вівторок, 8 грудня 2015 р.

Літературне читання 4 клас УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. СВІТ ДИТИНСТВА У ТВОРАХ ВСЕВОЛОДА НЕСТАЙКА

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. СВІТ ДИТИНСТВА У ТВОРАХ ВСЕВОЛОДА НЕСТАЙКА 
Мета: розширити знання учнів про життя та творчість українського письменника В. Нестайка; вдосконалювати вміння аналізувати твір та переказувати його зміст; розвивати навички виразного читання; розвивати уяву, пам’ять та фантазію учнів; виховувати бережливе ставлення до тварин, доброзичливість, повагу одне до одного. 
Хід уроку: 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 
1. Робота над скоромовкою 
Читання скоромовки зі зміною темпу. (Учитель сигналізує про зміну темпу картками з позначеннями: П — повільний темп, Н — нормальний, Ш — швидкий.) 
Взимку вітер вовком виє, 
Всіх лякає сніговієм. 
Ти не вий, не вий, Вітриську, 
До весни вже зовсім близько. 
2. Фонетична зарядка 
— Як сичить гуска? 
— Як шумить вітерець? 
— Як квочка кличе курчат? 
— Як кумкає жаба? 
— Як мекає коза? 
— Як виє вовк? 
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 
— На сьогоднішньому уроці ми поринемо у незвичайний, таємничий світ природи, сповнений приємних несподіванок. І ви самі в цьому сьогодні ще раз переконаєтесь, ознайомившись з напрочуд цікавим твором українського письменника Всеволода Нестайка. 
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1. Біографічна довідка 
— Народився Всеволод Нестайко 30 січня 1930 року в м. Бердичів на Житомирщині в сім’ї службовця. 
Про своє дитинство письменник розповідає: «...Я чомусь згадую самотність. Так уже склалося. Тата я свого не пам’ятаю. Скільки не напружую пам’ять — згадую лише цукерки, якими він мене частував у той вечір, коли прощався з нами... Згодом виявилося, що поїхав назавжди. Він загинув у 1934 році за кордоном, виконуючи службове завдання». 
Рятуючись від голоду, у 1933 році мама, вчителька за професією, з двома дітьми переїхала до Києва і почала працювати у школі. 
Саме із цих років Всеволоду запам’яталася самотність: хворобливого хлопчика («мабуть, немає такої дитячої хвороби, окрім рахіту, якою б я не хворів у дитинстві») мама зачиняла вдома, а сама бігла на роботу. 
Пізнав хлопчик і страхіття війни, окупації, два довгих роки поневірянь, голоду, страху облав і неволі. 
Після війни закінчив школу зі срібною медаллю, була одна четвірка із фізики. 
З 1947 року Нестайко навчався на філологічному факультеті Київського університету. 
Після його закінчення почав працювати у дитячому видавництві «Веселка». 
Перше оповідання для дітей вийшло в світ у 1954 році у журналі «Барвінок», а перша збірка «Шурка і Шурко» — у 1956 році. 
За повість-казку «Незвичайні пригоди у лісовій школі» письменник удостоєний літературної премії імені Лесі Українки 1982 року. 
Кінофільм, створений за повістю «Тореадори з Васюківки», здобув гранпрі на Міжнародному кінофестивалі в Мюнхені в 1968 році. 
1979 року книжка «Тореадори з Васюківки» внесена до Особливого Почесного списку Г. К. Андерсена як один із видатних творів сучасної дитячої літератури. 
2. Робота з виставкою книг 
Конкурс «Рекламний ролик» 
Учні представляють книжки, які подали на виставку. 
3. Фізкультхвилинка 
4. Гра «Чи уважний ти читач?» (за творами «Ябеда», «Пригода в кукурудзі») 
Тестування 
1. Яке справжнє ім’я Яви? 
а) Іван; 
б) Володимир; 
в) Яків. 
2. На честь кого польове озеро назвали Реньовим? 
а) На честь Яви; 
б) на честь батька; 
в) на честь діда. 
3. Куди пішли хлопці після школи? 
а) До поля пшениці; 
б) до поля кукурудзи; 
в) до поля буряків. 
4. Про що найбільше мріяв Валько? 
а) Покататися на трамваї; 
б) поїхати з дядьком на полювання; 
в) похвалитися перед хлопцями. 
5. У кого Валько жбурнув камінь? 
а) У кота; 
б) у горобця; 
в) у пса. 
6. Від кого мама дізналася про те, що Валько розбив Валько? 
а) Від Толика; 
б) від Лялі; 
в) від дядька Володі. 
Відповіді: 1а; 2в; 3б; 4б; 5а; 6б. 
5. Бліцопитування «Чи уважно ти читав?» (за твором Всеволода Нестайка «Дивні пригоди у лісовій школі») 
- Прізвище лісової кізки Зіни... (Бебешко). 
- Бурмило Михайлович Ведмідь у школі... (директор). 
- Лісова географія, або... (лісографія). 
- Учитель лісознавства... Патрикіївна. (Лисавета) 
- Класний керівник... Ягуарівна. (Пантера) 
V. ПІДСУМОК УРОКУ 
— Чи сподобався вам сьогоднішній урок? 
— Які завдання вам було виконувати найлегше? 
— При виконанні яких завдань виникли труднощі? 
— Чи вдалося їх подолати? 
— Як саме? 
— З яким настроєм завершуєте сьогоднішній урок? 

Немає коментарів:

Дописати коментар