7. Хто кинув олов’яного солдатика у палаючу піч?
а) Кухарка;
б) хлопчик;
в) гном.
8. З якого зерна виросла Дюймовочка?
а) З ячмінного;
б) з житнього;
в) з пшеничного.
9. Хто викрав Дюймовочку з вікна?
а) Кріт;
б) жаба;
в) миша.
10. Яку пташку Дюймовочка врятувала від смерті?
а) Синичку;
б) горобчика;
в) ластівку.
11. Що солдат мав принести старій відьмі?
а) Золото;
б) кресало;
в) срібло.
12. Що королева насипала у мішечок, щоб дізнатися, куди забирали принцесу?
а) Гречку;
б) рис;
в) горох.
Відповіді: 1а; 2б; 3а; 4а; 5в; 6в; 7б; 8а; 9б; 10в; 11б; 12а.
2. Фізкультхвилинка
3. Гра «Відгадай, чий голос?»
- Тут ти можеш згадувати свій колишній дім, ось твоя робота, якою ти була там зайнята. Серед усієї розкоші, може, тобі захочеться інколи згадати колишнє. (Король. «Дикі лебеді»)
- Ой, дуже погано! Я цілісіньку ніч на стулила очей. Хтозна-що було у моєму ліжку. Я лежала на чомусь твердому, і від цього у мене все тіло тепер у синцях! Просто жах! (Принцеса. «Принцеса на горошині»)
- Тримайте його! Держіть його! Він не заплатив мита! Він не показав паспорта! (Пацюк. «Непохитний олов’яний солдатик»)
- Оце мій дім! А ти вибери собі внизу найкращу квітку. Я віднесу тебе туди, і ти оселишся в ній. Там тобі буде так добре, як ти бажаєш. (Ластівка. «Дюймовочка»)
- За грошима! Знай, що коли дістанешся самісінького низу в дереві, ти опинишся у великому підземному ході, там зовсім світло, тому що горить більше сотні ламп. Ти побачиш троє дверей, можеш їх відчинити, ключі стирчать зовні. (Відьма. «Кресало»)
4. Гра «Упізнай казку»
- За брамою стояла принцеса. Матінко рідна! Який вона мала вигляд під дощем та вітром! Вода збігала по її волоссі і по платтю на носки її черевиків і витікала з-під каблуків, а вона казала, що вона справжня принцеса. («Принцеса на горошині»)
- За містом була збудована висока шибениця, і навколо стояли солдати і багато сотень тисяч народу. Король і королева сиділи на пишному троні, навпроти суддів та радників. («Кресало»)
- Фарби на ньому зовсім злиняли,— чи від суму, чи під час мандрівки, теж ніхто не знав. Він дивився на маленьку балерину, вона на нього, і він чув, що тане, але все ще стояв непохитно, з рушницею на плечі. («Непохитний олов’яний солдатик»)
- Тим часом робота наближалась до кінця. Залишався один тільки панцир, але в неї знову не вистачило пряжі і не було жодної кропивники. Ще раз, це вже, напевне, востаннє, вона мусила піти на цвинтар і нарвати кропиви. («Дикі лебеді»)
- Та ось і теплі краї. Сонце сяяло там ясніше, ніж у нас, небо було вдвічі вище, і вздовж огорож та рівчаків ріс чудовий зелений і синій виноград. У лісах зріли помаранчі та лимони, там пахло міртами та м’ятою, а по стежках бігали за барвистими великими метеликами такі гарні дітки! («Дюймовочка»)
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
— Що найбільше запам’яталося?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Школа добрих учинків (за творами Василя Сухомлинського)».
Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.
Немає коментарів:
Дописати коментар