понеділок, 7 вересня 2015 р.

Я у світі 4 клас ТУРБОТА КОЖНОГО ПРО ДОВКІЛЛЯ. Я І ПРИРОДА. Я І ДОВКІЛЛЯ

ТУРБОТА КОЖНОГО ПРО ДОВКІЛЛЯ. Я І ПРИРОДА. Я І ДОВКІЛЛЯ
Мета: вчити учнів аналізувати свої вчинки і вчинки оточення, виявляти турботу про довкілля; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати людяність, чемність, культуру спілкування, бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Тестування
1. Державні символи України — це:
а) герб;
б) рушник;
в) гімн.
2. У тризубі зашифроване слово:
а) надія;
б) воля;
в) радість.
3. Державний Прапор України має такі кольори:
а) жовтий і синій;
б) синій і жовтий;
в) червоний і білий.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як виявляти в поведінці турботу про довкілля.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Вступне слово вчителя
— Сьогодні людство швидко розвивається, на Землі живе понад 5 мільярдів людей, а через 30 років їх кількість може подвоїтися. І кожній людині потрібні і сьогодні, і завтра простір для життя, роботи і відпочинку, потрібні їжа і одяг, і тому для природи залишається все менше і менше місця, скорочується чисельність багатьох видів рослин і тварин, забруднюється атмосфера, міліють річки, пересихають озера... Невже природа повинна загинути? Звісно, ні. Ми повинні зберегти її для прийдешніх поколінь, щоб і вони могли милуватися і пишатися красою і багатством нашої Батьківщини.
Природа необхідна для життя людини. Часто як дорослі, так і діти, зривають квіти, ламають гілочки дерев, не замислюючись про те, чого варто виростити те деревце. Яка прекрасна природа!
А зовсім недавно ми зрозуміли, що всього цього: чистих річок і озер, дикого лісу, неораних степів, звірів і птахів,— стає все менше і менше. Берегти красу і неповторність рідного краю — спільна турбота всіх людей, їх священний обов’язок.
2. Робота за підручником (с. 81–84)
Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».
Вправа «Мікрофон»
Учні виконують завдання рубрики «Поділися своїми думками».
Потім читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».
Робота в парах
Учні виконують завдання на с. 81.
Опрацьовують матеріали рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 82–84.
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 84. (Я дізнався, що... Я прагну...)
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
3. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Мікрофон»
— Давайте пригадаємо правила поведінки на природі. (Учні передають одне одному символічний мікрофон та розповідають правила.)
- Бережи природу!
- Не ламай гілок, дерев!
- Не рви квітів!
- Не знищуй гнізда птахів!
- Не залишай сміття після відпочинку!
- Не руйнуй мурашники!
- Не обдирай кору дерев!
- Не стріляй з рогатки по птахам!
— Діти, пам’ятайте: природа — наш дім, а ми в ньому — мудрі господарі.
2. Робота в групах
— Яке твердження ви вважаєте правильним?
- Людина — цар природи.
- Людина — розумний господар природи.
- Охороняти природу — означає охороняти Батьківщину.
3. Робота в парах
— Відновіть речення, використовуючи слова із довідки.
Охорона природи — це..., раціональне... і... природних. Природа і... нерозривно пов’язані між собою.
Довідка: багатство, збереження, відтворення, використання, людина.
4. Читання вірша
Я зірвав квітку —
І вона загинула.
Я спіймав метелика —
І він помер у мене на долонці.
І тоді я зрозумів,
Що торкнутись цієї краси
Можна лише серцем.
— Яке відкриття зробив автор? (Цікаве — поруч із нами. Потрібно бачити його, відчувати, розуміти, берегти, примножувати.)
5. Гра «П’ять речень»
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового ви почули на уроці?
— Що станеться, якщо природу не охороняти?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 81–84).

Немає коментарів:

Дописати коментар