пʼятниця, 18 січня 2013 р.

Урок 94 Тема. Назви чисел при відніманні. Додавання й віднімання виду: 10 + 4, 14 – 4, 14 – 10. Задачі на знаходження остачі


Урок 94
Тема.  Назви чисел при відніманні. Додавання й віднімання виду: 10 + 4, 14 – 4, 14 – 10. Задачі на знаходження остачі
Мета:  ознайомити учнів з назвами чисел при відніманні, використовувати ці слова в мовленні при розв’язанні прикладів; формувати в учнів навички розв’язання прикладів даного виду; продовжити роботу над розвитком вміння розв’язувати задачі на знаходження остачі; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, увагу.
Обладнання:  предметні малюнки, картки назв чисел при відніманні, таблиці з умовами задач.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Каліграфічна хвилинка
Написання чисел від 11 до 20 в рядок
2. Усна лічба
Розв’язання прикладів.
— Куди приземлиться повітряна кулька?
3. Математичний диктант
• Записати числа, які складаються з 1 десятка й 6 одиниць, з 1 десятка й 9 одиниць; 4 одиниць і 1 десятка.
• Записати число, яке є попереднім для числа 13, 16, 18, 20.
• Записати число, яке є наступним до числа 11, 14, 16.
• Записати «сусідів» числа 13, 17.
4. Повторення назв чисел при додаванні
Скласти за малюнком приклад на додавання. Назвати кожний компонент.
— Як називаються числа при додаванні?
— Результат буде більшим чи меншим, ніж числа, які складали?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Назви чисел при відніманні
Робота з предметними малюнками.
У вазі лежало 10 полуниць. Мишко з’їв 6 полуниць. Скільки полуниць залишилось у вазі?
— Скільки було полуниць у вазі? Коли Мишко з’їв 6 полуниць, залишилось менше чи більше?
— Він узяв полуниці, тобто відняв чи додав?
Складемо приклад.
10 – 6 = 4
Перше число було 10. Від нього забирали полуниці чи докладали? Воно зменшилось чи ні? Перше число при відніманні називають зменшуваним. Воно дійсно зменшилось. Що означає число 6? З’їв — значить забрав, відняв. Друге число при відніманні називають від’ємник. А результат називають різницею. Як же називають числа при відніманні?
2. Робота з підручником (С. 92, № 1, 2)
3. Колективне розв’язання прикладів на додавання й віднімання (№ 3)
Називання у прикладах кожного компонента при додаванні та відніманні.
4. Фізкультхвилинка
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Самостійна робота
13 – 3
14 – 10
15 – 1
16 – 6
19 – 10
17 + 1
2. Розв’язання задачі на знаходження остачі (№ 4)
3. Вправа на розвиток уваги
Учитель показує дітям таблицю з фігурами. Діти протягом 1 секунди розглядають її. Потім учитель ховає табличку, а діти повинні назвати, які фігури вони запам’ятали.
IV. Підсумки уроку



презентація до уроку 94

Немає коментарів:

Дописати коментар