ГРИЦЬКО БОЙКО. КОНСУЛЬТАНТ. МИКОЛА СИНГАЇВСЬКИЙ. СМІХ ДЛЯ ВСІХ
Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; формувати вміння аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; розвивати зв’язне мовлення учнів, пізнавальні інтереси; виховувати відповідальність за свої слова і вчинки.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Робота над скоромовкою
Гра «Телефоніст». Робота в групах
Учитель роздає першому учаснику кожної групи текст скоромовки. За сигналом учителя перші учасники кожної групи мовчки читають скоромовку. Розказують пошепки наступному учаснику своєї групи і т. д. Яка команда швидше передасть скоромовку до останнього гравця, та й виграла. Останній учасник кожної групи має розказати скоромовку.
Дзюрчить у лісі джерело,
Вода дзеркальна в ньому.
Допомагає джаз лісний
Перебороти втому.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра «Хто краще?»
Конкурс на краще виразне читання вірша Галини Малик «Мавпині іменини».
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми продовжимо читати гумористичні вірші.
— Пригадайте твори Грицька Бойка.
— Які вони за настроєм?
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Опрацювання вірша Грицька Бойка «Консультант»
1) Виразне читання вірша вчителем.
— Чи сподобався вам вірш?
— Який настрій він викликав?
2) Словникова робота.
Читання колонок згори вниз («луною» за вчителем) і знизу вгору («буксиром» із сусідом по парті)
Ямки гною
мерщій тинявся
насипте знайшлося
промовила консультант
— Доберіть синоніми до слів мерщій ( миттю, швидко), промовила ( сказала).
— Як ви розумієте значення слів консультант, тинявся, загін?
Консультант — той, хто дає консультації з питань свого фаху. Це слово походить від латинського слова consultanіs — радник.
Тинявся — ходив сюди-туди без певної мети.
Загін — група людей, об’єднаних, організованих для спільних дій або для виконання певного завдання.
3) Робота в парах. Підготовка до виразного читання вірша.
— У якому темпі, з якою інтонацією і силою голосу будете читати вірш?
— З якою інтонацією прочитаєте слова Мишка?
— З якою — Катюші?
4) Виразне читання вірша учнями.
— Кого назвали у вірші консультантом?
— Кому він давав консультації?
5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— Де працювали діти?
— Яка була пора року?
— Хто з дітей не працював?
— Які поради давав Мишко?
— Чи справді Мишко був таким спеціалістом? Доведіть словами вірша.
— Хто зумів дати Мишкові достойну відповідь?
6) Гра «Диктор телебачення».
Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.
7) Гра «Добери риму».
Копали — ... (садили).
Долоні — ... (загоні).
Без упину — ... (глину).
Людо — ... (не буде).
Катюша — ... (груша).
8) Робота за ілюстрацією.
— Розгляньте ілюстрацію до цього вірша.
— Кого художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?
— Який настрій вони створюють? Як передають характер персонажів вірша?
— Яким рядкам вірша відповідає ілюстрація?
— Які малюнки створили б ви за сюжетом вірша?
9) Робота в групах.
Складання продовження вірша.
2. Фізкультхвилинка
3. Опрацювання вірша Миколи Сингаївського «Сміх для всіх»
1) Виразне читання вірша вчителем.
— Чи сподобався вам вірш?
— Який настрій він у вас викликав?
2) Гра «Рибки».
Самостійне мовчазне читання вірша учнями. Підготовка до виразного читання вірша
— У якому темпі, яким тоном і з якою інтонацією будете читати вірш?
— Як зумієте передати характер вірша?
3) Виразне читання вірша учнями.
4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— Що зробив дідусь?
— Що обіцяє нам сміх?
— Кого він лякає?
— Як ви розумієте слова «сміхом дошкуляти»?
— Доведіть, що вірш має жартівливий характер.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
— З якими творами ознайомилися на сьогоднішньому уроці?
— Який характер цих творів?
— Який настрій панував сьогодні на уроці?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання рубрики «Чи уважно ти читав?» (с. 173).
Немає коментарів:
Дописати коментар