ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ З МОВИ («Іменник»)
Мета: перевірити рівень сформованості знань учнів за темою «Іменник»; розвивати мислення учнів, увагу, самостійність; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
III. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ
1 варіант
1. Як називають зміну закінчень іменників?
а) Чергування;
б) питання;
в) відмінювання.
2. У якому рядку всі наведені слова — іменники?
а) Літера, галасливий, крик, дощ;
б) воля, соняшник, щедрість, ворота;
в) гнів, чалапає, влітку, джміль.
3. У якому рядку всі іменники подано у формі множини?
а) Степи, гори, узлісся, підйом;
б) буряки, мрії, серпи, вишні;
в) козак, борщі, м’ячі, книги.
4. Позначте рядок, у якому всі слова в реченні записані правильно.
а) З важкою ношою Петрусь повертався додому.
б) Сашко довго думав над складною задачею.
в) Кіт Мурко уважно спостерігав за мишою.
5. Запишіть іменники у місцевому відмінку однини.
Книга —
Вільха —
Фіалка —
6. Запишіть слова, вставляючи пропущені букви. Позначте наголос у кожному слові.
Інж..нер, д..ржава, трол..йбус, д..сципліна.
7. Запишіть словосполучення у давальному відмінку.
Учень Петренко —
добродій Іванюк —
тренер Федір Миколайович —
8. Подані слова пов’яжіть між собою. Визначте число, рід, відмінок іменників.
Пишуть, ручка.
Відпочивати, галявина.
Дякувати, гості.
2 варіант
1. Як змінюються іменники?
а) За родами й числами;
б) за відмінками й родами;
в) за відмінками й числами.
2. У якому рядку всі наведені слова — іменники?
а) Сузір’я, морквяний, злетіти, віддаль;
б) обличчя, тінь, милість, лев’ячий;
в) солов’ї, українець, сьогодення, плащ.
3. У якому рядку всі іменники подано у формі множини?
а) Лани, задачі, краї, річки;
б) пальми, бур’яни, цвяхи, довір’я;
в) вокзал, заєць, юність, прохання.
4. Позначте рядок, у якому всі слова в реченні записані правильно.
а) Маленький Тарас потягнувся до тарілки з кашою.
б) Під кручею туристи розбили намет.
в) Юхим насолоджувався тишою.
5. Запишіть іменники у місцевому відмінку однини.
Дівчинка —
райдуга —
комаха —
6. Запишіть слова, вставляючи пропущені букви. Позначте наголос у кожному слові.
Ок..ан, гв..нтівка, ш..ренга, тра..вай.
7. Запишіть словосполучення у давальному відмінку.
Пан Василь —
учитель Дмитро Григорович —
брат Ігор —
8. Подані слова пов’яжіть між собою. Визначте число, рід, відмінок іменників.
Читати, книжка.
Зустрітися, Микола.
Дякувати, друзі.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
— Які завдання виявилися найскладнішими? Чому?
— Яке — найцікавішим?
— Як слід працювати, щоб уникнути помилок?
Немає коментарів:
Дописати коментар