РОЛЬ ОДНОРІДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ, ВИРАЖЕНИХ ПРИСЛІВНИКАМИ
Мета: ознайомити учнів з однорідними членами речення, вираженими прислівниками; виробляти вміння визначати однорідні прислівники, будувати речення з однорідними прислівниками; розвивати зв’язне мовлення; виховувати інтерес до знань.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Вправа 334
— Прочитайте виписані речення з однорідними другорядними членами, вираженими прислівниками, назвіть їх.
— Розкажіть, як визначати однорідні члени речення, виражені прислівниками.
2. Робота над прислів’ями
— Прислів’я та приказки прочитайте, поясніть. Спишіть, замість пропусків запишіть прислівники, протилежні за значенням до виділених.
1) Бур’ян росте швидко, а добра трава ... 2) Знай більше, говори ... 3) М’яко стеле, та ... спати.
3. Каліграфічна хвилинка
Вв Сс Нн ос ес ен ин
восени осінь осінній по-осінньому
Восени і заєць спасенний.
Восени ложка дощу, а дві — болота.
4. Словникова робота
Вибірковий диктант
— Запишіть лише словникові слова.
РІДНИЙ КРАЙ
Приваблює природа рідного краю. Чудова вона у різні пори року: взимку і влітку, восени і навесні. Все тут різне, все знайоме, близьке. Все життя перед людиною його чистий горизонт, перший грім, духмяна черемха, чиста криниця, спіла пшениця і червона черешня біля воріт. Рідний край — маленька батьківщина.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про роль однорідних членів речення, виражених прислівниками.
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 170–172)
Вправи 335–336
2. Фізкультхвилинка
Щоб нам яблучко зірвати,
То потрібно пострибати.
А вони на землю впали,
В руки щось нам не попали.
Тепер треба присідати
І ті яблучка збирати.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Робота в групах
— Доберіть до дієслова один прислівник, що найбільше підходить за змістом.
Світить (як?) яскраво, барвисто, щедро.
Світить (де?) високо, вгорі.
Ходить (як?) легенько, непомітно, навшпиньки.
Цвіте (як?) рясно, лель-ледь, скрізь.
2. Гра «Утвори групу»
— Випишіть прислівники групами за питаннями: як? де? куди? звідки? коли?.
Уперед, добре, гарно, вгорі, вліво, здалеку, згори, знизу, вчора, тут, там, сьогодні.
3. Гра «Доповни ряд»
(Як?) Щасливо...
(Коли?) Вранці...
(Де?) Праворуч...
(Куди?) Додому...
— Складіть і запишіть речення з одним прислівником.
4. Самостійна робота
— Доберіть відповідні прислівники.
(Де?) в небі летять журавлі. Ніжний пролісок (як?) тримає свою голівку. (Коли?) на галявині розцвіли перші підсніжники.
(Гордо, навесні, високо)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що виражає прислівник?
— Якою є роль однорідних членів речення, виражених прислівниками?
— Що потрібно ставити між однорідними членами речення, вираженими прислівниками, які вимовляють із перелічувальною інтонацією?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вправа 337 (с. 172).
Спасибі Вам за ваш чудовий блог. Дуже допомагає в роботі.
ВідповістиВидалити