вівторок, 8 грудня 2015 р.

Літературне читання 4 клас ОЛЕКСАНДР ЄФІМОВ. ТУТ УСЕ Є... ЕМІЛІЯ САТАЛКІНА. КОЖНИЙ ЗНАЄ СВОЄ ДІЛО

ОЛЕКСАНДР ЄФІМОВ. ТУТ УСЕ Є... ЕМІЛІЯ САТАЛКІНА. КОЖНИЙ ЗНАЄ СВОЄ ДІЛО 
Мета: ознайомити учнів з оповіданням Олександра Єфімова «Тут усе є...», вдосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння характеризувати почуття і вчинки героїв; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати морально- етичні почуття. 
Хід уроку 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 
1. Робота над скоромовкою 
Гра «Телефоніст». Робота в групах 
Учитель роздає першому учаснику кожної групи текст скоромовки. За сигналом учителя перші учасники кожної групи мовчки читають скоромовку. Розказують пошепки наступному учаснику своєї групи і т. д. Яка команда швидше передасть скоромовку до останнього гравця, та й виграла. Останній учасник кожної групи повинен розказати скоромовку. 
Калачі печуть сичі. 
Чом не сплять сичі вночі? 
Чепурились павичі, 
побрели через корчі. 
2. Гра «Письменник» 
— Правильно прочитайте зашифрований текст. 
НІСГОВЕ ЗАЙЧА 
неДь вуб петлий. ніСг вуб комрий. йшлиВи тиді у відр. оЩ борити? ляКо тасв пиліти нісговика. В кашаС дубе девмідь. У неЖі леманький нолс. тюКаша пиліть чезайня. 
(СНІГОВЕ ЗАЙЧА 
День був теплий. Сніг був мокрий. Вийшли діти у двір. Що робити? Коля став ліпити сніговика. В Сашка буде відмідь. У Жені маленький слон. Катюша ліпить зайченя.) 

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 
Гра «Хто краще?» 
Конкурс на краще виразне читання вірша Степана Жупанина «Намалюю вітер». 
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 
— Відгадайте загадку. 
- На подвір’ї — біло-біло, 
Ні стежиночки нема. 
Завихрило, завістило — 
Знов прийшла до нас... (зима). 
— За вікном весна, а письменник Олександр Єфімов запрошує нас у зиму. 
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1. Виразне читання оповідання вчителем 
— Чи сподобалося вам оповідання? 
— Які картини ви уявляли, слухаючи його? 
— Які почуття воно у вас викликало? 
2. Словникова робота 
Підтюпцем           врізнобіч 
надворі                   обсипавши 
борюкаються          вдивлялася 
справжнісінький  роздивляється 
— Прочитайте слова кожної колонки, щоразу пришвидшуючи темп. 
— Серед слів другої колонки знайдіть спільнокореневі слова. (Вдивлялася, роздивляється) 
Підтюпцем — дрібними швидкими кроками. 
3. Читання оповідання учнями «ланцюжком» 
— Де відбуваються описувані події? 
4. Фізкультхвилинка 
5. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання 
— Що запропонувала Галина Іванівна? 
— Як автор описує зимовий день? 
— Яке завдання поставила перед учнями вчителька? 
— Що робили діти? 
— Чим здивував усіх Вітя Карацунька? 
— Як йому вдалося побачити дива в природі? 
— Кого побачила Світланка Єщенко? 
— Який настрій був у дітей? 
6. Робота в групах. Читання оповідання за особами 
— З якою інтонацією, в якому темпі будете читати слова автора? слова Галини Іванівни? учнів? 
7. Гра «Засічка — кидок» 
За командою «кидок» — усі учні починають читати текст напівголосно. 
За командою «засічка» — зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово. 
Цей текст таким саме чином читають ще раз. (Але не більше трьох разів!) 
Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — «засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються. 
8. Вправи на розвиток швидкості читання 
1) Гра «Хто швидше?». 
— Прочитайте абзаци, у яких є речення: 
«А на ньому повно снігу!» 
«Навіть хвостик є». 
«Гляньте, яка гарна погода!» 
2) Гра «Слідопити». 
— Знайдіть і прочитайте в тексті: 
1 варіант — питальні речення; 
2 варіант — окличні речення. 
9. Гра «Голосування ногами» 
Діти встають у дві шеренги: права шеренга — «я вважаю, що твердження правильне»; ліва шеренга — «я вважаю, що твердження неправильне». 
— Я читатиму речення, деколи навмисне замінюючи слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне — тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь. 
10. Гра «Поети» 
— Доповніть рядки вірша Емілії Саталкіної «Кожний знає своє діло» словами, що римуються. 
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ 
Гра «Закінчи речення» 
- Сьогодні на уроці я вчився... 
- Найбільше мені сподобалося... 
- Урок завершую з ... настроєм. 
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Переказувати оповідання (с. 177–178). 

Немає коментарів:

Дописати коментар