ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО. ІЗ СМІХОМ ТРЕБА БУТИ ОБЕРЕЖНИМ... ГАЛИНА МАЛИК. МАВПИНІ ІМЕНИНИ
Мета: ознайомити учнів з гумористичними творами; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати морально-етичні почуття.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Вправа для формування швидкої реакції на слово
Гра «Слухай! Називай якомога більше слів»
Читаю — ... (книгу, газету, журнал...).
Зачитався — ... (повістю, казкою, оповіданням...).
Скупався — ... (в річці, озері, морі...).
Хотів би стати — ... (поетом, вчителем, агрономом...).
2. Читання анаграм
ІКЛАР (лікар) НЕНІЖРЕ (інженер)
ОНРАГМО (агроном) ІЛСНКИ (лісник)
ЕПРКА (пекар) УЛМЯР (муляр)
ЕЧУНЬ (учень) ТУНЕСДТ (студент)
— Яке слово «зайве» у кожній колонці? Чому?
— Поясніть, яку роботу виконують люди кожної професії.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра «Обличчям до обличчя»
Учні в парах повертаються одне до одного обличчям та переказують твір Марії Чумарної «Казка про друга».
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Чи любите ви жарти? Чи любите жартувати?
— Сьогодні ми будемо вчитися жартувати і сприймати жарти. Допоможе нам у цьому Всеволод Нестайко.
— Що ви знаєте про цього письменника? Які його твори вивчали?
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Опрацювання твору Всеволода Нестайка «Із сміхом треба бути обережним...»
1) Робота над заголовком.
— Прочитайте із відповідною інтонацією.
«Із сміхом треба бути обережним».
«Із сміхом треба бути обережним»!
«Із сміхом треба бути обережним»?
2) Гра «Рибки».
Самостійне мовчазне читання тексту учнями
3) Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання.
— Коли людина сумує, тужить? А коли сміється?
— До чого закликає нас Всеволод Нестайко?
— Чому треба бути обережним зі сміхом?
2. Фізкультхвилинка
3. Опрацювання вірша Галини Малик «Мавпині іменини»
1) Виразне читання вірша вчителем.
— Чи сподобався вам вірш? Які почуття він у вас викликав?
2) Словникова робота.
Читання колонок слів «луною» за вчителем, потім — «буксиром» у парах
Книші чемно
гнилий ананас
морщить стерпів
згодував декілька
— Доберіть синонім до слова чемно (ввічливо).
Книш — вид білого хліба з загорнутими всередину краями та змазаного салом або олією.
3) Читання вірша учнями в парах. Підготовка до виразного читання.
— З якою інтонацією і в якому темпі будете читати вірш?
— Яким тоном прочитаєте слова автора?
— А яким — слова мавпи?
4) Виразне читання вірша учнями.
5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— Що святкувала Мавпа?
— Як вона готувалася зустріти гостей?
— З яким настроєм приходили гості?
— Що віддавали Мавпі?
— Продовжіть речення.
- Носоріг подарував...
- Дикобраз...
- Удав...
— Як Мавпа реагувала на подарунки?
— Хто першим не стерпів образ?
— З яким настроєм гості пішли від Мавпи?
— З чим залишилася Мавпа?
— Яка головна думка вірша?
6) Гра «Добери риму. Придумай свої».
Днини іменини
місила запросила
хати прибувати
витирали віддавали
пакунки подарунки
розглядає починає
ріг пиріг
дикобраз ананас
удав згодував
дикобраз образ
встав удав
хвилин іменин
сидить лежить
ананас квас
книші ні душі
7) Робота в групах.
Учні в групах розігрують сценку за віршем так, щоб Мавпа і гості на іменинах були задоволені.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
— З якими творами ознайомилися на сьогоднішньому уроці?
— Чого вчать нас ці твори?
— Над чим примушують замислитись?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виразно читати вірш (с. 171–172).
Немає коментарів:
Дописати коментар