понеділок, 7 вересня 2015 р.

Я у святі 4 клас НЕПОВТОРНІСТЬ КОЖНОЇ ЛЮДИНИ

НЕПОВТОРНІСТЬ КОЖНОЇ ЛЮДИНИ
Мета: дати учням уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер); розвивати вміння висловлювати свою думку; виховувати почуття гідності.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель демонструє фотографію класу.
— Погляньте на фотографію. Це — наш клас, у якому живуть 32 «Я», Але кожен із вас по-своєму унікальний і неповторний.
— Як ви розумієте слова «неповторність людини»?
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про неповторність кожної людини.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в групах
Завдання кожній групі — стати за зростом, потім — за кольором волосся (наприклад, від темніших до світліших), за кольором очей (тільки з карими очима).
— Чи є в класі два абсолютно однакових учня? (Можуть виникнути труднощі з близнюками, але можна розповісти про їхні відмінності — як психологічні, так і фізіологічні.)
— А кожна людина — це неповторна особистість. На цілій планеті немає двох однакових людей; навіть близнята, котрі зовні дуже схожі, насправді — різні, бо у кожного є свої відчуття, своє бачення подій, власне життя.
А тепер кожен розгляньте уважно лінії своїх долонь. (Необхідно зазначити, що в різних людей різні відбитки пальців тощо.)
— Чим ви схожі? (Ми всі навчаємося в одному класі; живемо неподалік від школи; нас навчають одні й ті самі вчителі; ми всі живемо в сім’ях; наслікують дитячі лікарі; країна, у якій ми живемо,— це Україна.)
— А в чому полягають ваші відмінності? (Є хлопчики, є дівчатка; у нас різна зовнішність; ми по-різному навчаємося; нам подобаються різні уроки; любимо різні ігри; маємо різний стан здоров’я; різні за характером; кожен має свою улюблену страву; не всі мають батьків, у декого немає тата.)
— Діти відрізняються одне від одного бажаннями, діями, творчістю, мріями. Кожна людина має багато спільного з іншими людьми: це й однакова будова тіла, і спеціальні потреби та інтереси, і неможливість жити без інших людей, і прагнення свободи, і багато інших особливостей, які називаються загальнолюдськими. Кожен із нас наділений рисами, які властиві певному співтовариству людей.
Отже, у людей багато схожого, і водночас кожен із нас унікальний. Якщо гончар зробить 10 000 абсолютно однакових за розміром, за формою, за малюнком ваз, то ціна кожної  такої вази буде не надто високою. Але якщо майстер зробить вазу неперевершеної краси, форми й стилю, нанесе на неї унікальний малюнок — її ціна буде набагато вищою. Кожен із нас схожий на таку особливу, унікальну вазу, створену за особливим задумом. Ваша особистість є дорогоцінною, насамперед, тому, що не існує на світі нікого, хто повторював би вас до дрібниць. Отже, кожен має властиві тільки йому індивідуальні риси. Відрізняються й наші характери. Як у природі кожна квітка має свою красу, так і кожна людина неповторна.
Висновок. Кожна людина (дитина) є індивідуальною, унікальною та неповторною. Це поєднання зовнішності, поведінки, характеру та здібностей людини.
2. Робота за підручником (с. 3–6)
Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».
Вправа «Мікрофон»
Учні виконують завдання рубрики «Поділися своїми думками».
Потім читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».
Робота в парах
Учні виконують завдання на с. 4.
Потім читають текст рубрики «Ознайомся з думкою інших людей».
— Що є головним чудом світу?
— Чим схожі люди?
— Доведіть, что кожен із вас є неповторною людиною.
— Яке це має значення?
Учитель пропонує учням пояснити схематичний запис на с. 5.
Учні читають уривок із казки Василя Сухомлинського «Пурпурова квітка» та обирають речення, що виражає головну думку казки.
Учні ознайомлюються з висловлюваннями французького письменника й авіатора А. де Сент-Екзюпері та німецького поета Г. Гейне про людину та пояснюють, як вони  розуміють ці цитати.
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 6. (Я дізнався, що... Я прагну...)
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
3. Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз!
На носках стоїть весь клас,
Два — присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз — присіли, два — піднялись.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Вправа «Три малюнки»
— Візьміть набір кольорових олівців та намалюйте себе тричі. На першому автопортреті зобразіть себе таким, яким уявляєте самі. На другому — таким, яким бачать вас оточуючі. А на третьому — таким, яким би ви хотіли бути насправді. Після виконання завдання вчитель звертає увагу на кольори олівців, які використовували учні. Психологи стверджують, що синій колір указує на брак дружніх стосунків; зелений — на потребу в самоствердженні; червоний свідчить про бажання досягти успіху; жовтий колір використовують оптимісти або люди, які прагнуть життєвих змін.
2. Гра «Так чи ні?»
- У різних людей однакові відбитки пальців. Так чи ні?
-  Деякі люди є особливими і неповторними. Так чи ні?
-  Неповторність полягає лише у зовнішності. Так чи ні?
-  Ми відрізняємося одне від одного бажаннями, діями, творчістю, мріями. Так чи ні?
- Кожна людина не має нічого спільного з іншими людьми. Так чи ні?
- На цілій планеті немає двох однакових людей. Так чи ні?
- Кожна людина у світі неповторна. Так чи ні?
3. Гра «П’ять речень»
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— У чому полягає неповторність людини?
— Яку цінність для України становить кожний із нас?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 3–6).
Дослідницький проект «Я — неповторний»
Підготуйте розповідь про себе (твої захоплення, інтереси, досягнення, про що мрієте...). Доведіть, що кожен з вас — неповторний.

Немає коментарів:

Дописати коментар