Урок
101
Тема. Складання
й розв’язання прикладів.
Розв’язання задач на додавання та віднімання (повторення й узагальнення).
Вправи на розпізнавання геометричних фігур
Мета: вправляти учнів у складанні та розв’язанні
прикладів та задач на додавання й віднімання; вдосконалювати навички усної
лічби; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до професії космонавта.
Обладнання: картки з прикладами, таблиці, зображення
ракет.
Хід
уроку
I. Мотивація навчальної діяльності.
Актуалізація знань учнів
—
Сьогодні урок наш буде незвичним. Ми зробимо подорож до невідомих планет у
космос. На якому транспорті ми будемо летіти? Правильно, на ракетах. Космос —
простір для нас невідомий, тож в дорозі може статися все. Будьмо готові до
цього. Спочатку виберемо ракету, на якій полетимо.
1. Розпізнавання
геометричних фігур
—
Наша ракета відрізняється від інших ракет. Знайдіть ці відмінності. Прочитайте
назву ракети. Розкажіть, з яких геометричних фігур складені ракети.
Союз Восток Буран
2. Усна
лічба
—
Перед польотом нам потрібно провести тренування.
Космонавти
тренуються в спеціальних камерах, на них чекають різноманітні вправи. І на вас
чекають різноманітні завдання.
•
Порахувати від 10 до 20 у прямому порядку.
•
Порахувати від 20 до 10 у зворотному порядку.
•
Яке число наступне для числа 12, 16?
•
Яке число є попереднім для числа 17, 14?
•
Назвіть «сусідів» числа 15, 18.
•
Яке число більше 17 на 1?
•
Яке число менше 11 на 1?
•
Як утворити 16 із числа 14?
•
Яке число більше: 14 чи 18?
•
Перший доданок 10, другий доданок — 9. Назвіть суму.
•
Зменшуване 18, від’ємник — 8. Назвіть різницю цих чисел.
•
Назвіть число, в якому 1 десяток і 3 одиниці.
•
Миколі 4 роки. Таня старша від нього на 1 рік. Скільки років Тетянці?
II. Закріплення матеріалу
1. Розв’язання
прикладів
—
Ми підготувались до польотів і тепер рушаймо вперед. У космосі всі планети
рухаються по своїх орбітах навколо одного великого космічного тіла. Відгадайте,
що є центром системи планет. Розв’яжіть приклади та розшифруйте слово. Відповіді
розставте від меншого числа до більшого.
20 11
19 16 14
Е С Ц
Н О
11 14
16 19 20
СОНЦЕ
16
+ 3 + 1 10 – 6 + 10 10 + 8 – 2 14 – 2 – 1 12 + 4 + 3
2. Самостійна
робота. Складання й розв’язання прикладів
—
Перша планета, що зустрілась на нашому шляху,— Цифрова планета. Вона надсилає
нам сигнал SOS. На неї напали космічні пірати. Вони забрали малюків у їхніх мам
і тат. Давайте спробуємо повернути дітей батькам.
Завдання: із
чисел скласти приклад і поєднати його з відповіддю.
3. Фізкультхвилинка
4. Розв’язання
задач
—
Тепер ми долітаємо до планети, на якій живуть чоловічки, які весь час
запитують: «Скільки?», «Чому?», «На скільки?». Ці чоловічки пропонують нам
розв’язати задачі.
Задача 1
Песик
Дружок був у космосі 9 днів, а песик Трезор — 7 днів. На скільки днів більше
був у космосі Дружок, ніж Трезор?
Задача 2
Мишко
нарахував 19 зірок, а Миколка — на 4 зірки менше. Скільки зірок нарахував
Миколка?
5. Завдання
на розвиток уваги
—
Перед нами яскрава зірка. Якого вона кольору? Відгадайте. Ви повинні подивитись
на картку із зірками декілька секунд, потім я міняю картку, а ви назвете, яка
зірка з’явилась.
6. Креслення
відрізків
—
Тепер ми повертаємось додому. До нашої планети — 11 умовних сантиметрів.
Накресліть відрізок цієї довжини. Долетить тільки той учень, хто правильно
накреслить відрізок.
III. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар