Урок
94
Тема. Назви чисел
при відніманні. Додавання й віднімання виду: 10 + 4, 14 – 4, 14 – 10.
Задачі на знаходження остачі
Мета: ознайомити учнів з назвами чисел при
відніманні, використовувати ці слова в мовленні при розв’язанні прикладів;
формувати в учнів навички розв’язання прикладів даного виду; продовжити роботу
над розвитком вміння розв’язувати задачі на знаходження остачі; вдосконалювати
навички усної лічби; розвивати логічне мислення, увагу.
Обладнання: предметні малюнки, картки назв чисел при
відніманні, таблиці з умовами задач.
Хід
уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Каліграфічна
хвилинка
Написання
чисел від 11 до 20 в рядок
2. Усна
лічба
Розв’язання
прикладів.
—
Куди приземлиться повітряна кулька?
3. Математичний
диктант
•
Записати числа, які складаються з 1 десятка й 6 одиниць, з 1 десятка й 9
одиниць; 4 одиниць і 1 десятка.
•
Записати число, яке є попереднім для числа 13, 16, 18, 20.
•
Записати число, яке є наступним до числа 11, 14, 16.
•
Записати «сусідів» числа 13, 17.
4. Повторення
назв чисел при додаванні
Скласти
за малюнком приклад на додавання. Назвати кожний компонент.
—
Як називаються числа при додаванні?
—
Результат буде більшим чи меншим, ніж числа, які складали?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Назви
чисел при відніманні
Робота
з предметними малюнками.
У
вазі лежало 10 полуниць. Мишко з’їв 6 полуниць. Скільки полуниць залишилось у
вазі?
—
Скільки було полуниць у вазі? Коли Мишко з’їв 6 полуниць, залишилось менше чи
більше?
—
Він узяв полуниці, тобто відняв чи додав?
Складемо
приклад.
10
– 6 = 4
Перше
число було 10. Від нього забирали полуниці чи докладали? Воно зменшилось чи ні?
Перше число при відніманні називають зменшуваним. Воно дійсно зменшилось. Що
означає число 6? З’їв — значить забрав, відняв. Друге число при відніманні
називають від’ємник. А результат називають різницею. Як же називають числа при
відніманні?
2. Робота
з підручником (С. 92, № 1, 2)
3. Колективне
розв’язання прикладів на додавання й віднімання (№ 3)
Називання
у прикладах кожного компонента при додаванні та відніманні.
4. Фізкультхвилинка
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Самостійна
робота
13 – 3
14
– 10
15
– 1
16
– 6
19
– 10
17
+ 1
2. Розв’язання
задачі на знаходження остачі (№ 4)
3. Вправа
на розвиток уваги
Учитель
показує дітям таблицю з фігурами. Діти протягом 1 секунди розглядають її. Потім
учитель ховає табличку, а діти повинні назвати, які фігури вони запам’ятали.
IV. Підсумки уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар