ПАВЛО ТИЧИНА. ХОР ЛІСОВИХ ДЗВІНОЧКІВ
Мета: розширювати, поглиблювати знання дітей про творчість П. Г. Тичини; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; розвивати естетичні почуття, емоційність сприймання поезії, образне мовлення; виховувати любов до прекрасного.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою
Еге-ге та еге-ги
Понесеться навкруги.
Невеличкі електрички
Привітались, як сестрички.
2. Гра «Угадай предмет за ознаками»
Ведучий називає кілька ознак задуманого предмета, доки учасники гри не відгадають назву предмета.
- Хижа, руда, хитра, пухнаста. (Лисиця)
- Маленьке, беззахисне, пухнасте, безхвосте, жовте. (Курчатко)
- Величезний, сірий, товстоногий, вухатий. (Слон)
- Гарна, пахуча, червона, колюча, ніжна, квітуча, пишна. (Троянда)
- Вусатий, хвостатий, грайливий, м’який, кігтистий. (Кіт)
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра «У художньому музеї»
Учні презентують свої ілюстрації. Виразно зачитують проілюстровані поетичні рядки.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Відгадайте загадку.
- На тонких бринять стеблинах
Між травинок і пеньочків,
Сині-сині, звуться дзвінко
Лісові квітки... (дзвіночки).
— Дзвіночки — це квіти, які починають цвісти влітку. Вони мають форму дзвоників, синього кольору, невеликі за розміром. У наш час виведено до сотні різновидів цієї квітки. Дзвіночки, або дзвоники, зустрічаються на луках, у лісах, у полі, у дібровах і навіть у квітнику. А ще в перекладі з мови квітів, коли дарують дзвіночки, виказують почуття вдячності. Про ці прекрасні квіти писали безліч поетів. Послухайте.
Дзиґи-дзвіночки
Водять таночки.
В полі дзвін, в лісі дзвін,
Дзінь-дзілінь, дзінь-дзілінь.
М. Голець
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Виразне читання вірша «Хор Лісових Дзвіночків» учителем
— Який настрій створює вірш?
— Які картини ви уявляли, слухаючи його?
2. Словникова робота
Читання колонок слів «луною» за вчителем.
Гаї тінь
ляже линьте
небосхил окропіте
схитнеться нашелестіте
— Яке слово складається з двох частин? (Небосхил)
— Прочитайте слова з м’якими приголосними.
— Прочитайте дієслова.
— Які з них закликають до спонукальної дії?
3. Гра «Рибки»
Повторне читання вірша учнями мовчки. Підготовка до виразного читання вірша
— Прочитайте вірш уголос так, щоб слухачі відчули, як співає лісова галявина.
4. Фізкультхвилинка
Сильний вітер до землі
Гне дерева молоді,
А вони ростуть, міцніють,
Вгору тягнуться, радіють.
5. Виразне читання вірша учнями
6. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання
— Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?
— Які слова «дзвенять», а які — звучать піднесено?
— Що славлять Дзвіночки Лісові?
— Що люблять Лісові Дзвіночки?
— До чого вони закликають хмари?
— Що можна почути і побачити за словами вірша?
7. Вправи для розвитку техніки читання
1) Гра «Добери прикметник».
— Знайдіть і прочитайте прикметники, пов’язані з іменниками.
Дзвіночки (лісові).
Сни (розкішні).
Гаї (затишні).
Тінь (світлу).
День (ясний).
По полю (золотому).
2) Робота в парах. Гра «Хто швидше?».
— Знайдіть у тексті рими та запишіть їх. Яка пара впорається швидше?
Співаєм — (зустрічаєм).
окропіте — (нашелестіти).
розкішні — (затишні).
схитнеться — (усміхнеться).
8. Робота за ілюстрацією
— Розгляньте ілюстрації Лариси Іванової до збірки віршів Павла Тичини «А я у гай ходила».
— Кого художниця зобразила на малюнку? Які кольори вона використала?
— Який настрій вони створюють?
— Яким на малюнку художниця зобразила хлопчика?
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
— Який вірш вивчали на сьогоднішньому уроці?
— Хто його автор?
— Чи сподобалися вам вірші П. Тичини? Чим саме?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виразно читати вірш (с. 111–112), проілюструвати його
Немає коментарів:
Дописати коментар