РОЛЬ ДІЄСЛІВ У ТЕКСТАХ РОЗПОВІДНОГО ТА ОПИСОВОГО ХАРАКТЕРУ
Мета: розповісти учням про роль дієслів у текстах розповідного та описового характеру; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення учнів; виховувати культуру писемного мовлення.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Вправа 274
— Прочитайте складений текст-розповідь про свої домашні обов’язки.
— Які однорідні присудки, виражені дієсловами, ви вжили у реченнях?
— Які дієслова розібрали за будовою?
2. Каліграфічна хвилинка
Лл лв лр лвр луч іл ів іч
ліворуч
— Доберіть антонім до слова ліворуч, введіть ці слова в речення.
3. Словникова робота
Гра «Туристи»
ПОДОРОЖ ТУРИСТІВ
Туристи вирушають у путь... (коли?) (уранці). Вони простують... (куди?) (уперед). Переходять річку... (де?) (посередині). З вершини поглядають... (куди?) (ліворуч). На привалі обідають... (коли?) (щогодини). Повертаються сповнені вражень... (куди?) (назад). Згадують про подорож навіть... (коли?) (узимку).
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про роль дієслів у текстах розповідного та описового характеру.
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 139–141)
Вправи 275–277
2. Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати:
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо.
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Зайчик сонячний до нас
Завітав у вільний час.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам зайчика впіймати.
Прудко зайчик утікає
І промінчиками грає.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутись нам до справ.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Творчий вибірковий диктант
— Доповніть прислів’я та приказки словами — назвами дій.
Учні дописують останнє слово.
- Книга вчить, як на світі...
- Треба нахилитись, щоб води...
- Був би сад, а солов’ї...
- Хто співає, той журбу...
— Прочитайте записані слова, поставте до них питання. (Що робить? — вчить; що зробити? — напитись; що зроблять? — прилетять; що ро- бить? — проганяє.)
2. Поетична хвилинка
— Прочитайте вірш, випишіть дієслова.
Іще сніг не розтанув з землі,
А з-під нього рослинки малі
Визирають і сонце вітають.
Білим цвітом вони зацвітають.
Якщо рідну природу ти знаєш,
То, напевно ці квіти впізнаєш.
3. Самостійна робота
Тестування
1. Дієслово означає:
а) дію або стан предмета;
б) тільки дію предмета;
в) тільки стан предмета.
2. Дієслово відповідає на питання:
а) хто? що?;
б) який? яка? яке?;
в) що робити? що робив? що роблять?.
3. У реченні дієслово:
а) є тільки присудком;
б) найчастіше є присудком.
4. У реченні дієслово пов’язане з:
а) іменником;
б) прикметником;
в) дієсловом.
5. Позначте ряд слів, у якому записані тільки дієслова.
а) Ліпити, пожовкле, горить;
б) темніє, зірвав, відгадати;
в) садки, крислаті, цвітуть.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Яка частина мови називається дієсловом?
— Яку роль відіграють дієслова у мовленні?
— Яким членом речення вони виступають?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вправа 278 (с. 141).
Немає коментарів:
Дописати коментар