понеділок, 7 вересня 2015 р.

Я у світі 4 клас ЖИТТЯ ЛЮДИНИ — НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ

ЖИТТЯ ЛЮДИНИ — НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ
Мета: дати учням поняття про те, що життя має найбільшу цінність; розвивати вміння жити в мирі і злагоді; виховувати бажання вести активний спосіб життя.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
1. Фронтальне опитування
— Як довести, що люди — різні й неповторні?
— Що для вас є найціннішим? Чому?
— Доберіть прикметники до слова життя. (Щасливе, веселе, цікаве, творче, важке, безрадісне)
— Що, на вашу думку, може зробити життя щасливим?
— Розмістіть слова за порядком їхньої значущості у вашому житті. Дружна сім’я, великий будинок, добре оплачувана робота, здоров’я, освіта, надійні друзі, гроші, любов, гарна зовнішність, впевненість у собі, працьовитість, самостійність. 
— Які чинники негативно впливають на людське життя? (Лінь, злість, егоїзм, жадібність, заздрість, шкідливі звички тощо)
— Звісно, є чимало цінностей, але найголовніша — це життя. Його не стане,— і все втратить сенс.
2. Презентація розповідей учнів «Я — неповторний»
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми з’ясуємо, у чому полягає цінність людського життя.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення вчителя
— Епіграфом до уроку будуть слова Леонардо да Вінчі: «Пам’ятай, життя — це подарунок; і той, хто його не цінує, на цей подарунок не заслуговує». Ви повинні знати, що життя — це найвища цінність. Воно дається нам один раз, і його треба гідно прожити. А для цього не потрібно набувати шкідливих звичок, які призводять до втрати найдорожчого — життя. Які ви знаєте шкідливі звички? (Відповіді учнів.) Так, шкідливих звичок є багато: паління, пияцтво, наркоманія, вдихання отруйних парів і газів і т. ін. Як ви гадаєте, для чого діти починають це робити? (Відповіді учнів.) Так, спочатку наслідують дорослих, щоб хизуватися перед іншими дітьми й виглядати дорослими. А ще
тому, що не розуміють, якої шкоди завдають ці звички здоров’ю молодого організму. Діти не усвідомлюють того, що цих звичок неможливо позбутися, і стають їхніми рабами. Щоб не бути залежними від них, не слід їх набувати.
Тоді життя буде цікавим і радісним, бо у світі є ще чимало непізнаного. Воно чекає саме на вас, щоб ви зробили відкриття. Можливо, хтось із вас повинен це відкриття зробити, а якщо ви цього не зробите, людство не зможе рухатися вперед, щоб жити краще. Тепер ви розумієте, яке важливе завдання чекає на вас, тому не піддавайтеся поганому впливові вулиці, не набувайте поганих звичок. Пригадайте, що необхідно знати, щоб уберегти своє життя в повсякденних ситуаціях. (Відповіді учнів.) Ще потрібно знати і виконувати Правила дорожнього руху, протипожежної безпеки, вміти поводитися в екстремальних
ситуаціях і не демонструвати «безглуздого геройства», яке може призвести до трагічних наслідків. А що таке «безглузде геройство»? (Відповіді учнів.) Це нерозумні вчинки деяких дітей, коли дитина вважає, що вона — «герой». Наприклад, коли вилазить на височезне дерево просто так, щоб показати, що не боїться висоти, а потім зривається і падає. Або лізе на дах будинку, в підвал чи перебігає дорогу перед самісінькою машиною або перед потягом, вирушає на будівництво, де складені будматеріали. Або пірнає у невідомих місцях, а потім ламає шию. Скажіть, кому таке «геройство» потрібне? Це свідчить про те, що дитина не розуміє того, що життя — найвища цінність, і ніщо не може зрівнятися із ним.
У світі зараз неспокійно: палають війни, гинуть люди. Людське життя втрачає цінність, бо на перше місце ставляться нафта, газ, золото для збагачення незначної групи людей, а інші гинуть. Від того, що люди не завжди вміють домовитися між собою, від того, що не навчилися жити у злагоді, вони втрачають мир і спокій.
Отже, ви зрозуміли, що життя — це найвища цінність для людини. Коли його втрачають, то назад уже ніхто не поверне.
2. Робота за підручником (с. 7–10)
Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».
Вправа «Мікрофон»
Учні виконують завдання рубрики «Поділися своїми думками».
Потім читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».
Робота в парах
Учні виконують завдання на с. 8.
Потім читають рубрику «Ознайомся з думкою інших людей» та відповідають на запитання на с. 9.
— Що головне хотіла сказати психолог Н. Петрановська?
— Як ви розумієте зміст ст. 27 Конституції України?
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 10. (Я дізнався, що... Я прагну...)
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
3. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота в парах
— Доповніть прислів’я, поясніть їх зміст.
Мудрим ніхто не вродився, а...
Що посієш, те й...
Хто терпеливий, той...
Добру людину бджола не...
Слова для довідок: навчився, пожнеш, щасливий, жалить.
2. Малюнок «Радісний портрет»
— Спробуйте намалювати портрет найрадіснішої людини когось із ваших товаришів.
За малюнками одне одного діти вгадують, хто зображений. Організують виставку: «Ми радіємо життю».
3. Вправа «Мікрофон»
— Як ви вважаєте, чому діти часто радіють життю більше за дорослих?
— Чи може радість зцілити людину?
4. Гра «Так чи ні?»
- Життя має бути важким. Так чи ні?
- На світі немає нічого більш цінного, ніж життя і здоров’я. Так чи ні?
- Робота негативно впливає на життя людини. Так чи ні?
- Потрібно жити так, щоб не завдавати страждань рідним і близьким. Так чи ні?
- Найголовніша цінність — це самостійність. Так чи ні?
- Слід піклуватися про себе, адже, коли людина здорова, вона може подолати всі труднощі життя. Так чи ні?
5. Гра «П’ять речень»
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Найвища в світі цінність — жити!
Йти вдаль по вранішній росі,
Сміятись, плакати, любити,
І дивуватися красі.
Яке це щастя в світі жити!
І відчувати смак життя.
Співати, мріяти, радіти,
Й летіти в світле майбуття.
Яке це щастя — в світі жити!
Н. Красоткіна
— Яка найвища у світі цінність?
— Як людина має ставитися до свого життя? життя інших людей?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 7–10)

Немає коментарів:

Дописати коментар