АНАТОЛІЙ КАЧАН. ЛЕТЮЧИЙ КОРАБЕЛЬ
Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Анатолія Качана; ознайомити з його віршем «Летючий корабель»; удосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до природи.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Артикуляційна гімнастика
- «Гармошка».
Посміхнутися, зробити «грибочок» (присмоктатися широким язиком до піднебіння). Не відриваючи язика, відкривати і закривати рот (зуби не змикати).
- «Барабанщик».
Посміхнутися, відкрити рот, кінчик язика за верхніми зубами: «Де- де-де...».
2. Гра «Кмітливчик»
— Доберіть з довідки відповідні прикметники.
Буду я навчатись мови ...
У трави-веснянки, у гори ...
В потічка ..., що постане річкою,
В пагінця ..., що зросте смерічкою.
Буду я навчатись мови-блискавиці
В клекоті ... ... криці.
В корневищі ... ниви ...,
В леготі ... пісні ...
А. Малишко
Довідка: крутої, золотої, зеленого, веселого, гарячім, колискової, колоскової, кованої, пружному, шовкової.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в парах. Гра «Ти — мені, я — тобі»
Учні в парах переказують одне одному оповідання В. Сухомлинського «Не забувай про джерело».
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми зазирнемо до віршованої скарбниці Анатолія Леонтійовича Качана.
— Які твори цього поета ми вже вивчали? («Дівчинка і море», «Біля тихого Дунаю»)
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота над заголовком. Гра «Передбачення»
— Прочитайте заголовок: зі здивуванням, із захопленням, з питальною інтонацією.
— Як ви вважаєте, про що йтиметься у вірші з таким заголовком?
2. Виразне читання вірша вчителем
— Чи сподобався вам вірш?
— Які почуття він у вас викликав?
— Які картини ви уявляли, слухаючи його?
3. Словникова робота
Юнга чергування, перебування на якому-небудь посту на судні.
Вахта високий стовп, вертикальна або похила конструкція на судні, призначена для встановлення вітрил, прапора або спостережного пункту.
Щогла підліток на судні, що навчається морської справи, готується стати матросом.
— Серед слів правої колонки знайдіть тлумачення до слів лівої колонки.
4. Фізкультхвилинка
5. Робота в парах. Підготовка до виразного читання вірша
— У якому темпі, з якою інтонацією і силою голосу будете читати вірш?
— Які слова виділите голосом при читанні?
6. Виразне читання вірша учнями
7. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання
— Що поет порівнює з кораблем?
— Навколо чого пливе Земля?
— Ким є ми на цьому кораблі?
— На що схожий Місяць?
— Хто пливе разом з нами на палубі Землі?
— До чого нас закликає поет?
— Як поет пише про прихід весни?
— Що він бажає Землі?
8. Гра «Добери риму»
Сонця — ... (охоронці).
Земля — ... (корабля).
Народів — ... (природи).
Ти — ... (з висоти).
Зеленим — ... (безіменні).
Землі — ... (журавлі).
З нами — ... (димами).
Материків — ... (лісів).
Десна — ... (весна).
Гілці — ... (мандрівці).
9. Гра «Добери пару» (дієслово — іменник)
Пливе (Земля)
Сяє (Місяць)
Пливуть (сусіди)
Цвіте (калина)
Виходить (Десна)
Прийшла (весна)
Тремтить (лист)
10. Гра «Диктор телебачення»
Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення»
- Сьогодні на уроці я вчився...
- Найбільше мені сподобалось...
- Урок завершую з... настроєм.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виразно читати вірш (с. 77).
Немає коментарів:
Дописати коментар