середа, 14 жовтня 2015 р.

Українська мова 4 клас АНАЛІЗ ПЕРЕВІРНОЇ РОБОТИ. ВІДМІНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ. ТАБЛИЦЯ ВІДМІНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ В ОДНИНІ

АНАЛІЗ ПЕРЕВІРНОЇ РОБОТИ. ВІДМІНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ. ТАБЛИЦЯ ВІДМІНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ В ОДНИНІ 
Мета: ознайомити учнів з відмінюванням прикметників в однині та множині; вчити визначати відмінок прикметників, зіставляти і розрізнювати відмінкові закінчення прикметників з орієнтацією на твердий і м’який приголосний основи; виховувати любов до рідного слова. 
Хід уроку 
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
1. Аналіз контрольного диктанту 
2. Каліграфічна хвилинка 
бі лаг іжн ек тру чар 
Є слова, що білі-білі, 
як конвалії квітки, 
лагідні, як усміх ранку, 
ніжносяйні, як зірки. 
Є слова, як жар пекучі. 
І отруйні, наче чад... 
В чарівне якесь намисто 
ти нанизуєш їх в ряд. 
Олександр Олесь 
— Випишіть прикметники до іменника слова. 
— У якому значенні вони вжиті? 
3. Вибіркове списування 
— Прочитайте прислів’я. 
— Як ви розумієте їх зміст? 
- Від теплого слова і лід розмерзає. 
- Під лежачий камінь вода не тече. 
- Бджола мала, а й та працює. 
— Випишіть сполучення іменника з прикметником. 
— Визначте їх число і рід. 
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ 
— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над прикметниками; дізнаємося, як ще можуть змінюватися прикметники. 
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1. Робота над текстом. Вправа 174 (с. 91) 
- Ознайомлення учнів з текстом. 
— Про яку пору року йдеться у тексті? 
— Доведіть це рядками з тексту. 
- Списування тексту учнями. 
- Виділення закінчень прикметників. 
— Чому прикметники мають різні закінчення? (Бо вони стоять у різних відмінках.) 
2. Робота в групах 
— Розгляньте таблиці відмінювання прикметників на с. 91–92 підручника, з’ясуйте принципи їх укладання (відмінювання за родами залежно від приналежності до м’якої чи твердої групи, відмінювання у множині). 
Кожна група опрацьовує своє завдання: 
1-ша група опрацьовує завдання 2 (а, б); 
2-га група — завдання 3; 
3-тя група — завдання 4. 
Звіт кожної групи про результати спостережень. (Іменники чоловічого і середнього роду відмінюються однаково, крім знахідного відмінка. У знахідному відмінку ці прикметники набувають форми називного або родового відмінка, залежно від того, з назвою істот чи неістот вони пов’язані.) 
3. Первинне закріплення. Вправа 176 (с. 92). 
— Перевіримо свої спостереження за допомогою вправи. 
— На які дві групи поділяються прикметники залежно від кінцевого приголосного основи? (На тверду і м’яку групу) 
1 варіант — випишіть прикметники з основою на твердий приголосний; 
2 варіант — випишіть прикметники з основою на м’який приголосний. 
— Якими є закінчення прикметників з основою на твердий приголосний? 
— Якими є закінчення прикметників з основою на м’який приголосний? 
4. Ознайомлення з правилом (с. 93) 
5. Фізкультхвилинка 
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 
1. Робота в парах. Вправа 177 (с. 93) 
Письмове відмінювання прикметників, запропонованих у вправі. 
— Поясніть правопис закінчень прикметників. 
2. Робота за таблицею (с. 93) 
На основі власних спостережень учні складають таблицю відмінкових закінчень прикметників чоловічого роду в однині. 
— У яких відмінках перед закінченням ставиться знак м’якшення? (У давальному і місцевому) 
3. Робота в групах 
— Прочитайте, відгадайте загадки. 
— Визначте відмінок прикметників, поясніть правопис. 
— Складіть художній опис слів-відгадок. 
1-ша група 
Не боюсь я морозів тріскучих, 
ані променів сонця палючих. 
Взимку й влітку я ліс прикрашаю. 
Як же люди мене називають? (Ялинка) 
2-га група 
Хоч з гілками я колючими, 
зате з квітками пахучими. (Троянда) 
3-тя група 
По квітучих садах я літаю, 
найсолодші дарунки збираю. (Бджілка) 
4-та група 
Маю плаття зелененьке, 
гнучкі, ніжні віти. 
Кора біла, стан тоненький. 
Як я звуся, діти? (Береза) 
4. Звітування груп. Оцінювання роботи кожної групи 
VI. ПІДСУМОК УРОКУ 
— Що нового дізналися на уроці? 
— Які закінчення мають прикметники з основою на твердий приголосний? 
— Які закінчення мають прикметники з основою на м’який приголосний? 
— Назвіть відмінки прикметників, у яких перед закінченням ставиться знак м’якшення. 
— З чим це пов’язано? 
— Що ви дізналися про відмінювання прикметників у множині? 
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Вправа 178 (2), с. 93–94; правило (с. 93). 

Немає коментарів:

Дописати коментар