четвер, 3 вересня 2015 р.

Літературне читання 4 клас У ПРИГОДІ (Народна притча). ЗАПИСАЛА ОЛЕНА ПЧІЛКА

У ПРИГОДІ (Народна притча). ЗАПИСАЛА ОЛЕНА ПЧІЛКА 
Мета: продовжити ознайомлення учнів з притчею як жанром усної народної творчості; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння читати за особами; розвивати зв’язне мовлення; образне мислення, формувати оцінні судження; виховувати любов до рідного слова. 
Хід уроку 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 
Робота над скоромовкою 
Біля будки песик Бобик 
Ліг на сонці, гріє лобик. 
Раптом муха-цокотуха 
Продзижчала біля вуха. 
Бобик — бац! Пропала муха. 
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 
Робота в парах. Гра «Кращі артисти» 
Учні розігрують сценку за прочитаною притчею «Без труда нема плода» (с. 12). 
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 
— З яким жанром усної народної творчості ми ознайомилися на поперед- ньому уроці? 
— Що таке притча? 
— Сьогодні ми ознайомимося ще з однією притчею. 
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1. Гра «Відгадай загадки. Назви героїв» 
   Грізний погляд, буйна грива, 
Дужий, спритний, гордівливий. 
Заричить — усяк змовкає, 
Бо він — цар, це кожен знає. (Лев) 
Невеличка та сіренька 
В нірці мешкаю тихенько. 
Уночі по хаті — нир, 
Я шукаю сало й сир. (Миша) 
2. Словникова робота 
Зглянься — змилуйся. 
Тенета — сітка для ловлі звірів. 
Заходилася — почала швидко робити. 
Сторицею — у багато разів більше. 
Владар — володар, господар. 
3. Фізкультхвилинка 
4. Гра «Рибки» 
Самостійне мовчазне читання народної притчі учнями 
— Чи сподобалася вам притча? 
— Хто з героїв більше сподобався? Чому? 
5. Читання притчі учнями «ланцюжком» 
6. Аналіз змісту притчі 
— Де зустрілися лев з мишкою? 
— Що хотів зробити лев? 
— Про що його попросила мишка? 
— Чому лев сміявся зі слів мишки? 
— За яких обставин сталася друга зустріч лева і мишки? 
— Яка біда трапилася з левом? 
— Як мишка віддячила леву? 
— Чого ця пригода навчила лева? 
7. Робота над композицією притчі 
Робота в парах 
— Знайдіть у тексті зачин. Про що в ньому йдеться? (Лев зустрів мишку.) 
— Про що йдеться в основній частині? (Як мишка благала лева не їсти її та як вона допомогла леву вилізти з тенет.) 
— Знайдіть кінцівку. (Лев дякує мишці за порятунок і науку.) 
8. Визначення головної думки твору 
Колективна робота 
— У якій частині висловлено головну думку притчі? 
— Пригадайте твори, подібні до прочитаного за головною думкою. 
9. Робота над прислів’ям. Співвідношення змісту прислів’я зі змістом притчі 
І від малої мушки може бути велика користь. 
10. Підготовка до читання притчі за особами 
— Знайдіть слова, які є підказкою того, з якою інтонацією слід читати слова Миші (з проханням у голосі) та слова Лева (з гордістю в голосі). 
11. Робота в групах. Читання притчі за особами 
Особлива увага звертається на розділові знаки. 
12. Характеристика дійових осіб 
ЛЕВ  МИШКА 
Сильний 
Самовпевнений 
Бідна 
Великодушний 
Спритна 
Нещасна 
Могутній 
Вдячна 
Маленька 
13. Робота за ілюстрацією 
— Розгляньте ілюстрацію до цієї притчі. 
— Кого художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав? 
— Який настрій вони створюють? Як передають характер героїв? 
— Який епізод із притчі зображено на малюнку? Зачитайте. 
VI. ПІДСУМОК УРОКУ 
— З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці? 
— Який висновок для себе зробили? 
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Переказувати притчу (с. 13). 

Немає коментарів:

Дописати коментар