УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ЧИСЛІВНИК
Мета: узагальнити знання учнів про числівник; вчити будувати словосполучення з числівниками за зразком; розвивати зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Вправа 226
— Прочитайте запитання, що стосуються числівників 28, 29; 365, 366.
2. Робота над прислів’ями
— Складіть та запишіть прислів’я. Підкресліть числівники, поставте до них питання.
Як молодим був, десять невчених дають, іще й не хочуть брати.
Потрібне то тридцять вареників гнув, а тепер хамелю-хамелю — і ледве шістдесят умелю.
За одного вченого три дні спить, два — слабий, а на сьомий — вихідний.
Трапляється і такий год, як п’яте колесо у возі.
Лінивий день гуляє, що на день по сім погод.
3. Каліграфічна хвилинка
Ші ст сот іс шістсот
— Складіть та запишіть словами математичний приклад із цим числівником.
т те ем тем пе ра температура
4. Словникова робота
Температура — 1) Ступінь нагрівання чого-небудь, тепловій стан тіла, речовини.
2) Ступінь прогрівання повітря в приміщенні, надворі.
3) Ступінь теплоти тіла людини, що характеризує стан її здоров’я.
4) Підвищений ступінь теплоти тіла при захворюванні.
— Складіть та запишіть речення зі словом температура таким чином, щоб у ньому обов’язково був числівник.
Загадка-добавлянка
- Я п’ю пілюлі і мікстуру,
Бо піднялась... (температура).
5. Вікторина «Числівник»
— Що таке числівник?
— На які питання відповідають числівники?
— З якими частинами мови найчастіше числівники пов’язані у реченнях?
— Яким членом речення найчастіше виступає числівник?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми підсумуємо ваші знання про числівник як частину мови.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота за підручником (с. 116–118)
— Як ви вважаєте, яка тварина витримує найнижчі температури?
Вправа 227 (робота в парах)
Хвилинка спілкування
Читання діалогу на с. 116.
Вправа 228
Робота з орфографічним словником.
Вправа 229
2. Фізкультхвилинка
3. Робота над загадками
— Прочитайте і відгадайте загадки. Випишіть числівники, поставте до них питання.
- Не з заліза, не з дерева
Ця пухкенька сплюха:
Є у неї два черева
І чотири вуха.
Д. Білоус
- Плету хлівець на четверо овець,
А на п’яту окремо.
- Тридцять два білих брати сидять у темниці,
Коли темниця відчиняється — брати не виходять.
- Виходило дванадцять молодців,
Випускали п’ятдесят два соколи
та триста шістдесят п’ять лебедів.
ТРИ БРАТИ
Три брати ідуть по світу —
від зими назустріч літу.
Перший пройде — тане лід,
другий пройде — всюди квіт,
третій пройде — укрива
землю шовкова трава!
Нерозлучні три брати.
Не стрічався з ними ти.
П. Воронько
4. Самостійна робота
Запишіть текст, подавши числівники та одиниці вимірювання словами.
Пташки-колібрі, яких ще 300 років тому європейці вважали комахами, живуть в Америці, у тропіках, субтропіках та інших кліматичних зонах, навіть на Алясці. Найбільший вид колібрі досягає завдовжки 22 см, а найменший — карликова бджілка — 6 см від кінчика хвоста до дзьоба. Усього ж налічується 350 видів таких птахів.
Хвилеподібний помах крил колібрі виконується більше 40 разів на секунду. Блискавичні рухи, здатність зависати в повітрі роблять їх схожими на бджіл. Коли колібрі потрібно зависнути в повітрі, то, зупиняючись, вона витягує тіло вперед і розправляє хвостові пір’я для опору повітрю. А розгорнутися колібрі може за 18 сотих частки секунди. У зв’язку з активним пересуванням, у неї на крилах у 2 рази більше м’язів, ніж у звичайної пташки. Колібрі можуть добувати пилок у 20-сантиметрової квітки своїм дзьобом зав- довжки 10 см.
Ця дивовижна пташка за день може облетіти до 2 тисяч квіток. У джунглях, незважаючи на перешкоди, вона переміщується зі швидкістю 100 км/год. Нектару їй потрібно від 2 до 8 разів більше ваги самої птахи для постачання енергії.
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Які слова належать до числівників?
— На які питання відповідають числівники?
— Змініть за питаннями числівники п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вправа 230 (с. 118).
Немає коментарів:
Дописати коментар