ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ
Мета: узагальнити знання учнів за розділом «Видатні українські письменники»; вчити порівнювати, співставляти опрацьовані твори; розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до рідного слова.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою
Помережить морозець
Для Миколки комірець.
Намалює для Мар’янки
Квіти маку і рум’янку.
2. Гра «Склади віршик»
— Складіть віршик за поданими римами.
____ зернята
____ бились
____ курчата
____ поживились
____ питати
____ крука
____ набрати
____ наука
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра «Хто краще?»
Конкурс на краще виразне читання з пам’яті вірша Максима Рильського «Ким хочеш бути, хлопчику, в житті?».
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Який розділ ми завершили вивчати?
— Сьогодні ми підіб’ємо підсумки роботи за розділом «Видатні українські письменники». Перевіримо здобуті знання, узагальнимо вивчений матеріал.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Чи уважний ти читач?»
Тестування
1. Що пішов шукати малий Тарас?
а) Ставок;
б) гриби;
в) залізні стовпи.
2. Де був написаний «Заповіт»?
а) У Києві;
б) у Переяславі;
в) у Черкасах.
3. Ким був батько І. Я. Франка?
а) Ковалем;
б) каменярем;
в) кухарем.
4. Скільки разів бігала Лисичка від Вовчика до «похресників»?
а) П’ять;
б) сім;
в) три.
5. На чому в дитинстві їздив Максим Рильський по Сахарі?
а) На машині;
б) на стільці;
в) на сомокаті.
6. Хто сказав горобчику, що розум на дорозі не валяється?
а) Сова;
б) крук;
в) ворона.
Відповіді: 1в; 2б; 3а; 4в; 5б; 6б.
2. Гра «З’єднай назву твору та його автора»
«Дивувалась зима» Т. Г. Шеченко
«Давня весна» І. Я. Франко
«Хор Лісових Дзвіночків» Леся Українка
«Вітер віє-повіває...» Павло Тичина
3. Гра «Чиї це слова?»
- Пані! Чи ви спите? Пані! Пані! (Горобець. Леся Українка «Біда навчить»)
- Прощай, гаю милий!
І ти, дубе мій високий,
Друже мій єдиний. (Конвалія. Леся Українка «Конвалія»)
- Ото дурний! Зачепив за дубовий корінь та й тягне! Думає, що мене за ногу вхопив. Тягни, дурню, тягни! (Лисичка. Іван Франко «Лисичка-кума»)
- Я не в Моренці, а в Кирилівку йду (Малий Тарас. Тарас Шевченко «Тарас Шевченко про себе»)
- А в книжках хіба неправду пишуть? Ти сама казала, що «Кобзар» — то свята правда. (Леся. Микола Олійник «Леся»)
4. Фізкультхвилинка
5. Конкурс на краще виразне читання з пам’яті улюбленого вірша
6. Конкурс знавців поезії
Гра «Доповни рядочок»
- Вітер з гаєм розмовляє,
Шепче з осокою,
Пливе човен по Дунаю...
- Фрако — то гордість і окраса
Свого народу і землі.
Він, мов молодший брат Тараса...
- Моя душа ніколи не забуде
Того дарунка, що весна дала;
Весни такої не було й не буде...
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
— Який розділ завершили вивчати?
— Який твір з цього розділу сподобався найбільше?
— Як оцінюєте свою роботу на уроці?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготувати відповіді на запитання (с. 115).
Немає коментарів:
Дописати коментар