ОЛЕКСАНДР ЄФІМОВ. ТУТ УСЕ Є... ЕМІЛІЯ САТАЛКІНА. КОЖНИЙ ЗНАЄ СВОЄ ДІЛО
Мета: ознайомити учнів з оповіданням Олександра Єфімова «Тут усе є...», вдосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння характеризувати почуття і вчинки героїв; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати морально- етичні почуття.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою
Гра «Телефоніст». Робота в групах
Учитель роздає першому учаснику кожної групи текст скоромовки. За сигналом учителя перші учасники кожної групи мовчки читають скоромовку. Розказують пошепки наступному учаснику своєї групи і т. д. Яка команда швидше передасть скоромовку до останнього гравця, та й виграла. Останній учасник кожної групи повинен розказати скоромовку.
Калачі печуть сичі.
Чом не сплять сичі вночі?
Чепурились павичі,
побрели через корчі.
2. Гра «Письменник»
— Правильно прочитайте зашифрований текст.
НІСГОВЕ ЗАЙЧА
неДь вуб петлий. ніСг вуб комрий. йшлиВи тиді у відр. оЩ борити? ляКо тасв пиліти нісговика. В кашаС дубе девмідь. У неЖі леманький нолс. тюКаша пиліть чезайня.
(СНІГОВЕ ЗАЙЧА
День був теплий. Сніг був мокрий. Вийшли діти у двір. Що робити? Коля став ліпити сніговика. В Сашка буде відмідь. У Жені маленький слон. Катюша ліпить зайченя.)
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Гра «Хто краще?»
Конкурс на краще виразне читання вірша Степана Жупанина «Намалюю вітер».
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Відгадайте загадку.
- На подвір’ї — біло-біло,
Ні стежиночки нема.
Завихрило, завістило —
Знов прийшла до нас... (зима).
— За вікном весна, а письменник Олександр Єфімов запрошує нас у зиму.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Виразне читання оповідання вчителем
— Чи сподобалося вам оповідання?
— Які картини ви уявляли, слухаючи його?
— Які почуття воно у вас викликало?
2. Словникова робота
Підтюпцем врізнобіч
надворі обсипавши
борюкаються вдивлялася
справжнісінький роздивляється
— Прочитайте слова кожної колонки, щоразу пришвидшуючи темп.
— Серед слів другої колонки знайдіть спільнокореневі слова. (Вдивлялася, роздивляється)
Підтюпцем — дрібними швидкими кроками.
3. Читання оповідання учнями «ланцюжком»
— Де відбуваються описувані події?
4. Фізкультхвилинка
5. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання
— Що запропонувала Галина Іванівна?
— Як автор описує зимовий день?
— Яке завдання поставила перед учнями вчителька?
— Що робили діти?
— Чим здивував усіх Вітя Карацунька?
— Як йому вдалося побачити дива в природі?
— Кого побачила Світланка Єщенко?
— Який настрій був у дітей?
6. Робота в групах. Читання оповідання за особами
— З якою інтонацією, в якому темпі будете читати слова автора? слова Галини Іванівни? учнів?
7. Гра «Засічка — кидок»
За командою «кидок» — усі учні починають читати текст напівголосно.
За командою «засічка» — зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово.
Цей текст таким саме чином читають ще раз. (Але не більше трьох разів!)
Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — «засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються.
8. Вправи на розвиток швидкості читання
1) Гра «Хто швидше?».
— Прочитайте абзаци, у яких є речення:
«А на ньому повно снігу!»
«Навіть хвостик є».
«Гляньте, яка гарна погода!»
2) Гра «Слідопити».
— Знайдіть і прочитайте в тексті:
1 варіант — питальні речення;
2 варіант — окличні речення.
9. Гра «Голосування ногами»
Діти встають у дві шеренги: права шеренга — «я вважаю, що твердження правильне»; ліва шеренга — «я вважаю, що твердження неправильне».
— Я читатиму речення, деколи навмисне замінюючи слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне — тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь.
10. Гра «Поети»
— Доповніть рядки вірша Емілії Саталкіної «Кожний знає своє діло» словами, що римуються.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення»
- Сьогодні на уроці я вчився...
- Найбільше мені сподобалося...
- Урок завершую з ... настроєм.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Переказувати оповідання (с. 177–178).
Немає коментарів:
Дописати коментар