ПЕРЕВІР СВОЇ ДОСЯГНЕННЯ
Мета: узагальнити знання учнів за розділом «Розповіді про нас самих»; учити порівнювати, співставляти прочитані твори; розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати, висловлювати оцінні судження; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра «Хто краще?»
Учні в групах інсценізують уривок з п’єси-казки «Лисиця, що впала з неба».
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Який розділ ми завершили вивчати?
— Сьогодні ми підіб’ємо підсумки роботи за розділом «Про нас самих». Перевіримо здобуті знання, узагальнимо вивчений матеріал.
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Чи уважний ти читач?»
Тестування
1. Де жив Езоп?
а) У Стародавній Греції;
б) у Стародавньому Римі;
в) у Стародавньому Єгипті.
2. Яка мораль байки «Двоє приятелів і ведмідь»?
а) Не бери чужого;
б) друзі пізнаються в біді;
в) семеро одного не ждуть.
3. Мораллю якої байки є слова «Рука, як кажуть, руку миє»?
а) «Котова наука»;
б) «Двоє приятелів і ведмідь»;
в) «Зозуля й Півень».
4. Як звали хлопчика з байки «Котова наука?»
а) Петрусь;
б) Павлусь;
в) Івась.
5. Скільки років Вовк був старостою?
а) 2;
б) 3;
в) 5.
6. Хто підняв у небо Лисицю?
а) Журавель;
б) лелека;
в) орел.
Відповіді: 1а; 2б; 3в; 4а; 5б; 6а.
2. Гра «Хто це сказав?»
- «Дітоньки любі, не тим цікава байка, що говорить неправду, а тим, що під лушпинням тієї неправди криє, звичайно, велику правду». (І. Я. Франко)
- «Годі вам брехати та одно другого знічев’я вихваляти!» (Горобець)
- «І, прикинувшись собакою, підмовляв мене піти з ним на вечорниці» (Овечка)
- «Чепурися, Лисько! І люди до тебе йдуть, і звірі! Шапочку тобі малинову несуть!» (Ворона)
- «Правда, далебі!
Вже ж недобре лінуватись,
до роботи не прийматись —
це скажу й тобі...» (Мурко)
3. Фізкультхвилинка
4. «З’єднай назву твору та його автора»
«Лисиця, що впала з неба» Олена Пчілка
«Двоє приятелів і ведмідь» Леонід Глібов
«Котова наука» Езоп
«Зозуля і Півень» Неля Шейко-Медведєва
5. Гра «Вгадай героя твору. Назви твір та його автора»
- Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
А зимою — в лігві спати.
Як зачує він весну —
Прокидається від сну. (Ведмідь. Езоп. Байка «Двоє приятелів і ведмідь»)
- Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами,
Весь, як є,—
Жорстока лють,
Очі в нього так і ллють.
Зачаївся ось, примовк.
Грізний звір цей, звісно, ... (Вовк. Неля Шейко-Медведєва. П’єса-казка «Лисиця, що впала з неба»)
- Не князівської породи,
А ходить в короні,
Не їздець, а зі шпорами,
Не сторож, а рано будить. (Півень. Л. І. Глібов. Байка «Зозуля і Півень»)
- Вночі руда дівчина
Залізла тихо в двір,
Курей перелічила
Та й понесла у бір. (Лисиця. Неля Шейко-Медведєва. П’єса-казка «Лисиця, що впала з неба»)
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення»
- Сьогодні на уроці я вчився...
- Найбільше мені запам’яталося...
- Урок завершую з ... настроєм.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Відповідати на запитання рубрики «Перевір свої досягнення» (с. 134).
Немає коментарів:
Дописати коментар