четвер, 3 вересня 2015 р.

Літературне читання 4 клас ОЛЬГА БОНДАРУК. МІФИ ПРО СТВОРЕННЯ СВІТУ ТА ЛЮДЕЙ

ОЛЬГА БОНДАРУК. МІФИ ПРО СТВОРЕННЯ СВІТУ ТА ЛЮДЕЙ 
Мета: продовжити ознайомлення учнів з міфами; ознайомити зі слов’янськими міфами, дати уявлення про їх витоки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; виховувати бажання вивчати історію свого народу. 
Хід уроку 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 
1. Робота над скоромовкою 
Життєрадісні жирафи 
Узяли журнал із шафи. 
Його жужмили і м’яли. 
... Все одно не прочитали. 
2. Артикуляційна вправа «Лопаточка» 
Широким я язик зроблю, 
На нижню губу покладу. 
Гарна вийшла і пласка 
Моя лопатка з язика. 
Жаль, така лопатка 
Не скопає грядки. 
(Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не дрижав. Утримувати у такому положенні протягом 10–15 секунд.) 
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 
Гра «Хто краще?» 
Конкурс на краще виразне читання учнями міфу «Створення світу» (с. 24–26). 
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 
— Ми продовжуємо ознайомлення з міфами різних народів. У слов’янських народів, до яких належать й українці, теж були міфи. У них відображалися уявлення наших предків про походження світу, діяння богів, вірування людей. Сьогодні ми дізнаємося, що розповідається у міфах праслов’ян про появу людей на Землі. 
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1. Виразне читання тексту «Міфи про створення світу та людей» учителем 
— Чи сподобалися вам міфи? 
— Які слова, речення були незрозумілими? 
— Що вас найбільше вразило? 
2. Словникова робота 
Дивовижні — надзвичайні. 
Перлова роса — тут: роса, схожа на перли. 
Перли — перламутрові зерна кулястої або неправильної форми, що утворюються в черепашках деяких морських та прісноводних молюсків; використовуються як коштовна прикраса. 
Читання стовпчиків слів у парах «буксиром» 
— Прочитайте слова кожного стовпчика на одному мовному видиху. 
Давнішим корінні 
уявленнями магічну 
християнство міфології 
божественний першочоловік 
— Яке слово складається з двох частин? 
— Поясніть його значення. 
— Доберіть синоніми до слова магічну. (Чарівну, чудодійну) 
3. Гра «Рибки» 
Повторне читання міфу учнями мовчки 
— У яких творах слов’янських народів зберігся погляд дуже давніх людей на те, як було створено світ? 
4. Аналіз змісту міфу з елементами вибіркового читання 
— Знайдіть і прочитайте опис світового дерева. 
— Як у міфології називається таке дерево? 
— Хто був найголовнішими істотами на ньому? 
— Хто був утілений у птицях? 
— Якими були уявлення праслов’ян про світове яйце? 
— Що символізує зараз яйце у християн? 
— Що можна побачити на великодніх писанках? 
Сонце — нашим пращурам доводилося виживати в складних умовах: важко було пережити холодну зиму, дочекатися нового врожаю. Настання довгоочікуваної весни сприймалося як народження нового сонця, торжество життя, тепла, світла над темрявою. Тому серед язичницьких богів Дажбог — сонячний бог — був одним із головних. У християнстві сонце також стало символом Бога, оскільки Бог — це світло. 
Зірка — символізує сонце і вранішню зорю. Містить у собі косий хрест, прямий хрест, а також лівобічну та правобічну свастики (сварги). У народній символіці вона є незмінним символом кохання. 
Олень — пов’язаний зі світлом, він є рятівником-переможцем, охоронцем істини, провідником; це образ шукання Бога і взаємної допомоги. 
Птах — символ зародження життя, родючості, достатку. Це — напівземна, напівнебесна істота, що вважалася провідником Божого сонця й охоронцем проти зла, символом любові, вірності та злагоди. У християнстві птах — символ вознесіння до Бога. 
Кінь — символ невтомного руху сонця; образ безстрашного вісника віри, який летить у світ, готовий на смерть. 
— Звідки взялися на землі люди? 
— Що розповідається у міфах праслов’ян про появу людей на землі? 
VI. ПІДСУМОК УРОКУ 
— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? 
— Що вас здивувало у міфі? 
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Підготувати запитання за змістом міфу (с. 26–28). 

Немає коментарів:

Дописати коментар