понеділок, 7 вересня 2015 р.

Я у світі 4 клас УСІМ СВІТОМ ОХОРОНЯЄМО ПРИРОДНІ БАГАТСТВА

УСІМ СВІТОМ ОХОРОНЯЄМО ПРИРОДНІ БАГАТСТВА
Мета: поглибити знання учнів про внесок кожної людини у збереження природних багатств; розвивати екологічне мислення, культуру; виховувати відповідальність.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Презентація учнівських проектів
— Головна особливість нашої планети — існування життя. Саме цим вона відрізняється від решти сусідок по Сонячній системі, і це її та наше найголовніше надбання. Однак далеко не кожний мешканець планети усвідомлює, що  ожливість життя на Землі та загалом її існування — це справжнє диво. І його треба оберігати, або хоча б не завдавати шкоди. Потрібно цінувати те, що
маємо, тоді, можливо, й уникнемо багатьох проблем. 
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, який внесок може зробити кожна людина у збереження природних багатств.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення вчителя
— Споконвіку на наших землях жили люди, працювали, ростили дітей.
Але за часів наших дідів і прадідів не виникало серйозних екологічних проблем, бо люди із шаною і повагою ставилися до матінки-природи, не віддаляли себе від неї.
Чому ж тоді так гостро нині постала проблема екології? Чому ж так часто люди грубо втручаються у внутрішній світ природи? Мабуть, тому, що вважають себе повноправними її господарями, гарними знавцями її законів. Усілякими способами втілюються «грандіозні» проекти осушення боліт, затоплення водами штучних морів родючих земель, будівництва атомних електростанції.
Подібні «проекти віку» мали принести користь людям, але аж ніяк не природі. І лише тепер ми на собі відчули наслідки безгосподарського ставлення до неї.
Давайте згадаємо, що ми всі живемо на одній планеті, і забруднюючи природу, ми завдаємо шкоди у першу чергу самим собі та своїм нащадкам. Тому з такої прекрасної нагоди зробимо хоча б один крок на покращення стану довкілля. Кожен для себе повинен знайти його сам. Дехто відмовиться сьогодні від поїздки на транспорті, хтось посадить дерево, а інший нарешті прибере сміття в своєму дворі. Але разом ми зробимо навколишнє середовище кращим, і надалі не забуватимемо пройого охорону та збереження природних скарбів. Саме від нас залежить наше майбутнє!
2. Робота за підручником (с. 125–128)
Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».
Робота в парах
Учні виконують завдання рубрики «Поділися своїми думками».
Читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».
Робота в парах
Учні виконують завдання на с. 125.
Опрацьовують матеріали рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 126–127.
— Що із прочитаного було вам знайоме?
— Що нового ви дізналися?
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 128. (Я дізнався, що... Я прагну...)
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
3. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Творча робота «Захист навколишнього середовища» 
Творча робота «Захист навколишнього середовища»
Учитель об’єднує дітей у пари і просить одну дитину з пари написати п’ять пропозицій за темою: «Як люди повинні піклуватися про навколишнє середовище». Іншого — п’ять пропозицій за темою: «Як люди знищують навколишнє середовище». Потім діти об’єднуються в групи таким чином, що перша дитина з пари потрапляє в першу групу, а друга — в другу. Зі всіх пропозицій дітей складають загальну розповідь за темами. Представники кожної групи мають зачитати результати своїх обговорень і записати їх на дошці.
Учитель пропонує дітям до кожного пункту результатів обговорень першої групи дібрати відповідний пункт з результатів обговорень другої групи. Таким чином може бути вироблений прекрасний план захисту навколишнього середовища.
Якщо дітей багато, для більш ефективної роботи їх можна об’єднати у чотири або шість груп.
Удома кожний учень ілюструє свою пропозицію щодо захисту навколишнього середовища і пише твір на тему: «Що я можу зробити для України, щоб наша держава стала найкращою в світі».
З малюнків і творів дітей організують стенд: «Чим ми можемо допомогти нашій країні».
— Ми часто лише говоримо про збереження навколишнього середовища і збереження природних ресурсів. Настав час здійснити важливі кроки в напрямку збереження навколишнього середовища.
Кожен із нас може реально сприяти порятунку природи.
Прості способи збереження навколишнього середовища
- Якщо кожен із нас кожного року висаджуватиме одне маленьке дерево, це буде вагомий вклад у збереження довкілля.
- Активне використання міськими жителями велосипеда може сприяти зменшенню забруднення повітря вихлопними газами.
- Вимкніть світло, телевізор й інші електроприлади, перш ніж вийти з дому. Не залишайте комп’ютер та інші прилади ввімкнутими, якщо ви їх не використовуєте. Це є добрим способом заощадити електроенергію.
- Однією з найважливіших складових навколишнього середовища є вода. Запобігання витрат води є одним із наших обов’язків. Не можна забруднювати водойми під час відпочинку на природі.
— Кожен з нас може зробити певний крок у напрямку збереження навколишнього середовища!
2. Складання асоціативного куща «Як я можу допомогти довкіллю?»
Економити електро-
енергію, воду
Не користуватись ае-
розольними розпи-
лювачами
Насаджувати ліси
Сортувати побутове
сміття
Як я можу допо-
могти довкіллю?
Зменшити кількість
сміття
Не користуватись плас-
тиковими упаковками
Підгодовувати
птахів узимку
Не спалювати сміття
3. Гра «П’ять речень»
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що ви бажаєте змінити навколо себе?
— Які заходи з охорони різних ресурсів вам відомі?
— Який внесок у справу захисту навколишнього середовища може зробити кожний мешканець планети? (Очистити від сміття найближчу до себе територію; висадити хоча б одне дерево; відмовитися хоча б на день від автомобіля...)
— Що ви зробили б для того, щоб зберегти нашу Землю такою, як вона є, або зробити ще кращою?
— Необхідно жити в єдності з природою, берегти і примножувати її багатства. Кожен справжній патріот своєї Батьківщини повинен берегти свою Землю, піклуватися про її благополуччя, щоб чудові краєвиди завжди милували людське око.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 125–128).

Немає коментарів:

Дописати коментар